10 247 läst · 181 svar
10k läst
181 svar
Skåningen...........
Nänänä, jag har en kompis som varit och åkt rulltrappa, han sa att det gick inget vidare. Filmade gjorde han oxå! - http://www.youtube.com/watch?v=1nznSWCI-Ek&feature=relatedTyresö skrev:Jag kom att tänka på att nu när det har byggts så enormt nere i malmö-regionen, har dom även då byggt in såna speciella motordrivna trappor som vi i kungliga hufvudstaden kallar för "rulltrappa".
Finns det någon Skåning på forumet som i så fall kan svara på hur det kändes när ni tog med hela familjen och var finklädda, för att i tur och ordning för första gången få prova på såna moderna trappor.
Ni behöver inte köpa några åkbiljetter till den sortens åkattraktion. Kom bara ihåg så att ni åker i rätt riktning.
Här är en liten instruktionsvideo om hur man gör när man åker motordriven trappa, med lite träning så ska ni nog klara det.
[länk]
Så ni vet hur ni ska bete er när ni gör besök i den kungliga hufvudstaden.
Kungliga huvudstaden åker man till när man vill dricka god öl och en go´bid mad och snakke lid me danskerene! Vill man däremot se udda djur i sin vilda miljö så kan jag rekommendera Ölands Djurpark, Borås Djurpark eller varför inte området som kallas Djurgården i det så kallade "Fjollträsk".