Kjell_G skrev:
...men ändå, Skåne hänger ihop med Sverige - även om Nimajneb ska på Sweden Rock i sommar ;)

Om Skåne försvann skulle det vara som att bli av med - blindtarmen?

Kjell G
Även Norge hänger ihop med Sverige men blir inte
speciellt svenskt för det .......d^_^bd^_^bd^_^b
 
Tyresö
Undrar hur många det är på forumet som skulle bry sej om Danska landsgränsen börjar söder om Småland?
 
Folk bryr sig inte (idag) vad landet heter.
De kollar bara hur mycket kan de köpa för en timmes jobb!
Ju mer desto bättre.
Och helst jobba så lite som möjligt och köpa för det så mycket som möjligt.

Kan de få behaglig klimat, blir det ännu bättre (jag skrev inte värme och sol för att det är inte alla som tycker om det).
 
Det skulle vara som att bli av med en förkylning. :)
 
Skåne får gärna tillhöra Danmark för min del...
 
Mikael_L
Tyresö skrev:
Undrar hur många det är på forumet som skulle bry sej om Danska landsgränsen börjar söder om Småland?
Det är fortfarande EU, så vem bryr sig. :)
 
rundvikarn skrev:
Även Norge hänger ihop med Sverige men blir inte
speciellt svenskt för det .......d^_^bd^_^bd^_^b
Jag var aldrig för unionsupplösningen på den tiden, har hela tiden trott på att det måste finnas nåt gott med det landet :D

Kjell G
 
Tyresö
Kommer ihåg när jag körde trailerdragare och var nere i Skåne någonstans på landsbygden och stannade för att tanka. Före mej höll en privatbilist på att tanka sin bil. När han tankat klart så kom han fram och frågade om det var okej att låta bilen stå kvar under tiden han gick in och köpte cigaretter......jag orkade inte tjafsa, utan tänkte: Okej, 2 minuter extra.....

Det jag lärde mej var att när en Skåning ska in och handla, då ska det snackas med allt och alla - efter 20 minuter gick säkringen i min skalle när jag satt i hytten och väntade.

Hur f-n kan man ha så mycket att snacka om, på en Statoilmack? Handla och försvinn!

Ett tips till alla Skåningar - gör inte så i Stockholm, då kommer ni att få rejäla problem. Här gör man det man ska utan att snacka en massa skit med okända människor. Man tankar bilen med sitt tank-kort och lämnar plats till den som står och väntar.
 
Tyresö skrev:
Kommer ihåg när jag körde trailerdragare och var nere i Skåne någonstans på landsbygden och stannade för att tanka. Före mej höll en privatbilist på att tanka sin bil. När han tankat klart så kom han fram och frågade om det var okej att låta bilen stå kvar under tiden han gick in och köpte cigaretter......jag orkade inte tjafsa, utan tänkte: Okej, 2 minuter extra.....

Det jag lärde mej var att när en Skåning ska in och handla, då ska det snackas med allt och alla - efter 20 minuter gick säkringen i min skalle när jag satt i hytten och väntade.

Hur f-n kan man ha så mycket att snacka om, på en Statoilmack? Handla och försvinn!

Ett tips till alla Skåningar - gör inte så i Stockholm, då kommer ni att få rejäla problem. Här gör man det man ska utan att snacka en massa skit med okända människor. Man tankar bilen med sitt tank-kort och lämnar plats till den som står och väntar.
Tacka f....n för att ni har bråttom där uppe i norr bland isbjörnarna. Antingen kommer en sådan eller en pundare o slår ner dig om du inte drar iväg j....t kvickt.:rolleyes:
 
Tyresö
Nimajneb skrev:
Tacka f....n för att ni har bråttom där uppe i norr bland isbjörnarna. Antingen kommer en sådan eller en pundare o slår ner dig om du inte drar iväg j....t kvickt.:rolleyes:

Hahaha, några isbjörnar finns det inte på dom här breddgraderna - däremot finns det en och annan pundare, men dom tankar inte bilen - dom stjäl en ny bil istället.
 
Tyresö
Jag kom att tänka på att nu när det har byggts så enormt nere i malmö-regionen, har dom även då byggt in såna speciella motordrivna trappor som vi i kungliga hufvudstaden kallar för "rulltrappa".

Finns det någon Skåning på forumet som i så fall kan svara på hur det kändes när ni tog med hela familjen och var finklädda, för att i tur och ordning för första gången få prova på såna moderna trappor.

Ni behöver inte köpa några åkbiljetter till den sortens åkattraktion. Kom bara ihåg så att ni åker i rätt riktning.

Här är en liten instruktionsvideo om hur man gör när man åker motordriven trappa, med lite träning så ska ni nog klara det.

http://www.youtube.com/watch?v=m3dcC4GPu3M

Så ni vet hur ni ska bete er när ni gör besök i den kungliga hufvudstaden.
 
Tyresö
Anlita aldrig en Skåning till att bygga ditt hus!!!

images

Så här krokig blir byggnaden när man inte lärt sej använda vattenpass och tumstock.
 
Tyresö skrev:
Anlita aldrig en Skåning till att bygga ditt hus!!!

[bild]

Så här krokig blir byggnaden när man inte lärt sej använda vattenpass och tumstock.
Dom verkar ha haft en för stark skruvdragare. :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.