Tyresö
Det var såna här betongbilar dom använde när dom levererade betongen till det krokiga huset
http://www.youtube.com/watch?v=YUTjD9TEb0U

Här är betongbilen utställd på en modern lastbilsmässa i Skåne.
 
Redigerat:
Tyresö skrev:
Anlita aldrig en Skåning till att bygga ditt hus!!!

[bild]

Så här krokig blir byggnaden när man inte lärt sej använda vattenpass och tumstock.
Vad du är duktig i Paint Shop Pro ! Att lyckas med den vridningen ;)
 
Tyresö
Här är förklaringen till varför det alltid blåser nere i Skåne. Varför montera upp propellrar som gör att det blåser? Varför vill Skåningar inte ha vindstilla?
images
 
Dom vill väl slippa flugorna som dras till dom antar jag....... :)
 
Tyresö
En representant för Skåningarna?

images
 
Redigerat:
Tyresö
Hahaha, behövs det någon närmare presentation av denna Skåningen?

images
 
Tyresö i högform d^_^bd^_^b
 
Tyresö skrev:
Jag kom att tänka på att nu när det har byggts så enormt nere i malmö-regionen, har dom även då byggt in såna speciella motordrivna trappor som vi i kungliga hufvudstaden kallar för "rulltrappa".

Finns det någon Skåning på forumet som i så fall kan svara på hur det kändes när ni tog med hela familjen och var finklädda, för att i tur och ordning för första gången få prova på såna moderna trappor.

Ni behöver inte köpa några åkbiljetter till den sortens åkattraktion. Kom bara ihåg så att ni åker i rätt riktning.
Det här låter spännande kan du berätta mer?

Jag planerar att inom några år besöka vår huvudstad och skulle jättegärna vilja prova på den attraktion du kallar "rulltrapa". Menar du att man inte behöver biljetter? Är det alltså gratis? Låter helt otroligt... Du driver väl inte med oss? Men OK, får väl tro på vad du säger. Hur finklädd behöver man vara? Om jag tar min nyaste HellyHansen (inte äldre än 10-15 år) tror du det duger? Är det läskigt? Kanske bäst att grunda med lite hojtarolja innan...
 
...men ändå, Skåne hänger ihop med Sverige - även om Nimajneb ska på Sweden Rock i sommar

Om Skåne försvann skulle det vara som att bli av med - blindtarmen?
Jo, det skulle vara som att bli av med blindtarmen. För skåningarna.

På det hela taget så vänder jag mig mot att kalla området norr om Skåne för Sverige. Det borde kallas för Sudeten-Skåne.
 
Tyresö skrev:
Det var såna här betongbilar dom använde när dom levererade betongen till det krokiga huset
[länk]

Här är betongbilen utställd på en modern lastbilsmässa i Skåne.
Jo, dom var tidigt ute, Scania
 
Tyresö skrev:
Hahaha, behövs det någon närmare presentation av denna Skåningen?

[bild]
Aaa nej, Tyresö, den här killen är mer synonym för personer norr om Dalälven, nu får du komma med något bättre
 
har "spissnäsorna" inget eget folk i huvudstaden, när man kollar på TV, är det idel skåningar...Riksåklagare, Överbefälhavaren.....Robin....Peps osv...................och HA naturligtvis
 
Redigerat:
NYHETER-03s06-chris_276823w.jpg
 
Nimajneb skrev:
Tyresö i högform d^_^bd^_^b
Jo visst...eller har där kommit in lite cement i maskineriet........d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.