112 511 läst · 228 svar
113k läst
228 svar
Skånegård som skall renoveras 2, el. Hur man bygger ett hus inuti ett annat
Klart du måste ha ett litet (!) projekt i rockärmen.. finns mycket terapi i pysslandet (renovering/skapande).. och pysslandet i sig bygger upp en ny värld.. ett nytt liv och tillvaro!M Mikael.S skrev:Hej igen.
Och Tack aion, för de snälla orden. Jag beklagar att du förlorat dina föräldrar. Kul att höra att du kämpar vidare.
Lite uppdatering:
Jag har sålt mitt hus och de flyttar in 1a april.
Och jag har köpt ett nytt hus som jag får tillträde till 1a mars... men det måste vara något allvarligt fel på mig...
Jag tänkte kika efter något litet och enkelt utan renoveringsbehov och minimalt med trädgårdsskötsel. Och hittade ett gatuhus på 200 m2 i 3 våningar, byggt 1752...Med gatsten på delar av golvet på bottenplan! Ett hus som har använts som galleri men numera är tillbyggt som bostad och mestadels renoverat, men inte så som jag vill ha det. Så nu får det bli till att kavla upp ärmarna igen ;-)
Det som står på listan (just nu) är att bygga en tvättstuga, bygga ut köket med en ö, byta alla vitvaror, sätta brädor i hela taket på vindsvåningen, se över uppvärmningen och sedan "fixa till" plank-golv och englasfönster med handblåsta glas.
Skickar med några bilder på det underbart vackra tegel-radhuset, med gatsten på bottenplan, trappan från köket upp till vindsvåningen (som syns på sista bilden).
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Så nu börjar snart nästa kapitel i mitt liv, med radhus i en stad.
Ska bli kul att se om man trivs med det, eller om man ska göra om och göra rätt... igen.
Ha det underbart där ute!
/Mikael S
Men du kunde ju ha nöjt dig med något lite mindre fast jag hade fallit för det där också.. ser ut att ha potential att bli något fantastiskt (redan mysigt/udda/vackert).. men ja.. det kan bli ännnnnu bättre!
Grattis till både försäljningen och nyköpet!
Kom ihåg att öppna en ny projekttråd Det är nog inte bara jag som vill följa dig åter igen... i mot och medgång.. 👍😊
Detta kommer bli toppen!
Lycka till!
/ Sandra
Det där ser fint ut!
Nå, inte är det något allvarligt fel med dig - eller så är du bara i gott sällskap här på forumet.
Husrenovering kan såklart var pressande & stressande, men det är också lugn och ro i själen då man renoverar ett hus att följa med in i ett nytt århundrade 😋 Så många som kommit och gått ur tiden, och adderat sitt så att huset står kvar. Många glömmer det i processen, men det är fint att du - och alla andra - drar sitt strå till den historiska stacken.
Och man fortsätter arbetet, även om det är på ett nytt ställe 🙃
Och jag kommer såklart att följa nästa tråd också, precis som alla andra här inne !👍
Stort lycka till med det nya huset! Det ser ut att ligga bra också! Är det västra skåne?
Nå, inte är det något allvarligt fel med dig - eller så är du bara i gott sällskap här på forumet.
Husrenovering kan såklart var pressande & stressande, men det är också lugn och ro i själen då man renoverar ett hus att följa med in i ett nytt århundrade 😋 Så många som kommit och gått ur tiden, och adderat sitt så att huset står kvar. Många glömmer det i processen, men det är fint att du - och alla andra - drar sitt strå till den historiska stacken.
Och jag kommer såklart att följa nästa tråd också, precis som alla andra här inne !👍
Stort lycka till med det nya huset! Det ser ut att ligga bra också! Är det västra skåne?
Japp, det ligger I Landskrona.A aion skrev:Det där ser fint ut!
/Mikael S
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Idéer på ny planlösning m.m till vårt hus, som skall totalrenoveras
Planlösningar -
En vägg i badrummet har ett fönster som jag är orolig över. Det skall renoveras
Badrum -
50-tals (1,5v+k) villa som skall totalrenoveras
Socialt & Projekt -
Skånegård som skall renoveras
Socialt & Projekt -