nikasp
Jag fattar inte att jag orkade men såg en bandslip som såg ut att vara från järnåldern för 300 på Facebook Marketplace, nypris 1000. Kollade för skojs skull när den var inköpt på ett ungefär. Oklart men 5-6 år sedan men den gick som tåget i alla fall! Snabbgoogling sa ”Last manufacture date 1991” :) Sån oärlighet stör mig också rätt rejält.
 
Staffans2000
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag hoppar totalt alla annonser med texten "intressekoll" i.
Bara att bläddra vidare ...
Samt "Prutat och klart". Folk med storhetsvansinne går det inte att göra affärer med.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Samt "Prutat och klart". Folk med storhetsvansinne går det inte att göra affärer med.
Haha så olika vi är. Tycker såna annonser är kanon, då vet jag vad det kostar och kan ta ställning innan jag ens tittar på det.
 
  • Gilla
  • Haha
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
C
tttomten tttomten skrev:
Tycker såna annonser är kanon, då vet jag vad det kostar och kan ta ställning innan jag ens tittar på det.
Instämmer. Förutsatt att priset verkligen är på "prutat och klart"-nivå alltså.
 
  • Gilla
GargamelSE och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
nikasp nikasp skrev:
Jag fattar inte att jag orkade men såg en bandslip som såg ut att vara från järnåldern för 300 på Facebook Marketplace, nypris 1000. Kollade för skojs skull när den var inköpt på ett ungefär. Oklart men 5-6 år sedan men den gick som tåget i alla fall! Snabbgoogling sa ”Last manufacture date 1991” :) Sån oärlighet stör mig också rätt rejält.
Kanske var köpt för 6 år sedan, t.ex. att butiken hade hittat en kvarglömt dammigt exemplar i lagret och kånkat ut till fyndbordet, typ ... :)
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Samt "Prutat och klart". Folk med storhetsvansinne går det inte att göra affärer med.
Det bror på lägger man ut det billigaste billigaste prutat och klart för att bli av med det för en fast summa som då är satt efter det med är det väl ok. Men jag tror du snarare syftar på mellanpris till högpris klass för varan i annonsen. Då blir det lite som intressekoll. Att viljan för att sälja intr finns eller att man har sne prisbild
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Samt "Prutat och klart". Folk med storhetsvansinne går det inte att göra affärer med.
Tja, tycker man att man lagt ut något väldigt billigt så anser jag väl att det är prutat och klart. Jag har en minimisumma för bilen jag skall sälja men jag kan inte lägga ut den minimisumma med prutat och klart för det kommer bara dårar som skambudar som idioter då, provade nämligen i helgen som gick och lägga ut den för 7 tusen över min minimisumma, och ändå billigast i sverige. 55 messenger på ett par timmar varav de flesta faktiskt la vettigt bud medans det kommer dårar som var taskiga mot mig när jag tackade nej på en prutning av 17 tusen kr.
Ja jag ska sälja min bil men jag lagade det enkla felet först och säljer när jag köpt den nya så behöver jag inte stressa bort nuvarande =)
 
  • Gilla
Oeldling
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.