1 174 läst · 41 svar
1k läst
41 svar
Skadade kakelplattor
Attans 10 år a då har garantin gått ut. Tack för tipset ska ta kontakt med hallå konsument och bestämma hur vi gör. Vill bara påpeka att jag inte hyr utan äger lägenheten. Jag tror flera har problem med rören så fullt möjligt att det finns någon med sprickor i kakel så jag skriver i Facebook gruppen för föreningen och hör med dom också. Tack för hjälpen!H HEM2121 skrev:
Jo absolut det hade jag kunnat gjort. Men står det att det finns två handdukstorkar i beskrivningen då förväntar jag mig att båda funkar. Jag är inte den som går och sätter på varje el grej på visningen men kanske nått man får börja göra.R Rigor skrev:
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 378 inlägg
Det ska man absolut göra. Eller ta in en besiktningsman innan man skriver på.
Det kan finns konstruktionsfel om det är fler som har samma problem. Kan vara värt att kolla upp. I så fall kan ni driva detta tillsammans. När du hört med grannarna så ta kontakt med samfälligheten för är det konstruktionsfel antar jag att det är ägaren av huset som ska driva det. Ta detta med Hallå Konsument som kan det juridiska. Villaägarna har juridisk rådgivning och byggtekniska så avd. gratis om man är medlem. Har för mig att samfälligheter också kan vara medlem.Egon125 skrev:
Attans 10 år a då har garantin gått ut. Tack för tipset ska ta kontakt med hallå konsument och bestämma hur vi gör. Vill bara påpeka att jag inte hyr utan äger lägenheten. Jag tror flera har problem med rören så fullt möjligt att det finns någon med sprickor i kakel så jag skriver i Facebook gruppen för föreningen och hör med dom också. Tack för hjälpen!
S Småbrukaren skrev:
Precis lite så tänkte jag med Det dök även upp fel med tvättmaskin, spännband i diskmaskin mm. Tror inte man kollar just såntH HEM2121 skrev:
Produkter som diskuteras: "spännband"

Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Tack för svar!H HEM2121 skrev:Det kan finns konstruktionsfel om det är fler som har samma problem. Kan vara värt att kolla upp. I så fall kan ni driva detta tillsammans. När du hört med grannarna så ta kontakt med samfälligheten för är det konstruktionsfel antar jag att det är ägaren av huset som ska driva det. Ta detta med Hallå Konsument som kan det juridiska. Villaägarna har juridisk rådgivning och byggtekniska så avd. gratis om man är medlem. Har för mig att samfälligheter också kan vara medlem.
Misstänker att det är så tyvärr finns flera tecken på konstruktionsfel. Spricka i kakel i båda badrummen men även så att man sprutat in silikon för att dölja det. Borde gå att bevisa att förra ägaren var medveten om bristerna när han sålde lägenheten med tanke på att han sprutat in silikon i hålen.
Se bild
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 378 inlägg
Nej, den silikonen är för att täta hål där det tidigare suttit fast saker.
Hålen är inga konstruktionsfel, ev. är sprickorna det, speciellt om ni är flera i huset som har liknade sprickor. De tätade hålen, dessa ser du och är inget dolt fel, frågan om de har tagit hål på tätskick och att det är rätt tätat. Du har ett vittgående undersökningsplikt, detta är synliga fel och kan aldrig bli dolt fel.Egon125 skrev:
Tack för svar!
Misstänker att det är så tyvärr finns flera tecken på konstruktionsfel. Spricka i kakel i båda badrummen men även så att man sprutat in silikon för att dölja det. Borde gå att bevisa att förra ägaren var medveten om bristerna när han sålde lägenheten med tanke på att han sprutat in silikon i hålen.
Se bild
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden