41 582 läst · 180 svar
42k läst
180 svar
Ska jag byta elcentralen?
Jag klipper med vanlig sidavbitare. (Brukar nog mest använda kniven när jag delar plasten, men det är inte helt lätt, skapa brottanvisningar, bryta lite, fortsätta skära, upprepa tills det är klart, avsluta med att finputsa ytorna)S Smurfen1337 skrev:
Och vad gäller det andra.
Ja livet suger, det är jobbigt ibland. Men det går.
Produkter som diskuteras: "sidavbitare"
Sidavbitare
Sidavbitare, även kända som diagonalavbitare, är ett typ av handverktyg som främst används för att klippa tråd och små stångmaterial. Dessa verktyg har två motsatt sittande blad som skär mot varandra på en diagonal, vilket gör dem
Läs mer
Det kan du göra. Men nu kan du inte använda sid avbitare till el jobb längre då du använt den utanför sitt använd område.Mikael_L skrev:Jag klipper med vanlig sidavbitare. (Brukar nog mest använda kniven när jag delar plasten, men det är inte helt lätt, skapa brottanvisningar, bryta lite, fortsätta skära, upprepa tills det är klart, avsluta med att finputsa ytorna)
Och vad gäller det andra.
Ja livet suger, det är jobbigt ibland. Men det går.
Vad gäller kapa plast så felco II med vassa blad.
Klipper med en större kabelsax, skjuter skenorna sedan i sidled och klipper bara kopparn innan jag skjuter tillbaka skenorna.S Smurfen1337 skrev:
Jag tror inte att SAAB har haft så mycket kunskaper om tunga lastbilar då Scania på den tiden hade en mycket väl utvecklad forskningenhet och var då en av dom ledande inom tunga fordon, med ett anseende om att vara betydligt bättre än tex Volvo.E El-Löken66 skrev:
Hur jag vet? Jo jag var i min gröna ungdom med då dom byggde ut sitt labb och ny provbana samt lite mer fabrikslokaler. Och det var innan sammanslagningen med SAAB.
Det spelar ingen roll vad dom haft, det viktiga är vad som har nu.E elmont skrev:Jag tror inte att SAAB har haft så mycket kunskaper om tunga lastbilar då Scania på den tiden hade en mycket väl utvecklad forskningenhet och var då en av dom ledande inom tunga fordon, med ett anseende om att vara betydligt bättre än tex Volvo.
Hur jag vet? Jo jag var i min gröna ungdom med då dom byggde ut sitt labb och ny provbana samt lite mer fabrikslokaler. Och det var innan sammanslagningen med SAAB.
Kina gör så hela tiden därav snabb utveckling.
Medlem
· Uppland
· 1 782 inlägg
Ändskydd är väl ingen ersättare till att kapa skenorna rätt?