40 996 läst · 69 svar
41k läst
69 svar
Ska falsat/dubbelfalsat plåttak se så buckligt ut
Medlem
· Västra Götaland
· 69 inlägg
Det där bör vara för rostfri plåt, eftersom den ska svetsas. Den plåten blir i stort sett alltid knölig då den är tunnare än "vanlig" takplåt och behöver mer plats att röra sig på. Den måste ha glidklammer för att kunna röra sig.
Börjar fundera på hur seriös trådskaparen är. Det förekommer endast 1 inlägg och att han inte varit inloggad sen tråden skapades. Vilket kan tyckas vara minsta att kräva av någon som tar människors tid i anspråk, att personen sen faktiskt inväntar svar. Fundera även hur val av takläggare gått till, första bästa reklam bannern på nån sida eller vad.
Bra tips! Vi har faktiskt funderat på att täcka med solpaneler för vi ser inte fram emot att allt måste göras om.MrCKG skrev:
Det är den här typen av inlägg som jag är ytterst tveksam till att göra inlägg i diverse forum. Vad vet du om hur vi valde takläggare? Inte ett uns är den bittra sanningen.MrCKG skrev:Börjar fundera på hur seriös trådskaparen är. Det förekommer endast 1 inlägg och att han inte varit inloggad sen tråden skapades. Vilket kan tyckas vara minsta att kräva av någon som tar människors tid i anspråk, att personen sen faktiskt inväntar svar. Fundera även hur val av takläggare gått till, första bästa reklam bannern på nån sida eller vad.
LasseSundin skrev:
Låter man folk tänka för länge riskerar man att folk drar slutsatser man ej håller med om oavsett om deras funderingar är felaktig eller ej. Anser dok fortfarande att det är kutym att vara mer delaktig när man ber människor om hjälp. Ut över detta så bra att panel tipset kanske blir till nytta. God fotosättning.LasseSundin skrev:
HejMrCKG skrev:Börjar fundera på hur seriös trådskaparen är. Det förekommer endast 1 inlägg och att han inte varit inloggad sen tråden skapades. Vilket kan tyckas vara minsta att kräva av någon som tar människors tid i anspråk, att personen sen faktiskt inväntar svar. Fundera även hur val av takläggare gått till, första bästa reklam bannern på nån sida eller vad.
Jag råkar faktiskt bo typ 100 meter ifrån huset,
HAr också funderat på det, jag tror det kan bli bra på sidan som är mot vägen är ju i sydlig riktning samt den sidan där det syns mest. Kanske inte optimal lutning men bör ju fungera rätt okLasseSundin skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 327 inlägg
För att denna tråd ska kunna komma någon vart krävs input från trådskaparen. Endast tre st inlägg från TS finns hittills.
Hm. Jag skulle säga att:
Å ena sidan, det där ser helt förjävligt ut och borde inte anses acceptabelt.
Å andra sidan, det där är ganska vanligt och jag har sett många hus senaste åren som ser ut sådär, och då inte bara privatbostäder där man kanske råkat ut för klåpare utan även riktigt stora fastigheter byggda av våra nationella storspelare i byggbranschen och för den delen ett och annat påkostat specialbygge. Ett exempel på det sistnämnda är t.ex Ångströmlaboratoriet vid Linköpings Universitet. Det gick på åtskilliga miljoner att bygga (vet ej vad fasaden kostade), och som du ser i länken har det en minst sagt "levande" fasad. Bild här: https://www.akademiskahus.se/vara-kunskapsmiljoer/vara-byggnader/angstromhuset/
TS mitt råd är att skriva tillbaka och säga att du vill ha ett riktigt stendött tak och tänker reklamera.
Å ena sidan, det där ser helt förjävligt ut och borde inte anses acceptabelt.
Å andra sidan, det där är ganska vanligt och jag har sett många hus senaste åren som ser ut sådär, och då inte bara privatbostäder där man kanske råkat ut för klåpare utan även riktigt stora fastigheter byggda av våra nationella storspelare i byggbranschen och för den delen ett och annat påkostat specialbygge. Ett exempel på det sistnämnda är t.ex Ångströmlaboratoriet vid Linköpings Universitet. Det gick på åtskilliga miljoner att bygga (vet ej vad fasaden kostade), och som du ser i länken har det en minst sagt "levande" fasad. Bild här: https://www.akademiskahus.se/vara-kunskapsmiljoer/vara-byggnader/angstromhuset/
TS mitt råd är att skriva tillbaka och säga att du vill ha ett riktigt stendött tak och tänker reklamera.
Produkter som diskuteras i tråden