20 394 läst · 165 svar
20k läst
165 svar
Sk "integrerade" vitvaror. Hur resonerar ni?
Det handlar ju bara om vad man tycker är fint i mina ögon.H Harald Blåtumme skrev:Förstår att det finns folk som tycker det är fantastiskt bra att vitvarorna döljs bakom anonyma luckor i den senaste inkarnationen av köksinredningen.
Vi planerar ett nytt kök och funderar kring eventuell vits med detta.
Personligen är jag helt likgiltig inför den eventuella upplevelsen som en del kan ha av att tex kylen eller diskmaskinen uppenbarar sig om man trycker på ett visst anonymt skåp på ett visst ställe.
Men hur resonerar ni kring detta? Är detta värt att lägga pengar och energi på och vad är nyttan enligt er?
Gillar man kylskåpsdesignen mer än tex träluckor man valt helt själv och som finns i oändliga varianter.
En del tycker det ser exklusivt ut med kyl och frys i rostfritt stål. Vita kylskåp kan ibland "smälta in" en smul i ett ljust kök.
Bryr man sig inte om detta så gör man ju klokt i att köpa det som blir billigast.
Efter en rejäl skuromgång igår är min det också numer.13th Marine skrev:
För att återknyta till TS fråga: jag ser inte tjusningen med att ha det integrerar, annat än möjligen diskmaskinen.
Kyl och frys tar jag hellre den större storleken än en skåplucka på framsidan.
Har integrerad kyl, frys och diskmaskin eftersom vi anser att det passar bättre då vi har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Lite mindre kyl och frys men samtidigt lite mindre kökskänsla i vardagsrummet.
Är också i köket tillräckligt ofta för att komma ihåg bakom vilken lucka frys och kyl finns 😉
/Krille
Är också i köket tillräckligt ofta för att komma ihåg bakom vilken lucka frys och kyl finns 😉
/Krille
Finns så snygga maskiner idag så man ska väl inte behöva dölja skiten.
Svarta och rostfria valde vi. Kyl och frys i svart stål /blyerts som gör sig riktigt bra. Hade aldrig en tanke på mer luckor. Vi har 45 luckor/lådor fördelade på 14 löpmeter i köket inkluderar köksö.
Kvoten för luckor är uppnådd utan att spika för vitvaror
Svarta och rostfria valde vi. Kyl och frys i svart stål /blyerts som gör sig riktigt bra. Hade aldrig en tanke på mer luckor. Vi har 45 luckor/lådor fördelade på 14 löpmeter i köket inkluderar köksö.
Kvoten för luckor är uppnådd utan att spika för vitvaror
Jag har i mina tre köksrenoveringar valt integrerat, lite mindre plats men mycket snyggare. Det är ju inga konstverk direkt, kyl/frys eller disk. Hade gärna sett integrerade ugn/mikro också. Personligen alltid integrerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan alla integrerade vitvaror jag haft i mina boenden genom åren har någon gång har strul kopplade till gångjärn/upphängning av dörr/lucka. Det är nog dock inte tillräckligt många för att vara annat än anekdotiskt, men jag avstår hellre integrerade maskiner när jag byter ut i framtiden.
Skulle jag köpa ett hus så hade jag valt ett med integrerade grejer om köket var hyfsat nytt (2-3 år).H Harald Blåtumme skrev:Förstår att det finns folk som tycker det är fantastiskt bra att vitvarorna döljs bakom anonyma luckor i den senaste inkarnationen av köksinredningen.
Vi planerar ett nytt kök och funderar kring eventuell vits med detta.
Personligen är jag helt likgiltig inför den eventuella upplevelsen som en del kan ha av att tex kylen eller diskmaskinen uppenbarar sig om man trycker på ett visst anonymt skåp på ett visst ställe.
Men hur resonerar ni kring detta? Är detta värt att lägga pengar och energi på och vad är nyttan enligt er?
Skulle jag bygga själv i mitt befintliga hus hade jag tagit ett mer ekonomiskt beslut och tagit utan integration.
Instämmer helt. Vi har samma upplägg hemma.Mathildatiger skrev:Vi har integrerad diskmaskin och fristående kyl och frys.
Diskmaskinen gillar jag att ha integrerad för att den bryter av så mycket i skåpraden annars. Den blir ju heller inte mindre av det.
Personligen förstår jag inte vitsen med att integrera kyl och frys däremot. Ser konstigt ut (inte som ett kök) och de får mindre volym. Våra är fulla nog ändå trots extra frys.
Idag satte vi in en ny diskmaskin men alla mått var rätt så den gamla luckan bara funkade!
Enda argumentet för integrerad diskmaskin är att det är snyggt, kanske man får nån dB lägre ljud också.
Har man pillriga småbarn är det praktiskt med integrerad diskmaskin.
Vi bytte under min föräldraledighet (av estetiska skäl) och det va oerhört skönt att diskmaskinen inte längre "satte på sig själv" 8 gånger per dag.
Ett väldigt övergående problem, men ändock ett problem
Vi bytte under min föräldraledighet (av estetiska skäl) och det va oerhört skönt att diskmaskinen inte längre "satte på sig själv" 8 gånger per dag.
Ett väldigt övergående problem, men ändock ett problem
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 223 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 223 inlägg
Vad händer här??S Stbk skrev: