Keiller Keiller skrev:
Det är klart att vitvaror ska vara vita. Det hörs ju på namnet 😉
Min kyl är vit på insidan, räcker det? 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Peter Mårten och 2 till
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Den dagen jag har en glasruta på kylen och frysen kan jag överväga att jämföra med en ugn 😉
jag har glasrutor på kyl å frys
helt perfekt så att man slipper att öppna för att se
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
jag har glasrutor på kyl å frys
helt perfekt så att man slipper att öppna för att se
Ja, då kan jag förstå att man inte vill integrera. Men hur många konsumentkylar har glasruta idag?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja, då kan jag förstå att man inte vill integrera. Men hur många konsumentkylar har glasruta idag?
hur många vill ha underpresterande konsumentkylar idag?
 
  • Haha
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
hur många vill ha underpresterande konsumentkylar idag?
Tillräckligt många 😉
 
electroluxaren skrev:
jag har glasrutor på kyl å frys
helt perfekt så att man slipper att öppna för att se
När vill man stå och titta på vad man har i kyl och frys istället för att faktiskt öppna dörren och ta det man skall ha? 🤔
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
A
tensiden tensiden skrev:
När vill man stå och titta på vad man har i kyl och frys istället för att faktiskt öppna dörren och ta det man skall ha? 🤔
alltid om man tycker om att använda köket till att laga mat i i stället för att ha som skådebröd till grannarna
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Viktigaste skälet att inte ha integrerad kyl/frys är att det blir mindre volym i dem då.

Diskmaskinen valde vi att ha integrerad då det blev stilrenare kök då. Ugn/häll/micro likaså, men där är det ju ingen nackdel med integrerat.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Inte för kyl och frys, dels tappar man volym och dels har de flesta kylskåp handtag med mekanik som släpper in luft så man inte måste dra så hårt, de saknas oftast i inbyggda.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
A
pacman42 pacman42 skrev:
Viktigaste skälet att inte ha integrerad kyl/frys är att det blir mindre volym i dem då.

Diskmaskinen valde vi att ha integrerad då det blev stilrenare kök då. Ugn/häll/micro likaså, men där är det ju ingen nackdel med integrerat.
hur löste du att integrera ugnen?
 
electroluxaren skrev:
hur löste du att integrera ugnen?
Integrerad i form av fastskruvad i stommen, luckan var ju tvungen att vara synlig.
 
A
pacman42 pacman42 skrev:
Integrerad i form av fastskruvad i stommen, luckan var ju tvungen att vara synlig.
integrerat är med täcklucka
 
  • Gilla
saltis99 och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
integrerat är med täcklucka
Ja, jag hade lite bråttom när jag skrev...
 
  • Gilla
Dizzy84 och 1 till
  • Laddar…
Har ni missat tråden där en mäklare använde "integrerade" istället för "inbyggda" och köparen försökte klaga på att de inte var integrerade trots att det var tydligt på bilder och visning att de inte var det.
 
  • Gilla
  • Haha
henrik erikson och 2 till
  • Laddar…
Integrerad kyl/frys kan ha mindre handtag vilket kan underlätta om man har skåpet vid en vägg där dörren annars inte kan öppnas helt.
En annan liten fördel är att man kan blanda tillverkare/serier utan att det syns.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.