Byggde nytt kök och valde bort integrerat pga dyrare och sämre.
 
S sinuslinus skrev:
Vad händer här??
Det kanske inte fanns integrerad flaskkyl som tillval? Eller så är täckluckan restnoterad 😉
 
Integrerat för det är mycket snyggare.
Att det blir mindre plats spelar ingen roll. Behöver vi mer plats är det bara att sätta fler kyl/frys i källaren.
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
De får gärna synas. Vår mikro är den enda saken som är gömd, men den är från 90 talet och ovanför ugnen.

Jag skulle behöva de här kylskåpet med pekskärm, de har även kamera. Då hade jag sluppit glömma bort allt som jag glömt skriva upp :p
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Varför inte integrerat? Har sjukt mkt svårare att komma ihåg var soppsleven och osthyveln finns…

Ok integrerad fläkt var ett riktigt skit som bara är design. Tur att vi kunde häva det köpet.
Men självklart kyl/frys och disk.
 
  • Modernt kök med köksö, inbyggda vitvaror, lådfronter i vitt och trä, dimmig belysning, parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erikjakan och 2 till
  • Laddar…
Jag har allt dolt bakom luckor. Clean, men skulle inte valt det idag.
Kyl och frys är alltså 4cm smalare i bredd inuti på grund av att dom står i ett skåp.
Inget problem i kylen direkt men frysen är verkligen stor skillnad på vad som går ner. Mina föräldrar har motsvarande modeller som mig fast fristående rostfri modell.

Nästa blir nog vit och magnetisk plåt 😉

Jag har passerat att det måste vara stilrent och hamnar allt oftare i enkelt, robust och praktiskt träsket.

(Kyl, frys och diskmaskinerna har jag med låd/skåpfront)
 
Redigerat:
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Ok integrerad fläkt var ett riktigt skit som bara är design. Tur att vi kunde häva det köpet.
Tycker vår integrerade fläkt är fantastiskt bra.
 
M Mortsken skrev:
Tycker vår integrerade fläkt är fantastiskt bra.
Självklart finns det dom som tycker det fungerar bra. Och vi har ju bara prövat en. Men det är en grej som man inte riktigt kan lägga tid och pengar på att prova runt.

Kastruller surrade och knäppte.
Fläkten lät väldigt mycket
Den sög knappt bra på en stekpanna och en kastrull skall vi inte prata om.
Dessutom blåste det kallt på fötterna (detta vet jag att man kan bygga på olika sätt men inte hos oss.)
Detta trots att ovan var lovat från säljaren som hade en likadan hemma.

Nej aldrig mer en häll från IKEA oavsett.
 
D Dr Benz skrev:
Självklart finns det dom som tycker det fungerar bra. Och vi har ju bara prövat en. Men det är en grej som man inte riktigt kan lägga tid och pengar på att prova runt.

Kastruller surrade och knäppte.
Fläkten lät väldigt mycket
Den sög knappt bra på en stekpanna och en kastrull skall vi inte prata om.
Dessutom blåste det kallt på fötterna (detta vet jag att man kan bygga på olika sätt men inte hos oss.)
Detta trots att ovan var lovat från säljaren som hade en likadan hemma.

Nej aldrig mer en häll från IKEA oavsett.
Ja, helt klart svår grej att prova och sen byta.
Har man hålet i bänkskivan så har man lixom.
 
F
Keiller Keiller skrev:
Hitta kylen 😃
[bild]

För mig är ovanstående bild tagen i ett mardrömskök. Jag vill av både praktiska och estetiska skäl kunna se var kylskåp och diskmaskin finns, att ha handtag för att öppna lådor och luckor och att kunna byta vitvarorna utan krångel när de gamla går sönder.
Ett stort problem med många svenska kök överlag är att vi alltid har massor ned skåp och lådor, allt ska döljas! Även kastruller, knivar med mera som ju används flera gånger varje dag. Blir ett ständigt öppnande, stängande och flyttande av redskap hela tiden.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Ja, helt klart svår grej att prova och sen byta.
Har man hålet i bänkskivan så har man lixom.
Precis. Hällen från IKEA imponerade inte alls. Och jag har läst många som lägger locken på ett visst sätt för att det skall suga ner bättre osv.. inte min grej riktigt. Har man köpt någon skall man kunna använda det som det är tänkt. Inte göra efterkonstruktioner.

Däremot ödmjuk med att en Siemens eller annan tillverkare såklart kan fungera bättre.
Men jag är avskräckt och har inte behovet av att prova igen.
 
D Dr Benz skrev:
Precis. Hällen från IKEA imponerade inte alls. Och jag har läst många som lägger locken på ett visst sätt för att det skall suga ner bättre osv.. inte min grej riktigt. Har man köpt någon skall man kunna använda det som det är tänkt. Inte göra efterkonstruktioner.

Däremot ödmjuk med att en Siemens eller annan tillverkare såklart kan fungera bättre.
Men jag är avskräckt och har inte behovet av att prova igen.
Ja, vi har en från Bora och inte kolfilter som du verkade ha eftersom det kommer ut på fötterna. Vår går två meter och rakt ut genom väggen. Så tror det är rejäl skillnad i förutsättningar.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Ja, vi har en från Bora och inte kolfilter som du verkade ha eftersom det kommer ut på fötterna. Vår går två meter och rakt ut genom väggen. Så tror det är rejäl skillnad i förutsättningar.
Yes fläktbiten skiljer ju sig om man har den i hällen eller längst bort på röret. Och om det är kol eller normal imkanal. Vi hade inte möjlighet att dra ventilationen i grunden. Men oavsett så lät fläkten ohyggligt mycket. Den vanliga fläkten vi har nu i taket låter likamycket på boost (med enormt sug) som den integrerade gjorde på 2-3 av 9 (plus boostläge)

Men irritationen över surrandet och knäppandet när hällen skulle värma var outhärdligt.
 
På min arbetsplats är diskmaskinerna integrerade i fikapentryt:
  • Gäster anar inte att det finns någon diskmaskin att ställa använd kaffekopp i.
  • Även de vana som lyssnar noga kan inte avgöra vilken av maskinerna som är igång och råkar ofta under öppna pågående disk.
  • Maskin som blivit oavsiktligt öppnad återstartar inte bara för att luckan stängs.
I hemmet är det en annan sak, men jag tycker om att kunna se hur länge det är kvar och sånt, men det kanske projiceras siffror på golvet eller något på de integrerade diskmaskinerna. Eller så är det kanske ointressant för många att veta hur länge det är kvar?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Varför nöja sig med integrerat, tänkte vi, och integrerade dom integrerade vitvarorna i väggen 😅
 
  • Barn står på stol och når efter saker i köksskåp. Ljust rum, möbler, tejp på skåpdörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Minimalistiskt rum med trämöbler, inbyggda skåp och konst på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Frunihuset20 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.