Bästa svaret

A
A Andy78 skrev:
Jag vet inte om jag håller med om att det är samma delar, det är lite som argumentet "det är samma delar" bara för att dom är tillverkade i samma fabrik.
Ibland kan det vara exakt samma del från en tillverkare, ibland kan samma tillverkare producera en annan del samma / annan form men tillverkad i andra billigare material beroende på vad som beställts dvs bosch, siemens, sharp upo m.m. för dom tillverkar ju inte alla delar själv, pumpar, lager remmar, slangar etc.
Upo finns inte längre
Förutom det så finns det inga delar som är utbytbara mellan tex electrolux, bosch, cylinda.
Däremot så brandar Vestel till minst 20 olika fabrikat och de sins emellanär utbytbara fullt ut
 
  • Gilla
Rolle85
  • Laddar…
Mycket riktigt var de vatten under maskinens uppsamlingsbehållare/flottör. Drog nu åt skruvarna som håller packningen och testkör i garaget !
 
A
Brukar inte hålla att bara dra åt skruvarna då packningen är som bakelit
 
Packningen liknar mer en solikonslang än bakelit.
 
D Daniel 109 skrev:
Packningen liknar mer en solikonslang än bakelit.
I en originalmaskin?
 
A
D Daniel 109 skrev:
Packningen liknar mer en solikonslang än bakelit.
Inte originalet i alla fall
Jag tänkte inte på att TS redan bytt till slang.
Men då får å andra sidan skruvarna sitta helt löst då slangen lätt tar upp en glipa på 3mm.
 
Nej, problemet är ju att det inte finns någon packning i orginal.
 
A
D Daniel 109 skrev:
Nej, problemet är ju att det inte finns någon packning i orginal.
Jo det gör det visst
Titta på youtube klippet jag lade in så ser du originalpackningen
 
Packningen är en silikonvariant
 
H
R Rolle85 skrev:
Berätta vad som är fel vad gäller bosch och volvo?
Majoriteten av bilarna tillverkas i Sverige, tom motorn är svensk, både utveckling, design och tillverkning. Det är nog bara S90 idag som kommer från en fabrik i Kina. 40-serien tillverkas i Belgien och den nya S60 kommer att tillverkas i USA.
 
Hur gick testkörningen?
 
Fint och nu såld.
 
Redigerat:
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
Vilket grymt forum detta är!

I morgon barnkalas på förmiddagen och på eftermiddagen firande med familj och släkt. 35 pers på besök och diskmaskinen pajar kvällen innan! Visade E15 och kom inte vidare. Efter att läst denna och diverse andra trådar så kunde problemet lösas (om än temporärt).

- Tog bort sockeln
- Skruvade loss plåten som sitter nedanför luckan
- Bort med isoleringen
- Fram med en blöja för att suga upp vattnet i botten
- Drog åt de 4 torx-skruvarna inne i maskinen
- I med sladden och på med vattnet igen och allt funkar.

Allt funkar. Inser att det sannolikt är temporärt och att den nya packningen behövs men så länge den klarar 3-4 diskningar i morgon så jag nöjd. Blir till att beställa packning nästa vecka.
 
  • Gilla
jordraketen
  • Laddar…
Gör så, min funkade ytterliggare 1 år med ny packning, sen samma problem igen..
 
j.f.s
Bytte min packning i Augusti 2017. Still going strong!
 
  • Gilla
Hornstäve
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.