Det är 5 års garanti på varenda liten del på maskinen som standard.
 
A
Du menar Sharpen?
Vad skiljer sig det mot 5 års garanti från IKEA?
Eller bosch
Eller husqvarna
Eller whirlpool
Eller....
 
electroluxaren skrev:
Du menar Sharpen?
Vad skiljer sig det mot 5 års garanti från IKEA?
Eller bosch
Eller husqvarna
Eller whirlpool
Eller....
Jag kollade på bosch, whirlpool iförrgår med, de gav 1 resp 2 års garanti. Säljaren rekomenderade att ta den med längst garanti och inte stirra sig blind på märket. Undrar varför...?
 
A
Säljaren tjänar mest på den maskinen han rekommenderar förståss.
asiatiska och turkiska maskiner har mycket större marginaler jämfört med tyska.
Av en anledning förståss....
 
Så du menar att marginalerna på lågprisprodukter är högre än på premiumprodukter?
 
A
Vissa fabriker har mindre kostnader beroende på materialval och löner.
 
Alla premiumtillverkare tillverkar där det är billigt. Iphone byggs i Kina, Volvo sätts ihop i Kina. Däremot är de utvecklade nån helt annanstans.
Jag kan lova att Bosch har högre marginaler än Sharp i detta fall.
 
A
kan bara upplysa dig om att du har fel avseende volvo och bosch.

Fördelen med din diskmaskin från Sharp är att den är gjord i Turkiet på Vestel-fabriken vilket betyder att det finns en uppsjö av reservdelar till dessa.
Media Markt tex köper in sina lågprisprodukter därifrån men med olika namn på. Garantin står medimarkt för.
Vestel lämnar ingen garanti. Så för att utnyttja garantin gäller det att medimarkt finns kvar i Sverige när den behövs.
Cylinda och elgiganten köper oxå från vestel och det är inte många hundralappar de ger för en maskin.
och självklart skall man inte ha mindre garanti än 5år på en vestel disk.

Jag anser att ämnet härmed är uttömt och ser fram emot en rapport från dig om fem år eller tidigare....
 
Berätta vad som är fel vad gäller bosch och volvo?
 
electroluxaren skrev:
kan bara upplysa dig om att du har fel avseende volvo och bosch.

Fördelen med din diskmaskin från Sharp är att den är gjord i Turkiet på Vestel-fabriken vilket betyder att det finns en uppsjö av reservdelar till dessa.
Media Markt tex köper in sina lågprisprodukter därifrån men med olika namn på. Garantin står medimarkt för.
Vestel lämnar ingen garanti. Så för att utnyttja garantin gäller det att medimarkt finns kvar i Sverige när den behövs.
Cylinda och elgiganten köper oxå från vestel och det är inte många hundralappar de ger för en maskin.
och självklart skall man inte ha mindre garanti än 5år på en vestel disk.

Jag anser att ämnet härmed är uttömt och ser fram emot en rapport från dig om fem år eller tidigare....
Jag köpte nyss en Bosch Serie 6 tvättmaskin för nästan 5000kr, det stod att den var gjord i turkiet, kan det vara så att den är gjord i samma fabrik som som sharpen?
 
Klart de är så. De har troligen samma ingående delar. Skillnaden är att jag fick 5 års garanti på samma produkt som du köpt
 
R Rolle85 skrev:
Klart de är så. De har troligen samma ingående delar. Skillnaden är att jag fick 5 års garanti på samma produkt som du köpt
Jag vet inte om jag håller med om att det är samma delar, det är lite som argumentet "det är samma delar" bara för att dom är tillverkade i samma fabrik.
Ibland kan det vara exakt samma del från en tillverkare, ibland kan samma tillverkare producera en annan del samma / annan form men tillverkad i andra billigare material beroende på vad som beställts dvs bosch, siemens, sharp upo m.m. för dom tillverkar ju inte alla delar själv, pumpar, lager remmar, slangar etc.
 
R Rolle85 skrev:
Klart de är så. De har troligen samma ingående delar. Skillnaden är att jag fick 5 års garanti på samma produkt som du köpt
Vad heter din modell?
 
A
A Andy78 skrev:
Jag köpte nyss en Bosch Serie 6 tvättmaskin för nästan 5000kr, det stod att den var gjord i turkiet, kan det vara så att den är gjord i samma fabrik som som sharpen?
Nej den har inget gemensamt med sharpen som tur är.
 
Du har mao samma skitpackning som min Siemens har. Sök på google så får du upp många med felkod E15 på Bosch och Siemens som delar samma komponenter.
Se till att ha ett vattenskydd under maskinen för annars kan det bli ett dyrt och jobbigt försäkringsärende
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.