Hittade en dadelkärna och lite annat smuts i öppningen vid utloppet till pumpen, bakom den vita lilla lucka, kan det varit den som stört? Hmm värd att köra en test omgång till och hålla tummarna.

Kan även varna för chiafrön, de fastnar rejält i maskinens filter, till och med svårt att rengöra!

Kört en omgång nu och allt är torrt, får prova några fler gånger innan den skruvas ihop igen.

Hm jag verkar inte vara ensam här...
Samma meddelande.
Jag lutade maskinen åt sidan och det kom lite vatten, så tydligen en läcka någon stans.
Skruva sockelplåten och kikade in framifrån, där ser allt torrt ut, även runt "brunnen" där den magiska packningen ska ligga.
Blir dagens bestyr att försöka få igång den.

Lossa plåten i framkant och lys in med ficklampa.

R Rolle85 skrev:
Lossa plåten i framkant och lys in med ficklampa.
Har gjort det, skrev lite otydligt.
Nu går maskinen under bevakning.

Du måste ta ut isoleringen bakom plåten för att se ner i botten. Där ser du även en flottör gjord av frigolit. Lyft den och se hur de ser ut under.

Jahaja, så åkte även jag på samma problem. Jag får tacka alla på tråden för info hur man löser Siemens E:15 fel.(y)
Jag tog bort luckan nedtill och torkade ur med hushållspapper, attans trångt, och så har jag dragit åt skruvarna inne i maskinen som håller bottentråget (eller vad det heter) och nu fungerar det! Men det lär väl inte dröja så länge tills man måste skaffa en packning.

Nae de håller inte tyvärr. Fel kvalite på packningen.

Min funkar nu utan att byta packningen. Däremot skruvade jag loss hela sidan och sköljde ur den. Insida av en demonterad vitvaras sida med synliga avlagringar och rost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Transparent sidopanel av en maskin som visar interna komponenter och rörsystem, sköljd och återmonterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De gjorde jag med, nån vecka senare samma problem.

Har haft samma problem. Första gången sköljde jag ur sidan, sedan gick det ett tag. Nästa gång det hände använde jag garantin (5år) De kom ut och bytte en packning i bottenplattan. Tydligen kardinafel på dessa maskiner. Har nu gått 3 år till utan problem.

Att skölja ut vattenpaketet som många gör. Varför gör ni det?

I mitt vattenpaket fanns en fettpropp. Om jag tolkade kanalsystemet rätt, en överströmningskanal som leder tillbaka lite vatten till maskinen när avloppet inte kan svälja hela flödet från pumpen. Är den igensatt blir det ett övertryck och vatten trycks ut i botten på maskinen. Den kanalen sätts lätt igen.

Ok.
Jag har servat så många maskiner med detta vattenpaket där det varit stopp avloppet under diskhon. Maskinen har försökt pumpa ut vattnet men inte kunnat. Detta har inte resulterat i översvämning i maskinen utan bara e24/e25 när maskinen inte kunnat tömma. Har aldrig behövt skölja ut vattenpaketet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.