355 176 läst · 2 628 svar
355k läst
2,6k svar
Shelly – allmänna diskussioner
Skoja lite me er, jag älskar kina.
Men du kan jag alltså koppla den här dumma
Kör jag en Plejd driver 75 och ett trådlöst vred kan jag styra min belysning som jag vill, dessutom i exxact-serien. Kostnad 1500 kr exl. LED-strip (Dynamisk vit). Dessutom kan jag ställa ljuset att fungera som jag vill (dim to warm). Det framgår av manualen till Plejd.
Ingen har presenterat ett tillräckligt bra alternativ.
Har 50+ Shelly, 20 zigbee och 10 Z-wave tillsammans med HA och Homey på landet så jag är öppen för alternativen.
Ber om ursäkt för det där med kinapryl, det var tydligen jobbigt för många.J Jocke Best skrev:
Kör jag en Plejd driver 75 och ett trådlöst vred kan jag styra min belysning som jag vill, dessutom i exxact-serien. Kostnad 1500 kr exl. LED-strip (Dynamisk vit). Dessutom kan jag ställa ljuset att fungera som jag vill (dim to warm). Det framgår av manualen till Plejd.
Har 50+ Shelly, 20 zigbee och 10 Z-wave tillsammans med HA och Homey på landet så jag är öppen för alternativen.
Visst, bara lite tröttsamt att höra samma tugg när det ställs diagnoser på de som ifrågasätter Plejds förträfflighet. Är det inte jobbigt så är det oro eller fan och hans moster. Lite som du skriver sist, de flesta har en sjö av olika grejer. Ja förutom Nissens då.D Derbyboy skrev:Skoja lite me er, jag älskar kina.
Ber om ursäkt för det där med kinapryl, det var tydligen jobbigt för många.
Jag hade gärna köpt något annat, till exempel Shelly men som sagt så är alternativen inte tillräckligt lockande. Dessutom ska elektrikern instalera dom vilket antagligen blir enklare om jag väljer Plejd. Nej, jag kan inte välja en annan elektriker, han kommer i en totalentreprenad.
Förövrigt tycker jag Shelly är överlägset sett till totalen (pris/prestanda/kompabiltet), slår både Z-wave och Zigbee. Visserligen är mitt zigbee-när relativt litet och mitt z-wavenät är säkert 10 år gammalt..
Förövrigt tycker jag Shelly är överlägset sett till totalen (pris/prestanda/kompabiltet), slår både Z-wave och Zigbee. Visserligen är mitt zigbee-när relativt litet och mitt z-wavenät är säkert 10 år gammalt..