S Sp1nd3l skrev:
Hmm, har för dålig koll på sådant här, men skulle man kunna styra så att Shelly bakom kronbrytaren helt enkelt går till en kontaktor, som i sin tur hämtar sin ström från annat håll och sedan går till infravärmarna. Är det så du kanske menar?
Ja det låter ungefär rätt.

• Gilla
Sp1nd3l
  • Laddar…
A
Jag laddade vår elbil från ett 230v uttag som styrdes av Shelly, det gick inte larmade att det blev för varmt.

• Wow
Nissens
  • Laddar…
Jag laddar vår laddhybrid via en Shelly pro 1pm (10A i 4.5 timmar) utan problem, men den tål ju 16A och sitter luftigare i en kapsling än vad en puck i dosa gör.

Shelly 1 mini gen3
Står att den även är wifi extender, någon som provat den funktionen? och funkar det även när man använder den som brytare? Eller är det antingen eller?

nino nino skrev:
Shelly 1 mini gen3
Står att den även är wifi extender, någon som provat den funktionen? och funkar det även när man använder den som brytare? Eller är det antingen eller?
Inte provat. Det verkar ju smart. Enligt
https://support.shelly.cloud/en/support/solutions/articles/103000222505-range-extender-functionality

Så är det en inställning för att slå på extendern och först då kan du ange AP-namn/BSSID & passord
Sen kan du ansluta andra enheter till den nya APn.

Men du ska nog inte streama film genom shelly’n 🙄

Vad jag vet funkar det inte som en "generisk" WiFi-repeater/extender. Funktionen kan bara användas för att kommunicera med andra Shelly-enheter som blir åtkomliga via egna TCP-portar på repeater-enheten.

För mig så kvittar det, var mest om man skulle köra Shelly i hela hyreshuset jag tänkte p,blir lite svårt att få teckning utan massa Ap annars.

Det blir typ som Zigbee då, varje enhet utökar nätet

Jag vet inte om man kan ha flera extenders i rad?

Sen är det ju långt ifrån lika smidigt som Zigbee eller liknande mesh-nät som helt automatiskt bygger upp nätstrukturen och anpassar den om nåt ändra.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Nej om det är så att man inte kan ha flera och att det inte anpassar sig så är det ju kanske inte så mycket att ha.

Tänkte om dom börjat fila på en liknande funktion som Zigbee

De nya prylarna har ju stöd för Bluetooth. Dock inte mesh än, men det kanske är på gång? Det är ju enklare i alla fall jämfört med WiFi.

• Haha
Nissens
  • Laddar…
Köpte 4st mini g3 på Amazon för 415.64:-
Får prova dom lite, har ett gäng Shelly1 som jag tycker är bra

useless useless skrev:
Jag vet inte om man kan ha flera extenders i rad?

Sen är det ju långt ifrån lika smidigt som Zigbee eller liknande mesh-nät som helt automatiskt bygger upp nätstrukturen och anpassar den om nåt ändra.
De har uppenbarligen börjat inse sina brister.

K karlmb skrev:
De har uppenbarligen börjat inse sina brister.
Vilka brister?

• Haha
Nissens
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vilka brister?
Sämre meshfunktioner än zigbee.

• Haha
RoAd
  • Laddar…
Jag förväntar mig förvisso inte att en wifi-ansluten pryl meshar 🙄

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.