353 442 läst · 2 613 svar
353k läst
2,6k svar
Shelly – allmänna diskussioner
Kanske långsökt, men du har kollat så du inte lagt in nån spärr i din router, så den inte delar ut IP till okända enheter?jpsjogren skrev:
Jag har även varit med om att det kommit med ett litet osynligt mellanslag i början eller slutet, när jag kopierat lösenord.
jag håller helt med diguseless skrev:
sen tycker jag att det är lite av ett under att de med ett 50-tal trådlösa produkter (med FW-uppdateringar flera gånger per år) och med en app som hela tiden uppdateras – att de allt som oftast får alltsamman att hålla ihop...
jag antar att Shelly Plug S inte längre nyproduceras (ersättare: Plus Plug S) – så de som packas upp idag har nog en lite äldre FW i sig
Vad är då fördelen egentligen jfrt med Zigbee? Att man slippern en GW för zigbee? De flesta på denna nivå, typ 30+ enheter, verkar ju köra HA iaf så...harka skrev:jag håller helt med dig
sen tycker jag att det är lite av ett under att de med ett 50-tal trådlösa produkter (med FW-uppdateringar flera gånger per år) och med en app som hela tiden uppdateras – att de allt som oftast får alltsamman att hålla ihop...
jag antar att Shelly Plug S inte längre nyproduceras (ersättare: Plus Plug S) – så de som packas upp idag har nog en lite äldre FW i sig
det jag skrev om var antalet trådlösa produktvarianter som Shelly har lanserat och underhåller – inte hur många apparater man har i sitt hushållK karlmb skrev:
Huvudanledningen till att jag använder Shelly är att dom är så billiga. Rent tekniskt föredrar jag Zigbee då den kommunikationstekniken är bättre lämpad för ändamålet. Men som sagt var så samlar man ju vanligtvis ihop alla prylar i HA eller liknande och då spelar inte kommunikationsvägen någon direkt roll för den funktion man vill uppnå.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 118 inlägg