jpsjogren jpsjogren skrev:
Se filmen och säg gärna vad jag gör för fel :)
Routern säger WPA3 men stödjer Shelly det?

• Gilla
jpsjogren
  • Laddar…
Hinner inte
svartöra svartöra skrev:
HInner inte testa mer idag, men har fått några förslag att testa i morgon i alla fall :)

Hinner inte

HInner inte testa mer idag, men har fått några förslag att testa i morgon i alla fall :)
Kanske långsökt, men du har kollat så du inte lagt in nån spärr i din router, så den inte delar ut IP till okända enheter?
Jag har även varit med om att det kommit med ett litet osynligt mellanslag i början eller slutet, när jag kopierat lösenord.

useless useless skrev:
Men oavsett vilka möjligheter det finns att uppdatera firmware så känns det som att en så grundläggande sak som att ansluta till ett nät med SSID och lösenord ska funka oavsett vilken version man har.
jag håller helt med dig

sen tycker jag att det är lite av ett under att de med ett 50-tal trådlösa produkter (med FW-uppdateringar flera gånger per år) och med en app som hela tiden uppdateras – att de allt som oftast får alltsamman att hålla ihop...

jag antar att Shelly Plug S inte längre nyproduceras (ersättare: Plus Plug S) – så de som packas upp idag har nog en lite äldre FW i sig

svartöra svartöra skrev:
Det är nog den hetaste kandidaten.

• Gilla
jpsjogren och 3 till
  • Laddar…
Vad gör jag för fel 🤯
Wi-not?

harka harka skrev:
jag håller helt med dig

sen tycker jag att det är lite av ett under att de med ett 50-tal trådlösa produkter (med FW-uppdateringar flera gånger per år) och med en app som hela tiden uppdateras – att de allt som oftast får alltsamman att hålla ihop...

jag antar att Shelly Plug S inte längre nyproduceras (ersättare: Plus Plug S) – så de som packas upp idag har nog en lite äldre FW i sig
Vad är då fördelen egentligen jfrt med Zigbee? Att man slippern en GW för zigbee? De flesta på denna nivå, typ 30+ enheter, verkar ju köra HA iaf så...

K karlmb skrev:
Wi-not?
Fast det försöker jag inte ansluta mot med min plug

svartöra svartöra skrev:
Ett litet test hann jag såklart med ikväll och bytte till WPA2, nu finns det på mitt hemma nätverk. Och helt plötsligt dök den andra pluggen som är inkopplad också upp :)

Tack för det 🥰
Nu kan jag fortsätta leka

• Gilla
TickyNucker och 8 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Vad är då fördelen egentligen jfrt med Zigbee? Att man slippern en GW för zigbee? De flesta på denna nivå, typ 30+ enheter, verkar ju köra HA iaf så...
det jag skrev om var antalet trådlösa produktvarianter som Shelly har lanserat och underhåller – inte hur många apparater man har i sitt hushåll

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Fast det försöker jag inte ansluta mot med min plug
Vad är wi-not?

harka harka skrev:
det jag skrev om var antalet trådlösa produktvarianter som Shelly har lanserat och underhåller – inte hur många apparater man har i sitt hushåll
Jo det förstod jag.
Men kan någon Shellyfrälst svara på min fråga? Eller är alla rädda för billig kinaskit?

Huvudanledningen till att jag använder Shelly är att dom är så billiga. Rent tekniskt föredrar jag Zigbee då den kommunikationstekniken är bättre lämpad för ändamålet. Men som sagt var så samlar man ju vanligtvis ihop alla prylar i HA eller liknande och då spelar inte kommunikationsvägen någon direkt roll för den funktion man vill uppnå.

• Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Jag har ett stabilt Wi-Fi, så för mig finns ingen anledning att blanda in något annat.

K karlmb skrev:
Vad är wi-not?
Namnet på wifi (SSID)

Redigerat:
  • Gilla
jpsjogren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.