13 107 läst · 496 svar
13k läst
496 svar
Ser ut som vi har en vinnare!
Utesluta någon?mikethebik skrev:
Jag tycker absolut inte att TS ska uteslutas från någonting.
Han är dömd för sexuellt övergrepp men domaren har sagt att det var våldtäkt.RoTe skrev:
In July 2023, Judge Kaplan clarified that the jury had found that Trump had raped Carroll according to the common definition of the word.
In August 2023, Kaplan dismissed a countersuit and wrote that Carroll's accusation of "rape" is "substantially true".
Det är ju dock Ryssland som är först med att begå alla krigsbrotten och som är proportionellt mycket större i skala. Att Ukraina begår något krigsbrott här och där är omöjligt att förhindra i ett fullskaligt krig där miljoner är inblandade. Om Ryssland börjar med kemisk krigsföring, varför skulle inte Ukraina få det? De bekämpar en invasion och slåss för sin existens.T Troberg skrev:Utan att stötta Ryssland på något sätt, så kan man ändå konstatera att Ukraina begått flera krigsbrott (skjuta krigsfångar i benen, kemisk krigföring, plundra museer är de jag kommer ihåg just nu), man har förbjudit oppositionspartier, man ignorerar mänskliga rättigheter och han stöttar Israel.
Att man slåss mot någon som är värre gör en inte automatiskt till good guy.
Jag skiter fullständigt ifall någon ukrainare snor någon tavla eller skjuter någon ryss i benet. Så vitt jag vet har inte Ukraina skickat kryssningsmissiler mot barnsjukhus eller i liknande skala
Man har tagit vapen från WW2 från museer och använder i kriget.kashieda skrev:
Kan tyckas som en mindre sak, men det är ett krigsbrott.
Som jag skrev, Ryssland är värre. Det ger inte Ukraina rätt att begå krigsbrott och kränka mänskliga rättigheter. Om något så lägger det ett större ansvar på Ukraina att spela rent, att vara "the good guy".N naikon skrev:Det är ju dock Ryssland som är först med att begå alla krigsbrotten och som är proportionellt mycket större i skala. Att Ukraina begår något krigsbrott här och där är omöjligt att förhindra i ett fullskaligt krig där miljoner är inblandade. Om Ryssland börjar med kemisk krigsföring, varför skulle inte Ukraina få det? De bekämpar en invasion och slåss för sin existens.
Jag skiter fullständigt ifall någon ukrainare snor någon tavla eller skjuter någon ryss i benet. Så vitt jag vet har inte Ukraina skickat kryssningsmissiler mot barnsjukhus eller i liknande skala
Jag undrar också vad din definition på "fullskaligt krig" är. För mig är det här inte ett fullskaligt krig, åtminstone inte för Ryssland. Supermakter ger sig inte in i fullskaliga krig, de håller alltid en reserv på andra fronter.
Nej absolut inte. Jag tror verkligen inte att Ukraina är felfria. Vad jag förstått så förbjöds oppostionspartier i samband med att man införde undantagslagar i samband med att Ryssland invaderade och kriget bröt ut. Så man får väl se vad som händer efter kriget. Innan hade dom ju iaf en någorlunda fungerande demokrati. Mycket korruption och ett rättsväsende som lämnade mycket att önska.T Troberg skrev:Utan att stötta Ryssland på något sätt, så kan man ändå konstatera att Ukraina begått flera krigsbrott (skjuta krigsfångar i benen, kemisk krigföring, plundra museer är de jag kommer ihåg just nu), man har förbjudit oppositionspartier, man ignorerar mänskliga rättigheter och han stöttar Israel.
Min fråga var allvarlig även om jag inte tror att Zelensky är en mönsterledare så är han långt ifrån en tyrann enligt min uppfattning. Jag kan ju helt klart ha fel Ukrainsk inrikespolitik är inte något jag varit så hemskt intresserad av.
Flera av de här exemplen har redan bemötts i tråden, så jag undrar bara lite stilla; på vilket sätt är stöttning av Israel ett krigsbrott, eller hur gör det någon till bad guy?T Troberg skrev:Utan att stötta Ryssland på något sätt, så kan man ändå konstatera att Ukraina begått flera krigsbrott (skjuta krigsfångar i benen, kemisk krigföring, plundra museer är de jag kommer ihåg just nu), man har förbjudit oppositionspartier, man ignorerar mänskliga rättigheter och han stöttar Israel.
Har du samma åsikt om Israel och Palestina? Att Israel har ett större ansvar att vara "the good guy"?T Troberg skrev:Man har tagit vapen från WW2 från museer och använder i kriget.
Som jag skrev, Ryssland är värre. Det ger inte Ukraina rätt att begå krigsbrott och kränka mänskliga rättigheter. Om något så lägger det ett större ansvar på Ukraina att spela rent, att vara "the good guy".
Jag undrar också vad din definition på "fullskaligt krig" är. För mig är det här inte ett fullskaligt krig, åtminstone inte för Ryssland. Supermakter ger sig inte in i fullskaliga krig, de håller alltid en reserv på andra fronter.
Eftersom du inte är insatt i Trump så antar jag att du inte stöttar honom? (Det vore ju extremt korkat att stötta någon man inte har koll på...) Så med andra ord har du Trump som avatar ENBART för att provocera? Det föranleder frågan; vad vinner du på att provocera? Att göra något som du vet provocerar enbart för att just provocera gör dig till något av en shit show... 😏RoTe skrev:
😆 Åh nej fy, de har tagit fullt fungerande vapen från ett museum för att skydda sig från en ockuperande makt! Usch, så får man inte göra! 😏T Troberg skrev:Man har tagit vapen från WW2 från museer och använder i kriget.
Som jag skrev, Ryssland är värre. Det ger inte Ukraina rätt att begå krigsbrott och kränka mänskliga rättigheter. Om något så lägger det ett större ansvar på Ukraina att spela rent, att vara "the good guy".
Fråga ukrainaren på gatan om de tycker de är i ett fullskaligt krig eller inte.
så är det. Trycker Googleresultaten som du. Ja, då är Google ett utmärkt sätt att finna fakta. När Google däremot inte tycker som du ....?😆T ToRy skrev:
Likadant med "vetenskapen o forskarna".
Nu var det inte fråga om Ukrainas fullskaliga krig. Utan Rysslands. Har du glömt det? -"Rysslands fullskaliga invasion" basunerar ut varje gång kriget nämns. Att det är en ren lögn SVT befäster, bekymrar väldigt få. För det låter så bra. Det är rätt oroande när vanliga medborgare utan att tänka sprider propagandalögnen vidare. Nyttiga idioter?T ToRy skrev:
Det börjar nog snart vara en fullskalig militär operation för Putin att invadera Ukraina. Visst skulle han ju kunna gå upp till kärnvapen och bomba sönder hela Ukraina men jag tror att t.o.m. Putin är lite rädd för hur resten av världen kommer att reagera om han gör det.Intet skrev:Nu var det inte fråga om Ukrainas fullskaliga krig. Utan Rysslands. Har du glömt det? -"Rysslands fullskaliga invasion" basunerar ut varje gång kriget nämns. Att det är en ren lögn SVT befäster, bekymrar väldigt få. För det låter så bra. Det är rätt oroande när vanliga medborgare utan att tänka sprider propagandalögnen vidare. Nyttiga idioter?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 298 inlägg