12 167 läst · 496 svar
12k läst
496 svar
Ser ut som vi har en vinnare!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 220 inlägg
Gällande våldtäktsanklagelserna så skriver wikipedia såhär:
On May 9, 2023, a New York jury in a civil case found Trump liable for sexual abuse and defamation against Carroll, but found him not liable for rape. They awarded Carroll US$5 million in damages.[16] In July 2023, Judge Kaplan stated that the jury had actually found that Trump had raped Carroll according to the common definition of the word as they had ruled that Trump had forcibly and nonconsensually penetrated Carroll's vagina with his fingers.[17] New York state's definition at the time defined rape as solely nonconsensual penetration of the vagina by a penis.[18]
För Nato är det såklart bättre än att bedriva det i Nato-länder, vilket Putin själv säger är planen framåt när Ukraina har fallit.returen skrev:
Men visst, huvudet i sanden-taktiken känns väl bättre just nu.
Är inte en kvinna så har svårt att avgöra vad som kan vara mest kränkande eller förstöra ngns liv för all framtid .RoTe skrev:Har din google gått sönder nu? Det är uppenbarligen en skillnad eftersom det är två olika brottsrubriceringar.
Du tror inte man gräver upp minsta lilla som kanske kan vara något mot honom i en kamp för att smutsa ner honom? Du ska inte tro på allt du läser. Folk har egna agendor och fulspelens fulspel pågår helt öppet inom politiken, återigen se Skyttedal vs Ingerö som ett exempel där kvinnan enkelt vinner över mannen oavsett vad som har hänt eller inte.
Män i höga positioner kan inte vara i ett rum ensamma med en kvinna t.ex. för risken för anklagelser är för stor. De måste hela tiden ha ett vittne med.
Män kan iofs också bli våldtagna .
Måste vara en mycket liten skillnad mellan begreppen .
Fler kvinnor ska tydligen hört av sig när Journalisten E Jean Carroll väckte sitt åtal , där de varit med om samma sak .
Utan att stötta Ryssland på något sätt, så kan man ändå konstatera att Ukraina begått flera krigsbrott (skjuta krigsfångar i benen, kemisk krigföring, plundra museer är de jag kommer ihåg just nu), man har förbjudit oppositionspartier, man ignorerar mänskliga rättigheter och han stöttar Israel.N Niq skrev:
Att man slåss mot någon som är värre gör en inte automatiskt till good guy.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 148 inlägg
Man borde ha lite på fötterna för att påstå ngt sådant , men kan vara svårt att få fram bevis ibland .RoTe skrev:
Tycker du annars han beter sig som en mönstermedborgare som alla kan se upp till och efterlikna .
Om man bortser från åtalspunkten Sexuellt övergrepp .
Jag tänker inte recensera Trump då jag inte är tillräckligt insatt.Tomture61 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 148 inlägg
Du slår huvudet på spiken.Tomture61 skrev:Tycker det är helt otroligt att man kan väljas som president vid ett så digert förflutet hos domstol .
Förstår inte varför han inte är bakom galler 🤔
Men ska man ta efter Trump så ska man tydligen inte agera renhårigt / lagligt / inte ljuga och skarva .
Det nya sättet att bete sig , uppvigla , ljuga ,stjäla , bete sig skamligt mot kvinnor !
Då blir man en vinnare ......
Helt satans jävla otroligt !
För att komma till den nivån krävs väldigt mycket pengar, än mer människoförakt, hyckleri och allra mest ett jätteego. Annars är man chanslös. Trump är inget undantag. Det sorgliga i hela historien är att demokraternas bästa kandidat var ännu en gång, sämre än Trump. Inte illa pinkat😀.
Kan påminna om demokraternas tidigare kandidat Hillary Clinton och hennes Eost, konstaterade FBI att hon borde få fängelse för det. -Men det skiter vi i!
Så Tomture. Du måste förstå att det är inga Snövit som ställer upp i presidentval. Bara elaka häxor.
Ändå har du honom i din logga .RoTe skrev:
Anser själv att ett land som USA , fortfarande ingen diktatur , kan ens komma på tanken att återvälja en sådan person . Som viglade upp massorna att storma kongressen . I direktsändning så hela världen kunde bevittna eländet .
Jag har honom som avatar just pga att det retar svenskar så mycket. Jag håller med om att det är sinnessjukt att ett så stort land som USA inte hittar bättre presidentkandidater. Som jag skrev i mitt första inlägg i den här tråden, en ren och total shit show.Tomture61 skrev: