7 436 läst · 256 svar
7k läst
256 svar
Ser ut som vi har en vinnare!
https://www.byggahus.se/sa-bor-huvu...dentvalet-harris-trump-waltz-vance-obama-muskreturen skrev:
Plus finns en ruta under vem man skulle rösta på .
Politik 🤔
Det är väldigt bekvämt för natos medlemsstater att bedriva kriget med ukrainare på ukrainsk markMultiMan skrev:De enda som kommer ha en minskad krigsrisk, till en början, är USA självt. I Europa kommer Ryssland få fria händer med Ukraina och sedan rulla vidare till Polen och Baltikum. Till slut har vi ett så omfattande krig att USA inte längre kan stå utanför utan kommer tvingas till ett ännu större offer än om man agerat tidigare istället för att isolera sig.
Märkligt bekant händelseutveckling från en svunnen tid som alltför många verkar ha glömt bort och skolorna tydligen slutat lära ut.
Om ngn frågar hur det ska byggas ngt så kan det bli lite tokigt med din fråga i samma tråd .Jonnyslam12 skrev:
Men det som kan te sig lite ironiskt är att i en o samma tråd kan helt andra saker tas upp , typ vilken färg ska jag ha på tapeten när våran statsminister har vit färg i sin sommarstuga på Kreta .
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 522 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 522 inlägg
Iran med kärnvapen, t ex. Israel kommer få helt fria händer med den nya ledningen i USA. Och det säger jag som en Israel-vän sedan mycket länge.TheImprovisor skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 674 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 674 inlägg
Pluspoäng till Putin också som retar gallfeber på svennebanan. Pluspoäng till Kinas ledning och mullorna i Iran för att inte tala om Talibanerna. Jag skulle gissa att även gängkrigen retar gallfeber på svennebanan. Pluspoäng till Foxtrot etc...RoTe skrev:
Det kan finnas ett spår av ironi i ovanstående. Man kan givetvis ha olika åsikter om saker och vilken ledare som är bäst, men att det är pluspoäng att reta gallfeber på folk som tycker annorlunda har jag svårt att köpa.
Det var intressanta jämförelser du gjorde, det säger lite om din syn på Trump antar jag.Fairlane skrev:Pluspoäng till Putin också som retar gallfeber på svennebanan. Pluspoäng till Kinas ledning och mullorna i Iran för att inte tala om Talibanerna. Jag skulle gissa att även gängkrigen retar gallfeber på svennebanan. Pluspoäng till Foxtrot etc...
Det kan finnas ett spår av ironi i ovanstående. Man kan givetvis ha olika åsikter om saker och vilken ledare som är bäst, men att det är pluspoäng att reta gallfeber på folk som tycker annorlunda har jag svårt att köpa.
Trumps anledning att ställa upp i valet är rätt igenom egoistiska. Han bryr sig ju inte ett skit om nån annan än sig själv, och hela poängen med bli president igen är att han ska kunna utöka den åtalsimmunitet han gav sig själv sist han var president, allt annat är sekundärt för honom. Det jag inte kan förstå är att så många blivit lurade att tro nåt annat.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 674 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 674 inlägg
Gemene väljare i USA håller nog inte med din analys.B Byggmarodören skrev:Trumps anledning att ställa upp i valet är rätt igenom egoistiska. Han bryr sig ju inte ett skit om nån annan än sig själv, och hela poängen med bli president igen är att han ska kunna utöka den åtalsimmunitet han gav sig själv sist han var president, allt annat är sekundärt för honom. Det jag inte kan förstå är att så många blivit lurade att tro nåt annat.
Allvetare
· Falköping
· 60 inlägg
Ett vanligt sätt att se på det hela, om man bygger sitt synsätt på vad "oberoende" media säger.. TyvärrB Byggmarodören skrev:Trumps anledning att ställa upp i valet är rätt igenom egoistiska. Han bryr sig ju inte ett skit om nån annan än sig själv, och hela poängen med bli president igen är att han ska kunna utöka den åtalsimmunitet han gav sig själv sist han var president, allt annat är sekundärt för honom. Det jag inte kan förstå är att så många blivit lurade att tro nåt annat.
Det är helt baserat på vad Trump gjorde när han var president sist och vad han själv sagt han ska göra när han blir president igen. Så det är inte oberoende media utan Trump själv som är källan.JockesBananer23 skrev:
Trots Trump gick till val förra gången på rensa upp i träsket, så var Trump den president som tillsatte absolut mest vänskapskorruption av alla presidenter för få egna fördelar (det är dock nåt alla presidenter gjort på gott och ont), vilket syntes på hur många gånger han ersatte folk på samma poster för de inte var tillräckligt mycket ja-sägare. Det är inget som media hittat på, det är bara fakta att det var vad som hände, och lär hända igen.