Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
BirgitS
Intet Intet skrev:
Det har jag inte heller påstått. Tredubblats på ett år. Har inget ned tre år att göra.
Du skrev varje år.
Intet Intet skrev:
Vad är det för annat alternativ.
Det som du skrev, fredsförhandla när man inte får någon hjälp med att kriga.
Naturligtvis vill de egentligen inte bli en del av Ryssland eller en rysk lydstat om de kan slippa.

RoTe
https://www.disclose.tv/id/ps9iv1csvu/
"Biden Allows Ukraine to Strike Russia With Long-Range U.S. Missiles"

Är säkert en högextrem källa men det verkar ju som USA vill starta ett världskrig ändå? Bäst att göra det innan Trump blir president antar jag.

Redigerat:
Fairlane
Intet Intet skrev:
Det vet vi inte mycket om.
Vi vet att ryssar som protesterar mot kriget med en tom skylt har dömts till långa fängelsestraff. Vi vet att om ett barn ritar något om fred i skolan så riskerar föräldrarna att barnet tas ifrån dem och pappan skickas till fronten.

Jag har väldigt svårt att tro att Ryssland inte skulle ha samma lagar i Ukraina som i Ryssland om de fick bestämma.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
RoTe RoTe skrev:
[länk]
"Biden Allows Ukraine to Strike Russia With Long-Range U.S. Missiles"

Är säkert en högextrem källa men det verkar ju som USA vill starta ett världskrig ändå? Bäst att göra det innan Trump blir president antar jag.
Jag tolkar det mer som att USA äntligen tillåter att Ukraina skjuter tillbaka. Ryssland har ju valt att skjuta missiler på långt avstånd inne från Ryssland och Ukraina har inte haft möjlighet att slå tillbaka och slå ut dessa ryska terrorcentra.

Jag tror inte USA vill ha ett världskrig. Jag tror inte de vill ha ett krig alls. Jag är däremot rätt säker på att Ryssland startat ett krig.

• Gilla
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tolkar det mer som att USA äntligen tillåter att Ukraina skjuter tillbaka.
Jag tror du tolkar det fel jag, men vad vet jag.

BirgitS BirgitS skrev:
Du skrev varje år.
såg det, men då var det gör sent att ändra.
Varje år är inte lika med tre år. Som du påstod.
Hur vi än ser på det, verkar Silensky helt ointresserad av vad det snabbt ökande antalet ukrainare önskar.
BirgitS BirgitS skrev:
Det som du skrev, fredsförhandla när man inte får någon hjälp med att kriga.
Det vore ju för väl. I allt elende.
Nu verkar Biden fått en hjärnblödning för mycket och godkänt attacker långt in iryssland. Får hoppas att han blir stoppad i tid.

https://www.nytimes.com/2024/11/17/us/politics/biden-ukraine-russia-atacms-missiles.html

BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis vill de egentligen inte bli en del av Ryssland eller en rysk lydstat om de kan slippa.
Så klart inte. Isåfall hade ansökt om anslutning långt tidigare.

BirgitS
Intet Intet skrev:
såg det, men då var det gör sent att ändra.
Varje år är inte lika med tre år. Som du påstod.
Det jag påstod var att statistiken inte gick att använda för att påstå att något hade skett varje år eftersom kriget har pågått under för få år för det. Men nu menade du ju inte varje år utan mellan två tillfällen.
Intet Intet skrev:
Hur vi än ser på det, verkar Silensky helt ointresserad av vad det snabbt ökande antalet ukrainare önskar.
Det är han ju inte alls, det är ju en del i att han har åkt runt och diskuterat sin fredsplan under några månader.
Intet Intet skrev:
Nu verkar Biden fått en hjärnblödning för mycket och godkänt attacker långt in iryssland. Får hoppas att han blir stoppad i tid.
Varför det?
Ukraina har gjort attacker långt in i Ryssland många gånger. Det enda detta betyder att det kan ske oftare, samt att det blir dyrare för Ryssland att kriga.
Intet Intet skrev:
Så klart inte. Isåfall hade ansökt om anslutning långt tidigare.
Precis, alltså vill de helst fortsätta att kriga så att de slipper den misären och diktaturen utan får behålla sin yttrandefrihet, sin kultur etc.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Precis, alltså vill de helst fortsätta att kriga så att de slipper den misären och diktaturen utan får behålla sin yttrandefrihet, sin kultur etc.
Va! Vad fick du det ifrån? Inte från undersökningen du själv bidrog med.

Är du säker på att Ryssarna lever I missär? Hur ofta har du varit där på senare tid?
Jag vet inte. Men du vet?

Redigerat:
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Ukraina har gjort attacker långt in i Ryssland många gånger. Det enda detta betyder att det kan ske oftare, samt att det blir dyrare för Ryssland att kriga.
Ja det har dom men inte med vapen skänkta av väst väl? Detta är ju dessutom som jag förstår det en teknik som bara USA kan erhålla och som USA kan/måste kontrollera för att den ska fungera så det är ju så nära en aktiv krigshandling man kan komma. Jämfört med att tillverka nån drönare och spänna fast en bomb på.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane
RoTe RoTe skrev:
Ja det har dom men inte med vapen skänkta av väst väl? Detta är ju dessutom som jag förstår det en teknik som bara USA kan erhålla och som USA kan/måste kontrollera för att den ska fungera så det är ju så nära en aktiv krigshandling man kan komma. Jämfört med att tillverka nån drönare och spänna fast en bomb på.
Nu låter du lite som Rysslands ambassadör i UK. "Era vapen dödar ryska soldater!". Ja, det beror helt enkelt på att Ryssland angriper. Drar sig Ryssland tillbaks så tar kriget slut och inga fler ryska soldater behöver dö.

Om det blir ett världskrig för att vapen kommer från andra länder och används i fiendens land så har vi redan ett världskrig. Det finns vapen från Iran och Nordkorea som används av Ryssland.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Nordkorea skickar till och med soldater idag (det visar också på hur desperata Ryssland är).

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Nordkorea skickar till och med soldater idag (det visar också på hur desperata Ryssland är).
Nej. Det gör det inte. Det visar att Ryssland och Nordkorea har ett affärsavtal. Ryssland säljer X till Nordkorea och Nordkorea betalar med det de har gott om. Soldater.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nej. Det gör det inte. Det visar att Ryssland och Nordkorea har ett affärsavtal. Ryssland säljer X till Nordkorea och Nordkorea betalar med det de har gott om. Soldater.
Ja så kan man också se det.
Själv tror jag Ryssland börjar få ont om soldater som man lätt kan offra.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Fairlane Fairlane skrev:
Nu låter du lite som Rysslands ambassadör i UK. "Era vapen dödar ryska soldater!". Ja, det beror helt enkelt på att Ryssland angriper. Drar sig Ryssland tillbaks så tar kriget slut och inga fler ryska soldater behöver dö.

Om det blir ett världskrig för att vapen kommer från andra länder och används i fiendens land så har vi redan ett världskrig. Det finns vapen från Iran och Nordkorea som används av Ryssland.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gynnas sååååå många ekonomier av detta krig att man nästan blir konspiratorisk... Ryssland kommer självklart inte backa nu pga hur illa det skulle se ut.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.