Hur spenderar du dagen?

• TĂ„rta och ballonger

• Slickar sĂ„r

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
A atomlab skrev:
Är en fruktansvĂ€rd skillnad att stanna kvar i historien mot att lĂ€ra sig av historien.
Och vad vet du om det. Inte mycket i alla fall 😬

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Och vad vet du om det. Inte mycket i alla fall 😬
LÀnge sedan jag vart ledsen pÄ stjÀrnstopp och min pappa han Àr minsann polis. HÄll dig till sakfrÄgan istÀllet. Varför skall vÀrlden lÀgga sig platt och ge ett fattigt urÄldrigt land nÄgot som dom inte har rÀtt till?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Yes. Och Nato har mer och mer avancerade vapen Àn Ryssland sÄ terrorbalans rÄder inte. Första spetsen frÄn Ryssland kommer inte ens lÀmna landet innan en större utpÄnar Kreml
Det var som tusan. Du har information inte mÄnga har. Jag Àr djupt imponerad men samtidigt lite fundersam över, -varför du lÀmnar ut topphemlig militÀr information pÄ ett svenskt byggforum. Eller Àr Putin sÄ lömsk att han lÄter dig lÀcka desinformation pÄ detta udda sÀtt för att vilseföra NATO?
A atomlab skrev:
Ryssland skall inte ”fĂ„â€ en millimeter av Ukraina sĂ„ enkelt Ă€r det.
sĂ„ bra. DĂ„ var det klart. Ring Putin och sĂ€g till vad det Ă€r som gĂ€ller.😛 Glöm inte heller att slĂ„ en signal till Trump med, för att sĂ€ga att du redan fixat skivan

A atomlab skrev:
Det kommer framförallt sista man i fronten att strida för.
Ja. Inte lÀr du vara en av den.
Förresten. NÀr den siste man i fronten dött. Vad gör du dÄ?
A atomlab skrev:
Btw skulle inte Trump stoppa krigen pÄ under 24h innan han tilltrÀdde?
Bra. DÄ fick vi lite mer Trump i TrumptrÄden.
Jo. Han nÀmnde det. Jag vet ju inget om den saken, sÄ det Àr bÀttre att du frÄgar honom, vet ja, nÀr du ÀndÄ ringer.
A atomlab skrev:
Detta Àr Odessa ikvÀll.
Krig Àr ett djÀvla vansinne.

Intet Intet skrev:
Det var som tusan. Du har information inte mÄnga har. Jag Àr djupt imponerad men samtidigt lite fundersam över, -varför du lÀmnar ut topphemlig militÀr information pÄ ett svenskt byggforum. Eller Àr Putin sÄ lömsk att han lÄter dig lÀcka desinformation pÄ detta udda sÀtt för att vilseföra NATO?

sĂ„ bra. DĂ„ var det klart. Ring Putin och sĂ€g till vad det Ă€r som gĂ€ller.😛 Glöm inte heller att slĂ„ en signal till Trump med, för att sĂ€ga att du redan fixat skivan

Ja. Inte lÀr du vara en av den.
Förresten. NÀr den siste man i fronten dött. Vad gör du dÄ?

Bra. DÄ fick vi lite mer Trump i TrumptrÄden.
Jo. Han nÀmnde det. Jag vet ju inget om den saken, sÄ det Àr bÀttre att du frÄgar honom, vet ja, nÀr du ÀndÄ ringer.

Krig Àr ett djÀvla vansinne.
Mm det Àr verkligen en hemlighet att Nato Àr betydligt bÀttre bestyckade Àn ryssland som mer eller mindre stÄtt stilla sedan kalla kriget.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Mm det Àr verkligen en hemlighet att Nato Àr betydligt bÀttre bestyckade Àn ryssland som mer eller mindre stÄtt stilla sedan kalla kriget.
Nej. Nu Àr det ju hur som helst ingen hemlighet lÀngre, sÄ som du pladdrar.

Intet Intet skrev:
GÄ och lÀgg dig och sluta vara en nyttig idiot. Du springer bara Rysslands Àrenden som du hÄller pÄ.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
A atomlab skrev:
LÀnge sedan jag vart ledsen pÄ stjÀrnstopp och min pappa han Àr minsann polis. HÄll dig till sakfrÄgan istÀllet. Varför skall vÀrlden lÀgga sig platt och ge ett fattigt urÄldrigt land nÄgot som dom inte har rÀtt till?
Oj oj. UrsÀkta. Jag insÄg inte att du var sÄ ung. Jag trodde jag diskuterade med en vuxen, om Àn oerfaren.

Intet Intet skrev:
Fasiken ocksÄ. Tur att jag nÀmnde det sÄ rÄttorna kan lÀgga sig platt!

Behöver bÀrhjÀlp om 3veckor, vill du vara med frÄn Sverige eller möts vi vid polska grÀnsen?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
GÄ och lÀgg dig och sluta vara en nyttig idiot. Du springer bara Rysslands Àrenden som du hÄller pÄ.
Kul. Du Ă€r hĂ€r igen. Hemma pĂ„ vĂ€lbehövlig permis, antar jag?😀

Kan du specificera din lilla hypotes nÄgot?

Är det redan vinterlov?

Intet Intet skrev:
Kul. Du Ă€r hĂ€r igen. Hemma pĂ„ vĂ€lbehövlig permis, antar jag?😀

Kan du specificera din lilla hypotes nÄgot?
Det finns bara tvÄ saker du kan vara, det ena Àr rysstroll och det andra nyttig idiot, vilket betyder att du springer Putins Àrenden utan att förstÄ det.

Det finns inget bra utfall av att EU slutar skicka vapen till Ukraina sÄ att Ryssland kan vinna. Det kommer bara betyda att Baltikum Àr nÀst dÀrför vi har visat för Putin att det fungerar.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns bara tvÄ saker du kan vara, det ena Àr rysstroll och det andra nyttig idiot, vilket betyder att du springer Putins Àrenden utan att förstÄ det.
Ibland förundrar jag mig över hur du över huvud taget kan försörja dig sjÀlv, med tanke pÄ att du inte tÀnker sjÀlv .. Aj dÄ. Det kanske Àr det du gör? NÄvÀl. Ut kommer Schablon efter Schablon strömmandes ur din mun som SVT:s megafon.

Intet Intet skrev:
Ja. Men det var inte Anders första pÄstÄendet utan nÄgot han skulpterade fram senare.

ja. Det kan man.

sjÀlvklart. Taiwan Àr redan kinesiskt enligt SAS. SÄ det sker en lÄngsam förskjutning.

ja. Jag gav bara ett svar pÄ ett felaktigt pÄstÄende. Alders styrdes av fromma förhoppningar. Jag svarade rent matematiskt. Vinst, förlust eller remi.

SÀkert. VÀrldens största land med nÄgra av vÀrldens folkrikaste lÀnder I ryggen.
USA:s vÀrldsdominans möter samma öde som vÄra glaciÀrer.

Ukraina Àr en bricka I östvÀstspelet. Oturligt placering, helt enkelt.
Menar du att det Àr ok för stora lÀnder att sno smÄ lÀnder och göra dem till en del av en diktatur?

Hur tÀnker du nu?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Menar du att det Àr ok för stora lÀnder att sno smÄ lÀnder och göra dem till en del av en diktatur?

Hur tÀnker du nu?
Nej. Verkligen inte! Det har jag skrivit flera gÄnger. Men vad jag menar, Àr det bara ett fÄtal dom bryr sig om. De allra flesta vet inte ens att jag finns. Den starkaste rÀtt, heter det och krig Àr tyvÀrr ett utmÀrkt exempel pÄ att den med störst vÄldskapital kan göra lite som den vill. Som skolans mobbare.

Vad i det jag skriver fick dig att fundera pÄ den frÄgan?

Jag förstÄr Àrligt talat inte ditt svar.

• Gilla
SmÄhusÀgare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.