13 057 läst · 496 svar
13k läst
496 svar
Ser ut som vi har en vinnare!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Europas mest korrupta land är inte Ukraina.Intet skrev:Hur tänker du nu? När den siste Ukrainaren i stridbar ålder är död. Ja, förutom alla de som flytt utomlands för att slippa samma öde. Vad har dina (och mina) lånade pengar då gjort för nytta? Bortsett från de som försvunnit ner i andras fickor på sin väg till fronten i Europas mest korrupta land.
Som Coloradoflodens väg till Mexico.
Ryssland är klart sämre, likaså Belarus. Skillnaden är att Ukraina åtminstone försöker förbättra det hela och are Ukraina valde ny ledare mycket pga det.
Ukraina vill kämpa. Vi kan såklart säga nej till att skicka vapen för att på det viset rädda några liv. Sen att se får sitta i fängelse 10 år för att ens antyda att de är emot Putin.
Jag tror att om man ger Ryssland vad de vill ha så slutar det som när man gav Hitler vad han ville ha.Intet skrev:
Med samma logik så kan ju du som stödjer Putin anmäla dig till fronten där. De behöver många.Intet skrev:
Aj aj aj, Forden. Du brukar ha välunderbyggda påståenden. Men här trillade du i ryggdunkarnas varggrop för enkla poäng.Fairlane skrev:
Så här får jag insistera på att du läser först och skriver sen. När du gjort det kan du omformulera dig genom att kommentera det jag faktiskt skrivit. Ok?
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Du gav inga som helst alternativ till hur vi ska få stopp på Rysslands imperialistiska ambitioner.Intet skrev:Om vi börjar i den allra, allra enklaste ändan med ett minimum av uppoffring för att hindra Ryssarna att anfalla oss och som bieffekt förlora den speciella militära operationen.
Det är att du sluta upp med ditt fåniga småborgerliga uteätande och skänker de pengarna du sparar till hungrande Ukrainare vid fronten😱.
Var inte orolig. Skojade bara! Vi skickar naturligtvis ut några okända vettskrämda ungdomar och gubbar istället. När de slits isönder av granatsplitter kan du samtidigt i ett behagligt lätt rus mumsa vidare på dina barnportioner och sörpla på din Barolo, en sommareftermiddag på en uteservering långt från söndertrasade inälvor och ben. Bra va?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Då får du förtydliga vad du menar.Intet skrev:
Jag tolkar det som att du anser att Ukraina är Europas mest korrumperade land. Jag tolkar det också som att du tycker vi ska sluta skicka vapen och ammunition till Ukraina för de kommer säkert ändå förlora och då har vi bara kastat pengar i onödan. Några har dessutom tjänat en slant på det i det korrupta landet. Är man av annan åsikt så kan/bör man ta värvning i Ukrainas armé.
Är det fel tolkat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Jag blev indragen i en polisbil typ 5 minuter efter att jag landa i Ukraina, detta var 2011. De har gjort en rejäl resa med korruptionen sedan dess.
Är de Europas minst korrupta land, verkligen inte. Betyder det vi ska låta Ryssland köra över dem för att sedan fortsätta med Baltikum och sedan Finland och oss?
Är de Europas minst korrupta land, verkligen inte. Betyder det vi ska låta Ryssland köra över dem för att sedan fortsätta med Baltikum och sedan Finland och oss?
Jag hakade upp mig på ditt lilla påhitt att jag stöder Ryssland. Någons fantasier är som bekant svåra att bemöta. Därför bad jag dig läsa först och först då, kommentera det jag faktiskt skrivit innan du kommer till Malmbergs undsättning. Hur väl han än behöver den😬.Fairlane skrev:
Se nedan.
"Med samma logik så kan ju du som stödjer Putin anmäla dig till fronten där. De behöver många."
Angående korruption finns det säkert grader i helvetet. Illa är det I alla fall.Fairlane skrev:Jag tolkar det som att du anser att Ukraina är Europas mest korrumperade land. Jag tolkar det också som att du tycker vi ska sluta skicka vapen och ammunition till Ukraina för de kommer säkert ändå förlora och då har vi bara kastat pengar i onödan. Några har dessutom tjänat en slant på det i det korrupta landet. Är man av annan åsikt så kan/bör man ta värvning i Ukrainas armé.
Är det fel tolkat?
För övrigt är det ungefär så jag uppfattar elendet.
Som du säkert förstår, så menar jag att det är väldigt bekvämt att sitta på restaurangverandan och mumsa i sig godsaker på bekvämt avstånd, när boxningsmatchen avslutas med knock out och en faller ner sönderslagen. Bara att torka sig med linneservetten och gå hem.
Samma sak med ivern att skicka andras barn, ifall det finns några kvar, till fronten för att slåss. Lite enklare än att faktiskt göra något själv. Som att avstå snobbluncher till förmån för de som verkligen behöver dom.
Eftersom det är en Trumptråd får jag åter tillägga att det kanske löser sig av sig själv ifall han stryper vapenkranarna.
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 155 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 155 inlägg
Poängen är att stödjer man inte Ukrainas rätt att försvara sig utan vill ha freds förhandlingar med Ryssland nu så stödjer man indirekt Rysslands annektering av markområden.Intet skrev:Jag hakade upp mig på ditt lilla påhitt att jag stöder Ryssland. Någons fantasier är som bekant svåra att bemöta. Därför bad jag dig läsa först och först då, kommentera det jag faktiskt skrivit innan du kommer till Malmbergs undsättning. Hur väl han än behöver den😬.
Se nedan.
"Med samma logik så kan ju du som stödjer Putin anmäla dig till fronten där. De behöver många."
Ja, men på väg år rätt håll. Jag tycker oavsett inte det ska vara ett hinder för att hjälpa Ukraina i kriget.Intet skrev:
Visst är det enklare att skicka andras barn, men alternativet låta Ryssland få som de vill är inte heller aptitligt. Andras barn drabbas även då och till slut kanske även våra.Intet skrev:För övrigt är det ungefär så jag uppfattar elendet.
Som du säkert förstår, så menar jag att det är väldigt bekvämt att sitta på restaurangverandan och mumsa i sig godsaker på bekvämt avstånd, när boxningsmatchen avslutas med knock out och en faller ner sönderslagen. Bara att torka sig med linneservetten och gå hem.
Samma sak med ivern att skicka andras barn, ifall det finns några kvar, till fronten för att slåss. Lite enklare än att faktiskt göra något själv. Som att avstå snobbluncher till förmån för de som verkligen behöver dom.
Ja, grattis, till Ryssland isåfall.Intet skrev:
Hoppas att Europa så kliver fram och skänker mer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 416 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 416 inlägg
Är det så mycket bättre att skicka ukrainska barn (som har föräldrar i livet) till barnhem/fosterhem etc. i Ryssland?Intet skrev:
Det vet vi ju har skett i de ockuperade områdena. Förutom då att innevånare där har skjutits, våldtagits och tvångsförflyttats till Ryssland. Kvarvarande tvingas att bli ryska medborgare, barnen indoktrineras med skolundervisning på ryska med ryska läromedel etc.
Tycker du likadant om Ryssland skulle ockupera Gotland och nordkalotten?
Sverige ska bara vika sig för Ryssland och strunta i gotlänningar och norrbottningar.
Eftersom du är så ivrig att skicka andras barn i döden kanske din egen insats skulle kunna vara att även ge ett eget bidrag. Till exempel genom att ta med en matlåda istället för att käka ute. Din uppoffring kan säkert mätta minst tio soldater. Fint va?AndersMalmgren skrev:
Det ena hindrar inte det andra. Ditt bidrag blir ett litet komplement till EU:s gemensamma. Förstår du nu?
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Jag betalar skatt så att vi gemensamt kan skicka vapen till dem.Intet skrev:Eftersom du är så ivrig att skicka andras barn i döden kanske din egen insats skulle kunna vara att även ge ett eget bidrag. Till exempel genom att ta med en matlåda istället för att käka ute. Din uppoffring kan säkert mätta minst tio soldater. Fint va?
Det ena hindrar inte det andra. Ditt bidrag blir ett litet komplement till EU:s gemensamma. Förstår du nu?
Vad tror du händer med Ukrainas barn om Ryssland vinner. Svaret är inge vidare. Ingen vill ha detta krig, men den enda som kan avsluta det är Ryssland.
Men eftersom du är så ivrig i ditt stöd till Ukraina vore det en fint gest av dig att avstå så lite, som betyder så mycket för de som gör grovgörat.AndersMalmgren skrev:
Jag betalar också skatt. Ganska mycket mer än du, skulle jag tro. Likväl betalar jag på eget initiativ några tusen i månaden till några hjälporganisationer. Det är alltså inte antingen eller, utan både och som ger bäst resultat.
Det svaret är inte vatten värt. För det vet du inget om.AndersMalmgren skrev:
Fel igen. I ett tvåpartskrig kan två parter avsluta kriget på tre sätt.AndersMalmgren skrev:
1. Ryssland ger sig.
2. Ukraina ger sig.
3. Båda kommer överens om fred.
Du missade två alternativ.
Att ingen vill ha kriget. Det stämmer säkert.
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
2an är inget alternativ för säkerheten i Europa och 3an är bara okej för säkerheten i Europa om Ukraina får tillbaka all sin mark.Intet skrev:Men eftersom du är så ivrig i ditt stöd till Ukraina vore det en fint gest av dig att avstå så lite, som betyder så mycket för de som gör grovgörat.
Jag betalar också skatt. Ganska mycket mer än du, skulle jag tro. Likväl betalar jag på eget initiativ några tusen i månaden till några hjälporganisationer. Det är alltså inte antingen eller, utan både och som ger bäst resultat.
Det svaret är inte vatten värt. För det vet du inget om.
Fel igen. I ett tvåpartskrig kan två parter avsluta kriget på tre sätt.
1. Ryssland ger sig.
2. Ukraina ger sig.
3. Båda kommer överens om fred.
Du missade två alternativ.
Att ingen vill ha kriget. Det stämmer säkert.
Dessutom måste Rysslands ställas inför rätta för sina krigsbrott. Enda sättet för Europa att bli säkert är att Ryssland förlorar lika hårt som Nazityskland under WW2. Kolla på Tyskland nu, en västerländsk demokrati.
Sweet Dreams, baby!AndersMalmgren skrev:
De tre alternativen kvarstår och var svaret på ditt inlägg, att det bara fanns ett alternativ. Vad du och jag anser okay är en helt annan fråga.
Som sagt. Dröm vidare, för det kommer aldrig att ske. De stora pojkarna spelar på en helt annan planhalva än till.ex. Serber och är därför oantastliga.AndersMalmgren skrev:
Jämförelsen med Tyskland är ... Inget vidare. Förutsättningarna är helt olika.