Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
P paralun skrev:
Njau som jag uppfattat det så vill Trump ha slut på alla miljarder som går till blodbadet i Ukraina.
Så därför så måste det då bli ett fredsavtal i Ukraina.
Någon får gärna utbilda mig lite på området. Men det som pågår i Ukraina nu, inklusive att Nordkorea är med i leken. Är det inte det mer eller mindre exakt det som hela den amerikanska militären varit inriktat på att bekämpa sedan 50-talet? Och nu när det händer "på riktigt" så vill man skita i det?

Klart man vill ha fred. Men är lösningen att låta Ryssland få vad man vill för att man själv vill behålla pengarna i plånboken. Om man nu skall dra sig ur internationella konflikter, ska Trump då börja skrota delar av militären? Hangarfartyg och annat behövs ju inte i så fall.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
L lbgu skrev:
Kastade du mobilen i soptunnan? Svårt att komma undan USA (Android och Apple). Får nog bli en osmart telefon då.
Var skrev jag det? Vissa saker står jag ut med tills vidare. Blir det riktigt illa så återgår jag till Huawei som tvingats utveckla nytt OS (Harmony) som är eget, utan någon koppling till USA. Detta efter alla sanktioner de utsatts för.

Rent telefonmässigt var de tre Huawei-telefonerna de bästa jag haft om man ser till helheten. Lika bra byggkvalitet som en iPhone men utan dess inlåsta begränsningar.

tensiden tensiden skrev:
Är det inte det mer eller mindre exakt det som hela den amerikanska militären varit inriktat på att bekämpa sedan 50-talet? Och nu när det händer "på riktigt" så vill man skita i det?
USA har väl historiskt aldrig haft några större problem med auktoritära regimer som bryter mot diverse folkrättsliga saker. Tänk alla militärdiktaturer de mer eller mindre öppet stöttat. Pinochets statskupp var väl USA-stödd t.ex.

Det de hade problem med var kommunism och även om Putin har ett förflutet i KGB så driver han knappast någon kommunistisk politik. Han påminner mer om en auktoritär ledare i Sydamerika som USA brukade gilla. Att han köper in legosoldater från Nordkorea (jag antar att han betalar för dem) ska nog inte tolkas som kommunism.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
tensiden tensiden skrev:
Någon får gärna utbilda mig lite på området. Men det som pågår i Ukraina nu, inklusive att Nordkorea är med i leken. Är det inte det mer eller mindre exakt det som hela den amerikanska militären varit inriktat på att bekämpa sedan 50-talet? Och nu när det händer "på riktigt" så vill man skita i det?

Klart man vill ha fred. Men är lösningen att låta Ryssland få vad man vill för att man själv vill behålla pengarna i plånboken. Om man nu skall dra sig ur internationella konflikter, ska Trump då börja skrota delar av militären? Hangarfartyg och annat behövs ju inte i så fall.
Trump kan absolut ingenting om sådana saker, så räkna inte med någon tanke bakom besluten som kommer. Han tror att allt löses genom ett handslag, lite som hussäljaren i en annan tråd som ville förhindra besiktningen och nu enligt egen uppgift sålt till någon annan trots påskrivet kontrakt med första köparen.

Vem vet, kanske John Bolton gör en comeback och börjar atombomba Iran, då kan det bli riktigt spännande!

Nu tog han klokt nog avstånd från Trump, men med rätt "deal" så är allt möjligt! Det räcker att fråga anhängarna. Allt är så enkelt egentligen, man bara säger en sak, tar i hand och så händer det! Hela världshistorien är egentligen helt onödig att lära sig något av. Art of the deal hade löst alla krig direkt.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
sysmali
MultiMan MultiMan skrev:
Rent telefonmässigt var de tre Huawei-telefonerna de bästa jag haft om man ser till helheten. Lika bra byggkvalitet som en iPhone men utan dess inlåsta begränsningar.
Inga betänkligheter att använda kinesisk elektronik? Båda från en säkerhetsperspektiv och politiskt?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
RoTe
Trump är alltså diktator? Det låter så i alla fall på alla svenska experter här i tråden. Jag vet i alla fall att Biden har extremt mycket folk bakom sig som hjälper till att ta beslut osv. Men Trump har ingen alltså, där ser man.

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
sysmali sysmali skrev:
Inga betänkligheter att använda kinesisk elektronik? Båda från en säkerhetsperspektiv och politiskt?
Ska du citera mig låt bli att ta bort vad jag skriver i någon del, särskilt när det är det viktigaste: "blir det riktigt illa". Kina kanske är mer demokratiskt än USA om 10 år. Självklart har jag betänkligheter idag, därför jag skrev som jag gjorde, men du valde att radera i citeringen.

Hela mitt inlägg för de som undrar:

MultiMan MultiMan skrev:
Var skrev jag det? Vissa saker står jag ut med tills vidare. Blir det riktigt illa så återgår jag till Huawei som tvingats utveckla nytt OS (Harmony) som är eget, utan någon koppling till USA. Detta efter alla sanktioner de utsatts för.

MultiMan
RoTe RoTe skrev:
Trump är alltså diktator? Det låter så i alla fall på alla svenska experter här i tråden. Jag vet i alla fall att Biden har extremt mycket folk bakom sig som hjälper till att ta beslut osv. Men Trump har ingen alltså, där ser man.
Det finns ingen president som har tappat så mycket folk efter sin första period och det som sedan hände 6/1 2021. Du kan inte ha missat alla tidigare medarbetare som t o m offentligt gått ut och förklarat att Trump är helt olämplig som president. Även sådana som jobbade mycket nära honom i vita huset.

De som finns kvar är ja-sägare som håller med. Kommer nog bli rätt likt kretsen kring Putin.

Inte ens ultrakonservativa förre vicepresidenten Mike Pence vill ha något med honom att göra. Inte direkt konstigt då Trump öppet sagt under 6/1 att han inte brydde sig om vad som hände med Pence, trots att folkmassan vrålade "Hang Mike Pence!" när han vägrat bryta mot den amerikanska konstitutionen.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
RoTe
MultiMan MultiMan skrev:
Du kan inte ha missat alla tidigare medarbetare som t o m offentligt gått ut och förklarat att Trump är helt olämplig som president. Även sådana som jobbade mycket nära honom i vita huset.
Eh jo det har jag missat helt och hållet. Är det för att jag inte läser svensk PK-media eller? Jag undrar om inte större delen av de som röstade på Trump nu också missat den delen? Det är lustigt hur kunniga vi är i Sverige om en Amerikan jämfört med amerikanarna själva.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag läser (eller lyssnar) i princip inte på svensk media alls, så det kan inte vara orsaken.

Tror du att jag tillhör vänstern har du väldigt fel.

RoTe
Men hur är det möjligt att svenskarna vet så mycket mer om Trump än jänkarna?

• Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
RoTe RoTe skrev:
Men hur är det möjligt att svenskarna vet så mycket mer om Trump än jänkarna?
SVT.

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
SVT.
Ja den fina opartiska institutionen ja!

Reporter utomhus på SVT Nyheter, kvällstid med bakgrundsbelysta gator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Antagligen låst som det mesta i den tidningen men en av det mest seriösa:

https://www.nytimes.com/2024/10/22/us/politics/john-kelly-trump-fitness-character.html

Kelly was the Trump White House’s longest-serving chief of staff, staying from 2017 to 2019. In an interview with The Times, Kelly said that Trump falls into the “general definition of fascist” and called him an authoritarian who admires dictators. Notably, the former four-star general detailed Trump’s fascination with Hitler, saying the former president said on numerous occasions that Hitler “did some good things, too.”

In an interview with The Atlantic, Kelly also detailed Trump’s disdain for injured veterans, confirming that Trump used the terms “suckers” and “losers” to describe soldiers who died in the line of fire.

Känner du inte ens till detta så kanske du ska vara försiktigare med dina uttalanden om lämpligheten med Trump som USA:s president.

Det finns många fler exempel, som USA:s förre ÖB (Ordf. Joint Chiefs of Staff), Mark Milley som kallat Trump "fascist to the core".

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Varför skulle latinoamerikaner som bor lagligt i USA vara för illegal immigration. Du kör något sorts rastänk. Att man röstar efter sin egen ras istället för att man helt naturligt ogillar kriminalitet. Du skulle säkert bli upprörd ifall en svensk skulle säga att kriminella svenskar ska inte straffas just för att de är svenskar. Men du förväntar dig att latinoamerikaner i USA ska tänka så.
"They're eating the dogs! They're eating the cats!..." (appropå hans syn på legala immigranter)

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.