Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
P paralun skrev:
Jo min absoluta gissning utifrån fakta. Blodbadet i Ukraina kan inte fortsätta och inte heller bli ännu värre som i sämsta fall medför användning av kärnvapen.
Jo det måste fortsätta för det enda som kan få Putin på fall är att han förlorar militärt. Och det är den bästa förutsättningen att få tillbaka demokrati och välstånd i Ryssland.

• Gilla
  • Wow
kashieda och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Jo precis vad som hände 2014 dvs en annektering.
[länk]
Nej
Det står ju klart och tydligt:
"In February and March 2014, Russia invaded the Crimean Peninsula, part of Ukraine, and then annexed it."
Om du har svårt med engelskan så betyder det att Ryssland först invaderade Ukraina och sen annekterade Krim.

• Gilla
  • Haha
Abies koreana och 7 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jo det måste fortsätta för det enda som kan få Putin på fall är att han förlorar militärt. Och det är den bästa förutsättningen att få tillbaka demokrati och välstånd i Ryssland.
Jo men nu tror jag inte Putin ger sig och han har mäktiga vänner.
Jag tror han nöjer sig med det man annekterade 2014 och att man kan få ihop ett fredsavtal utifrån det.

G gaidin skrev:
Sammanfatta lite i stället för att skicka en länk jag inte vill klicka på.

Har Norge anekterat land från folk utan att invadera?
Norge har annekterat delar av Antarktis utan att först invadera. Ett dåligt exempel kanske, då det inte fanns några andra människor som gjorde anspråk på landet... Men annektering utan invasion har skett på många andra ställen. T ex Nordamerika, avlägsna öar, flera europeiska kolonier i Afrika, etc där man helt enkelt har struntat i den lilla urbefolkning som har funnits och utropat landet som sitt eget.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Nu kommer USA äntligen få tillgång till sanningen via rak och ärlig journalistik utan politisk påverkan!En enorm seger efter 4 år av lögner, svek och nedmontering av den amerikanska drömmen.
Ju snabbare vi kan få igenom en dylik förändring i Sverige desto snabbare kan vi åter få nationen på rätt köl igen. Jag utgår från att majoriteten här på forumet instämmer att främsta fokus måste vara att
gemensamt verka för att avbryta de aggressiva provokationerna mot Ryssland, för att sedan tillåta Ryssland att anta en aktiv roll i att forma ett starkt Europa baserat på sunda, traditionella värderingar där kommande generationer kan blomstra.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
S Småhusägare skrev:
Nu kommer USA äntligen få tillgång till sanningen via rak och ärlig journalistik utan politisk påverkan!En enorm seger efter 4 år av lögner, svek och nedmontering av den amerikanska drömmen.
Ju snabbare vi kan få igenom en dylik förändring i Sverige desto snabbare kan vi åter få nationen på rätt köl igen. Jag utgår från att majoriteten här på forumet instämmer att främsta fokus måste vara att
gemensamt verka för att avbryta de aggressiva provokationerna mot Ryssland, för att sedan tillåta Ryssland att anta en aktiv roll i att forma ett starkt Europa baserat på sunda, traditionella värderingar där kommande generationer kan blomstra.
Jo men nu har Putin fått stor hjälp av väst, läs Tyskland och fossilgas men det är ju ett stort svin och just nu är det ända viktiga att få stopp på blodbadet i Ukraina.

• Gilla
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nu har Putin fått stor hjälp av väst, läs Tyskland och fossilgas men det är ju ett stort svin och just nu är det ända viktiga att få stopp på blodbadet i Ukraina.
Genom att ge Ryssland en bit land av Ukraina? Gissar att dom som bor i Ukraina inte delar den givmildheten.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Norge har annekterat delar av Antarktis utan att först invadera. Ett dåligt exempel kanske, då det inte fanns några andra människor som gjorde anspråk på landet... Men annektering utan invasion har skett på många andra ställen. T ex Nordamerika, avlägsna öar, flera europeiska kolonier i Afrika, etc där man helt enkelt har struntat i den lilla urbefolkning som har funnits och utropat landet som sitt eget.
Japp. USA invaderades av våra förfäder. När de då och då träffade på andra människor som förargligt nog redan bodde där, togs bibeln fram. -HEDNINGAR! Ropade våra släktingar och skjöt helt sonika ihjäl indianerna.män, kvinnor och barn. När de resterande avskumen inte insåg vår rätt att stjäla deras land, dödade vi Bisonoxarna så att de gudslösa kräken svalt ihjäl.

Inget nytt under solen.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Genom att ge Ryssland en bit land av Ukraina? Gissar att dom som bor i Ukraina inte delar den givmildheten.
Nu är jag ganska säker på att majoriteten av befolkningen på Krim samt Donetsk inte har något att erinra mot det. Att en karta ritats om efter en fredsförhandling har ju hänt otaliga gånger under vår historia.
Ukraina är i ett akut läge avseende mänskligt lidande.

• Gilla
  • Laddar…
P paralun skrev:
Nu är jag ganska säker på att majoriteten av befolkningen på Krim samt Donetsk inte har något att erinra mot det. Att en karta ritats om efter en fredsförhandling har ju hänt otaliga gånger under vår historia.
Om Trump får igenom den fred han har lovat inom 24 timmar så blir det inte fred i Ukraina - Det blir fred i de nya Ryska delrepublikerna. Det är en väsentlig skillnad för oss som bor i Europa.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Gissa vad du vill i din bekväma TV:soffa. Långt ifrån allt vad krig heter. Det kan även vara så att Ukrainas regering är piggare att fortsätta kriget på bekvämt avstånd än de som skickas till fronten.
Som sagts. Det står dig fritt att ansluta dig som frivillig. 14 dagars träning, sedan är det dags för leriga skyttegravar och ett ändlöst granatregn. Ring när du kommit fram.

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
useless useless skrev:
Om Trump får igenom den fred han har lovat inom 24 timmar så blir det inte fred i Ukraina - Det blir fred i de nya Ryska delrepublikerna. Det är en väsentlig skillnad för oss som bor i Europa.
Njau som jag uppfattat det så vill Trump ha slut på alla miljarder som går till blodbadet i Ukraina.
Så därför så måste det då bli ett fredsavtal i Ukraina.

• Gilla
  • Laddar…
P paralun skrev:
Släktingarna till de 20.000+ barn som stulits av Ryssland håller knappast med (enligt Ryssland själva är det flera hundra tusen barn det rör sig om)

Dessutom, det har gjorts många försök till fredsförhandlingar. Macron tex var ju helt övertygad om det skulle gå förhandla om fred, men han gav upp efter flera vändor iom Rysslands krav på få allt land de vill ha i Ukraina (mm) var helt orimliga krav som de inte gav sig på.
Det är egentligen inte så konstigt heller. Putin satsade allt på ett snabbt krig där han kunde inta Kiev och ersätta den ukrainska regeringen med en rysslandsvänlig istället och när det sket sig totalt pga den dåliga planeringen så måste han tvinga igenom det på annat sätt, eller riskera att han själv dödas av nån som tycker han blivit svag (det är ju så det fungerar i ryssland, det dödas väl fortfarande 1-2 personer i månaden bland "eliten" som del av maktkampen)

Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
RoTe
T ToRy skrev:
Så med andra ord har du Trump som avatar ENBART för att provocera? Det föranleder frågan; vad vinner du på att provocera? Att göra något som du vet provocerar enbart för att just provocera gör dig till något av en shit show... 😏
Det är konst jag sysslar med, förstår du väl?

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.