Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
mikethebik mikethebik skrev:
Och svaret är att Putin med väldigt stor säkerhet vunnit utan att behöva slarva bort sina presumtiva seriösa motkandidater, men då han är paranoid så tar man det säkra före det osäkra och ser till att det blir ordentligt.
I stora delar av övriga världens ögon inser man förstås att det inte är ett riktigt val, och Putin skiter i vilket, han har ju sedan säkert 25 år sett till att systemet anpassas så att makten finns kvar hos honom.

Och västvärldens någorlunda fungerande demokratier har struntat i det hela, Merkel fick sin billiga gas så att Energiwände kunde genomföras så att vi i Norden får se våra elmätare rotera snabbare än sedelpressarna hinner med, bildligt talat.

Fortsättning följer...
Så bra. Vi är överens. Follow the money.

• Gilla
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Och svaret är att Putin med väldigt stor säkerhet vunnit utan att behöva slarva bort sina presumtiva seriösa motkandidater, men då han är paranoid så tar man det säkra före det osäkra och ser till att det blir ordentligt.
I stora delar av övriga världens ögon inser man förstås att det inte är ett riktigt val, och Putin skiter i vilket, han har ju sedan säkert 25 år sett till att systemet anpassas så att makten finns kvar hos honom.

Och västvärldens någorlunda fungerande demokratier har struntat i det hela, Merkel fick sin billiga gas så att Energiwände kunde genomföras så att vi i Norden får se våra elmätare rotera snabbare än sedelpressarna hinner med, bildligt talat.

Fortsättning följer...
Eu kommer sänka hela Europa som de håller på nu när resten av världen inte spelar efter samma regler!

• Gilla
  • Laddar…
Bara som det är i min bransch med köldmedier kommer hela eu gå på knäna med deras plan.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Bara som det är i min bransch med köldmedier kommer hela eu gå på knäna med deras plan.
Förklara.

B Byggmarodören skrev:
Det sket sig ju rätt rejält med tidigare avtal mellan Ukraina och Ryssland pga Rysslands agerande, så känns väldigt otroligt att dom helt plötsligt skulle börja följa ett nytt sådant.
1997 tex ingick de avtal på att aldrig anfalla varandra och behandla varandra som suveräna stater (russian-ukrainian friendship treaty), men det sket sig ju 2014 (och övergas sen officiellt 2018) pga Putin.

Det finns verkligen ingenting som säger att det inte skulle bli som Münchenöverenskommelsen igen när Putin är med i leken, det är väl snarare snudd på garanterat med tanke på hur det utspelat sig hittills.
Jo vem vet? Men jag ser annekteringen 2014 som en utgångspunkt och har läst detsamma därute inkl lyssnat på riktiga ryssar vad de anser. Hursomhelst har ju Mr Trump sagt att han ska lösa det här snabbt.

Intet Intet skrev:
Nu var det inte fråga om Ukrainas fullskaliga krig. Utan Rysslands. Har du glömt det? -"Rysslands fullskaliga invasion" basunerar ut varje gång kriget nämns. Att det är en ren lögn SVT befäster, bekymrar väldigt få. För det låter så bra. Det är rätt oroande när vanliga medborgare utan att tänka sprider propagandalögnen vidare. Nyttiga idioter?
No skojar du nog

Menar du att rysslands försök till invasion inte är ett krig? Vad är det det då?

Redigerat:
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Men det är skillnad nu och då. Då så hade han i alla fall människor runt sig som både hade politisk bakgrund och kunde säga emot. Nu har han med sig ett antal ja-sägare som kommer göra exakt vad han säger åt dom att göra.

Elon Musk var med i valkampanjen men den romansen tror jag skiter sig på 3-4 veckor. De är helt enkelt för lika och Elon Musk kommer inte låta sig "hunsas" runt av Trump. Det kommer sluta med en konflikt där jag tror både Elon Musk och hans bolag kommer gå förlorande ur och lämna Elon rasande.

Då hade vi inte heller ett fullskaligt krig i Ukraina, även om invasionen var inledd.

Trump kommer vara mycket mer förberedd nu och dessutom så har väl republikanerna fått makten i alla tre "nivåer". Det gör skillnad. Trump har också varit tydlig mot vad han vill göra med politiska motståndare, även i det egna ledet..
Håller med dig där! Men samtidigt tror jag vi inte fått hela bilden från svenska medier men säger inte att du inte fått info från andra håll.
När jag tänker fritt så tänker jag att hela västvärlden gått åt vänster. Man får inte ens utrycka tankar på sociala medier utan att bli anmäld om man har en avvikande åsikt mot vad media förmedlar.
I England åker de ju hem till folk som uttryck sig olämpligt. Börjar ju bli lite så USA med så jag tror det grundat Thrumps vinst!
Vi har ju en lag om yttrandefrihet med men den gäller ju inte alltid!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Laddar…
P paralun skrev:
Nej det finns en stor skillnad definitionsmässigt mellan en annektering och en invasion.
Krim annekterades 2014 men invaderades 2022.
Nja, annektering är ett resultat av en invasion.

Var inte naiv.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Nja, annektering är ett resultat av en invasion.

Var inte naiv.
Nej det är definitionsmässigt en stor skillnad om du läser på.
Annekteringar har skett vid ett flertal tillfällen i världshistorien.

BirgitS
P paralun skrev:
Nej jag gissar inte utan ser mer till fakta. Sen har nog Putin och Trump redan pratat med varandra.
Vad har du då för källa till dina påståenden?
Har du pratat med Putin så du vet vad han kan tänka sig att förhandla bort?
Utan att ha gjort det eller ha direktkontakt med någon som står nära Putin och därför vet Putins förhandlingsstrategi så är det inget annat än en gissning från din sida.

Det är väl välkänt att Trump och Putin pratade med varandra när Trump var president. Men som sagt betraktar Putin USA som ovän för närvarande och Trump får inga gratulationer.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
O
E Emanuel01 skrev:
Håller med dig där! Men samtidigt tror jag vi inte fått hela bilden från svenska medier men säger inte att du inte fått info från andra håll.
När jag tänker fritt så tänker jag att hela västvärlden gått åt vänster. Man får inte ens utrycka tankar på sociala medier utan att bli anmäld om man har en avvikande åsikt mot vad media förmedlar.
I England åker de ju hem till folk som uttryck sig olämpligt. Börjar ju bli lite så USA med så jag tror det grundat Thrumps vinst!
Att det gått så illa i USA med sitt utbildningssystem kan jag förstå. Men hur kunde det gå såhär illa i Sverige att du och flera med dig faktiskt verkligen tror på vad ni skriver? Trump ska sätta in militären mot oliktänkande, det om något är väl att inte få uttrycka tankar?

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Att det gått så illa i USA med sitt utbildningssystem kan jag förstå. Men hur kunde det gå såhär illa i Sverige att du och flera med dig faktiskt verkligen tror på vad ni skriver? Trump ska sätta in militären mot oliktänkande, det om något är väl att inte få uttrycka tankar?
Det har ju inte hänt än. Jag är lite rädd för Trump men kanske inte uttryckte de i min text.
Men håller med dig då Trump gjort vissa uttalanden. Men de behöver ju inte betyda att det går dåligt. Han har ju ett team.

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Och där är förklaringen till att The Donald vinner valet i USA.
Fler och fler börjar tröttna rejält på dessa pekpinnar som hela tiden pressas in i hjärnan på oss av PK-maffian.

"Jaha, du tänker inte gå med i Pride-tåget, du är homofob!"
"Jaha, du tycker inte att könsopererade män ska få tävla mot kvinnor, du är inte mottaglig för de nya värderingarna, kamma till dig och anpassa!"
"Jaha, du gillar inte att vi kvoterar in en kvinna eller invandrare på den plats du var mer kvalificerad för, du hör inte hemma i vår värdegrund!
"Jaha, du gillar inte att vi kallar din 3-årige son för hen på dagiset, du har förlegad syn på genus-roller, skäms!"

Osv osv, kollar man på lite inslag från de vanliga jänkarna, och för den delen även på allehanda andra platser och länder så är det en PK-maffia som fått alldeles för stort utrymme och pendeln slår över.

Och det är PK-maffian som lämnar utrymme för sådana som Trump, med en mer balanserad syn på att alla inte tycker som maffian och inte ska tvingas att tycka "rätt"så finns inte utrymme för missnöjespartier.

• Gilla
  • Wow
  • Älska
JockesBananer23 och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Nej det är definitionsmässigt en stor skillnad om du läser på.
Annekteringar har skett vid ett flertal tillfällen i världshistorien.
Naturligtvis är det en stor skillnad mellan att invadera ett land och anse att det landområde man har invaderat är en del av sitt eget land. Det är alla överens om. Däremot verkar du vara väldigt ensam om att tro att Ryssland 2014 började med att hitta på att vissa delar av Ukraina är en del av Ryssland och flera år efter det kom det militärer och erövrade landet.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vad har du då för källa till dina påståenden?
Har du pratat med Putin så du vet vad han kan tänka sig att förhandla bort?
Utan att ha gjort det eller ha direktkontakt med någon som står nära Putin och därför vet Putins förhandlingsstrategi så är det inget annat än en gissning från din sida.

Det är väl välkänt att Trump och Putin pratade med varandra när Trump var president. Men som sagt betraktar Putin USA som ovän för närvarande och Trump får inga gratulationer.
Jo det tror jag och att det finns ett förhandlingsutrymme! Sen har jag inte koll på hur övriga BRICS-länder gjort avseende gratulationer?
https://en.wikipedia.org/wiki/BRICS

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.