Ser ju ut som en pundare dött på den. :sick:

• Haha
MultiMan
  • Laddar…
M
MultiMan MultiMan skrev:
Någon som blir sugen? :crysmile: :sick: [länk]

[bild]
I den finns botemedel mot corona

M Zolt skrev:
I den finns botemedel mot corona
Eller är det källan till hela coronautbrottet.:rolleyes:

• Haha
muraren2
  • Laddar…
”Vit” :thinking:

Att KÖPA på Sellpy via Tradera förutsatt att man är prismedveten på de produkter man köper alt lägger bud på är en 10-poängare.

Att SÄLJA på Sellpy via Tradera är däremot betydligt mer tveksamt. Det största problemet är att Sellpy är en sådan gigantisk jätte på Tradera så att priserna sjunker rent allmänt. Lägger Sellpy ut ex 100 fina märkesjackor som har kostar ett par tusen kronor styck och det bara är femtio spekulanter på dessa så hamnar slutpriset på hälften av dessa jackor på en femtiolapp styck. Superbra för köparen men mindre bra för den som hoppats få en förmögenhet för jackan då den oftast är i nyskick. Har köpte flera Didriksons jackor som kostat över 2K styck för en femtiolapp styck, Ralph Lauren, Hugo Boss, Stenström, Eton, Gant m fl skjortor för 30 kronor styck liksom en så gott som ny Hugo Boss kostym som kostat uppåt 10K kronor för löjliga 200 kronor.

Problemet med Sellpy är att troligen görs är granskning av alla kläder med hjälp av industrirobotor kopplad till mjukvara som sätter priserna. Därför kan utgångspriserna ibland bli helt uppåt väggarna. :(

Kvaliteten däremot är inget att klaga på. Har aldrig fått smutsiga eller illaluktande kläder utan allt har doftat nytvättat. Misstänker tom att Sellpy tvättar allt själva då ALLA kläder doftar exakt likadant dvs av samma parfymerade tvättmedel.

Förloraren är naturligtvis den som överlämnar sina kläder till Sellpy som tror att de ska få en förmögenhet för sina märkeskläder. Men fattar man att gammal lump är av ringa värde så blir alla glada och nöjda. :D

C
elektronikfreak elektronikfreak skrev:
Att KÖPA på Sellpy via Tradera förutsatt att man är prismedveten på de produkter man köper alt lägger bud på är en 10-poängare.
För kläder och kanske vissa andra prylar är det nog så, men jag satt och bläddrade igenom ett antal kategorier i deras "butik" och jag hittade faktiskt inte en enda grej med fyndpris, och då är ju inte ens eventuell budgivning avslutad.

C cpalm skrev:
För kläder och kanske vissa andra prylar är det nog så, men jag satt och bläddrade igenom ett antal kategorier i deras "butik" och jag hittade faktiskt inte en enda grej med fyndpris, och då är ju inte ens eventuell budgivning avslutad.
Jag ser väl mest SELLPY som en gigant just när det gäller kläder, både via sin egen hemsida och naturligtvis även på Tradera. Det var väl inte en slump att H&M gick in som majoritetsägare och investerade 100 miljoner friska kronor i SELLPY och äger nu 74% av SELLY. Bara en slump? Fan trot!

Veckan Affärer: H&M investerar i second hand-tjänsten Sellpy och blir majoritetsägare

Jag spekulerar i varför H&M har gått in som huvudägare i SELLPY? är det...
  • för att H&M misstycker på att folk köper begagnade kläder istället för nya hos H&M och har planer att stänga ner SELLPY framöver eller...
  • * för att H&M BÅDE kan tjäna pengar på både NY- och BEG-försäljningen av kläder?

Hmmm... :cool:

997kr ny på MediaMarkt och då slipper man märkena av att någon tittat lite för mkt på "vuxenfilm" på den....
Svart läsplatta med märken och fläckar på skärmen, ligger på ett vitt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
daddydj och 1 till
  • Laddar…
Turkos hyllkonsol på vit bakgrund, till försäljning för 75 kr märkt som en 'Riktig dyrgrip'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Riktig dyrgrip :crysmile:

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Sommartorparn och 7 till
  • Laddar…
Men ärligt... Kan man inte abuse-anmäla sellpy?
De fyller ju Tradera med skit.

• Gilla
-PC- och 3 till
  • Laddar…
C
13th Marine 13th Marine skrev:
Men ärligt... Kan man inte abuse-anmäla sellpy?
De fyller ju Tradera med skit.
Samma konstiga logik som att Blocket verkar skita i att till salu-avdelningen är helt nerlusad av uthyres-annonser, samtidigt som man bråkar med andra annonsörer om smådetaljer i annonstexten.
Verkar inte vara någon som bryr sig om helheten.

• Gilla
  • Ledsen
-PC- och 1 till
  • Laddar…
hsd
Money talks

Mats-S
hsd hsd skrev:
Money talks
Bullshit walks!

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.