Stefan N Stefan N skrev:
Man kan ju inte sätta 350:- när prislappen visar 160:- :crysmile:
[länk]
Tack för tipset, den ska jag bevaka! Jag behöver en sån... Har den gamla versionen i plast på en gryta.... (y)

Har du förresten sett Instagramkontot med enbart roliga sellpy-annonser?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nej, den är inte trådlös det är nämligen det enda det är. [länk]
Jag dör. :crysmile:

Det var ju dyrare än Äpplet självt...
 
  • Haha
Sommartorparn
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Finns även i bärbar modell. :crysmile:
[länk]
"Varan är i bra skick, och har inga tydliga defekter"
 
  • USB-kabelns ändkontakt med smuts och fläckar mot en suddig bakgrund, trots påstått bra skick.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
Kul att jag hittade den här tråden. Garvat mer än i humortråden ..

Jag kollade in sellpy - 700k annonser, varav 500k kläder. Sorterade ut 400 bygg & verktyg och det var genomgående skräp.
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nej, den är inte trådlös det är nämligen det enda det är. [länk]
Haha, dessutom ett systemfel. De har många likadana annonser. 300 kr för bara den "trådlösa"sladden är ju ett grymt överpris.
 
daddydj daddydj skrev:
300 kr för bara den "trådlösa"sladden är ju ett grymt överpris.
I Sellpys fall är det snarare ett normalpris.
 
Städade källaren och passade på att slänga ner lite skräp i sopsäcken. Har en telefon av lite senar modell med tryckknappar som kommer från Telia. Såg i en auktionssite att det fanns en liknande telefon till ett begärt pris av 1500:- Undrar om jag ska flytta över den från sopsäcken till en Selpy påse. den är välskött och borde vara värd minst 2000:- Ingen snygg modell så jag körde med min telefon av Televerks modell med fingerskiva. Jätteavancerad.
Hur mycket kan jag få för denna?
 
K Krille4 skrev:
Själva idén bakom Sellpy är ju riktigt bra men genomförandet är en riktig katastrof. Visst kan man göra fynd men priserna sätts ju helt slumpmässigt verkar det som. Jag förstår att det är en programvara som ger "förslag" men att ägna 30 sekunder åt varje annons för att säkerställa en beskrivning och ett rimligt pris skulle Sellpy vinna på i slutändan.

/Krille
Knappast slumpmässigt .. Systemet kollar vad samma vara brukar säljas för t.ex. "apple datorladdare". Sen väger in skicket. Och listar det för ungefärligt pris + öite extra. Problemet tror jag är att det är riktiga nötter som lägger in grejerna i systemet. I slutändan spelar det dock ingen större roll då man sänker priset tills varan lir såld. Men det tar längre tid om det är fel pris från början.
 
MultiMan
  • Gilla
  • Haha
fremax och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Förfyllda sprutor med okänt innehåll. Spännande!

[länk]

[bild]
:surprised:
Otroligt!!
Det måste vara den absolut mest korkade annonsen på Sellpy någonsin.
Även om det inte (förhoppningsvis) är något farligt så undrar jag hur de tänker när de lägger ut en sådan annons.:rolleyes:
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Det är olja till stötdämpare på RC bil, dock helt galet dålig annons, som så mkt annat på den sidan
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Det är olja till stötdämpare på RC bil, dock helt galet dålig annons, som så mkt annat på den sidan
Du tror inte att det är kullager eller diff fett? Dämparolja brukar vara i flaskor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.