Haha... Kanske är lite skillnad på tradera och thepiratebay? ;)

hsd hsd skrev:
TPB, finns det kvar
Japp. Mitt "stora internetbibliotek".

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Haha... Kanske är lite skillnad på tradera och thepiratebay? ;)
Poängen var att man inte måste förändra allt bara för att det går. Någon sa att det inte hänt mycket med tradera, och det tycker jag är bra, det funkade bra utan förändringar. Sen kom sellpy och drog med sig liknande företag och plötsligt är det nästan omöjligt att göra fynd där längre då företagen trissat upp priserna.

• Gilla
hsd
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Hehe.
Men den måste ha patina och proveniens
Proveniensen är det inget fel på; den har gått i min familj i generationer.
Vad gäller patina så finns det nog minst så mycket man vill ha för en vaskrensare.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
En tröja som ser ut som en byxa! :)
Svarta mjukisbyxor med rosa detaljer och fjärilsdekor som ser ut som en tröja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Nu ska ni få höra, jag köpte faktiskt ett par saker av Sellpy för dom va högst rimligt prissatta (dvs dom visste inte vad dom borde kosta som vanligt men dom satte ett lågt pris istället) efter ett par dagar får jag ett mail att "Varan kan ej lokaliseras" och pengarna tillbaka. :lying:

• Haha
  • Gilla
Skivan och 8 till
  • Laddar…
Senast jag hämtade ut paket på min lokala DB Schenker-utlämningskiosk räknade jag paketen som låg i hyllan, och nästan en tredjedel var från Sellpy ... Så uppenbarligen har de lite ruljans i alla fall...

• Wow
tompaah7503
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nu ska ni få höra, jag köpte faktiskt ett par saker av Sellpy för dom va högst rimligt prissatta (dvs dom visste inte vad dom borde kosta som vanligt men dom satte ett lågt pris istället) efter ett par dagar får jag ett mail att "Varan kan ej lokaliseras" och pengarna tillbaka. :lying:
I ala fall förr var detta ett brott om Traderas användaravtal, hade man sålt något så skulle man leverera. Vet ej om det blivit slappare på sistone.

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
MultiMan
Stefan N Stefan N skrev:
Det är inte helt ovanligt att de bästa fynden "försvinner" på lagret. Har drabbat mig ett antal gånger.
Tradera rycker bara på axlarna. Money talks.

C
MultiMan MultiMan skrev:
Det är inte helt ovanligt att de bästa fynden "försvinner" på lagret. Har drabbat mig ett antal gånger.
Men läggs de då ut igen till ett högre pris? Eller är det personalen som själva lägger beslag på fynden månntro?

Jag gissar på att personalen fyndar lite på kvällstid. Med närmare 500 000 varor utlagda på Tradera hela tiden så lär det vara svårt att hålla koll.

MultiMan
C cpalm skrev:
Men läggs de då ut igen till ett högre pris? Eller är det personalen som själva lägger beslag på fynden månntro?
Aldrig dykt upp igen på de varor jag lagt bevakning på iaf, så de verkar försvinna rakt ut i tomma fickor.

C
MultiMan MultiMan skrev:
Aldrig dykt upp igen på de varor jag lagt bevakning på iaf, så de verkar försvinna rakt ut i tomma fickor.
Undrar vad de säger till säljaren...?

Hur skulle det smaka med en Google Home Mini för 375% dyrare mot vad den kostar ny i butik?

• Google Home Mini i förpackning med priset 1500 kr och auktionsdetaljer på skärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.