Jonas Persson
Är det någon som vet mer om produkterna som syns under beta test i Wiserappen?

Ser ut som en dimmerpuck med nolla samt en enhet som kan styra enheter med hjälp av IR.
Skärm för att lägga till enheter, dimmer och IR-omvandlare, released och beta-testmenyer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jonas Persson Jonas Persson skrev:

Ser ut som en dimmerpuck med nolla samt en enhet som kan styra enheter med hjälp av IR.
[bild]
Vet inte mer men för någon vecka sedan fick jag upp fler flikar än dessa två i appen för en stund och då under en annan betaflik så såg det ut som en GU10-lampa…

Jonas Persson
Söker man på Wiser hittar man en hel del produkter som inte finns här, men det omvända gäller också.

Ta denna som finns under släppta produkter, den kan jag inte hitta i Sverige. Det verkar vara en 100x100 mm stor batteridriven enhet som mäter temp och fukt, men som även visar värdena och låter användaren justera från enheten. En ikon för en termostat som visar 20 grader Celsius med plus- och minusknappar, undertexten "Thermostat", bakgrund vit.
Skapa konto

[bild]
För ett år sedan köpte jag två wiser dimmerpuckar men de klarar inte av att starta när de varit väldigt lågt dimrade. Ringde Schneider och frågade o de sa att det berodde på att de inte hade en nolla(?) men att det skulle lanseras om ett år. Så det e nog det.

Jonas Persson
4 4väggarochtak skrev:
För ett år sedan köpte jag två wiser dimmerpuckar men de klarar inte av att starta när de varit väldigt lågt dimrade. Ringde Schneider och frågade o de sa att det berodde på att de inte hade en nolla(?) men att det skulle lanseras om ett år. Så det e nog det.
Precis, jag har två 1W LED i ett fönster som jag skulle vilja dimra, men de är för svaga för en dimmer utan nolla och har just nu bara en Wiser-puck.

Söker man på Wiser hittar man en hel del produkter som inte finns här, men det omvända gäller också.

Ta denna som finns under släppta produkter, den kan jag inte hitta i Sverige. Det verkar vara en 100x100 mm stor batteridriven enhet som mäter temp och fukt, men som även visar värdena och låter användaren justera från enheten. [bild]
Är inte det den nya golvvärme termostaten som ska släppas snart, de visade den på elmässan

Jonas Persson
Tyvärr har min elektriska golvvärme fått nyttjandeförbud, det är för dyrt.

En bit ner på sidan finns denna varning, det kunde någon ha informerat om tidigare😳
Svensk text som varnar för beroende av hemautomation, blå och svart text, knapp "LÄS MER HÄR".
Skapa konto

• Haha
Jeppson
  • Laddar…
Det ska dom göra om dom följer Zigbee-standarden, vilket jag utgår ifrån att dom gör.

• Gilla
bakterie
  • Laddar…
Jonas Persson
Allt som matas med 230V ska vara repeaters. De med batteri inte. Dock är jag osäker vad som gäller för Schneiders kameror som matas med 5V. Jag tror inte de agerar repeater.

• Gilla
bakterie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.