Någon som vet om jag kan använda skapa scenario för hemma/borta (larm på) och sedan koppla till en trådlös tryckbrytare?

Jonas Persson
S Sragnob skrev:
Någon som vet om jag kan använda skapa scenario för hemma/borta (larm på) och sedan koppla till en trådlös tryckbrytare?
Liknande när du tar ur kortet vid dörren på hotellrummet?

Det ska gå. Skapa först ett scenario, därefter kan du styra det med en automation.

Har själv allt på engelska, så du får de begreppen.

Knappen lägger du in under Action Smart hem-app med automatikinställningar och barn som tittar ut genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Scenariot lägger du in under Any condition is met.
Skärmdump av automationsinställningar i en app, med alternativ som 'Kör enhet' och 'Skicka avisering'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är lite lurigt då scenario (moment) först syns i nästa steg.
Skärmbild av en app för automation med alternativen "Trigger Moment" och "Enable or disable Automation".

Jonas Persson Jonas Persson skrev:

Det ska gå. Skapa först ett scenario, därefter kan du styra det med en automation.

Knappen lägger du in under Action[bild]

[bild]
[bild]
Jonas Persson Jonas Persson skrev:

Knappen lägger du in under Action[bild]

[bild]
[bild]
Exakt som hotellrum! För pedagogiska familjeändamål hade jag tänkt en tvådelad brytare, en för hemma och en för borta.

Tack för utförliga screenshots!

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Wiser + Hue = sant?

• Skärmavbild av en app med alternativ för att lägga till Philips Hue Bridge, Radiatortermostat och PowerTag manuellt.
  • Gilla
karlbrutal och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
R Ro36 skrev:
Wiser + Hue = sant?
Ser så ut, frågan är bara hur snart det släpps.

De sa i början att de vill först få ut sin produkt. Därefter skulle de fundera på om samarbete med andra märken.

Så detta måste innebära att man nu börjat den resan(y)

Man kommer kunna integrera in Powertags direkt in i den nya gatewayn, ska inte behöva ha kvar den gamla var den infon jag fick.

S Strossel skrev:
Någon som vet mer om Wiser energy i kombination med övriga Wiser produkter? Kan det funka med samma gateway? Jag har en gateway för att styra belysning och annat och funderare nu på att bygga på med Wiser energy.
S Strossel skrev:
Någon som vet mer om Wiser energy i kombination med övriga Wiser produkter? Kan det funka med samma gateway? Jag har en gateway för att styra belysning och annat och funderare nu på att bygga på med Wiser energy.

• Gilla
Strossel
  • Laddar…
S Str90 skrev:
Man kommer kunna integrera in Powertags direkt in i den nya gatewayn, ska inte behöva ha kvar den gamla var den infon jag fick.
jo exakt - gatewayen för x antal kronor i elcentralen blir ju helt värdelös och som även kostar elektriker att få bort.

Fast man behöver ju inte byta ut den ifall man inte vill? Tycker det är smidigt att man kommer kunna få in det i det nya systemet. Slipper man en app iallafall..

R Ro36 skrev:
jo exakt - gatewayen för x antal kronor i elcentralen blir ju helt värdelös och som även kostar elektriker att få bort.

S Str90 skrev:
Fast man behöver ju inte byta ut den ifall man inte vill? Tycker det är smidigt att man kommer kunna få in det i det nya systemet. Slipper man en app iallafall..
jo, man tar ju iaf bort den i samband med annat jobb men ändå… jo allt i en app ser jag fram emot!

R Ro36 skrev:
jo, man tar ju iaf bort den i samband med annat jobb men ändå… jo allt i en app ser jag fram emot!
ett tips inför helgen är att proffsmagasinet har bra pris på typ allt i Wiser-sortimentet.

Jonas Persson
R Ro36 skrev:
ett tips inför helgen är att proffsmagasinet har bra pris på typ allt i Wiser-sortimentet.
Såg det redan förra helgen. 20% för redan bra priser och i en värld där de mesta blir dyrare. Plötsligt var man 3000 kr fattigare:oops:

Blir som ett gift, hoppas jag nu har vad som behövs för nya kul funktioner jag kan tänkas komma på under 2022...

Någon som installerat en utomhuskamera och vet hur lång kabeln är? Hur löste ni det med att få kabeln skyddad?

Jonas Persson
Jonas Persson
Jag skulle borra ett hål mitt emellan de tre skruvarna och dra kabeln bakom panelen, alternativt direkt in i huset. Det är bara 12V så man kan koppla lite som man känner.

Vi bytte panel för något år sedan så dessa skulle ha funnits då för enklast möjliga dragning..

Vad är de ja behöver för att förlänga kabeln med egentligen?

Ja jag vet att de är enklast att köpa kameran först och se vad man behöver för något mer..

Går ju montera kameran på knutbrädan och få kabeln innanför men sen ska den ju komma till ett uttag också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.