86 208 läst · 397 svar
86k läst
397 svar
Schneider Wiser Zigbee
Kanske relaterat? https://www.se.com/se/sv/about-us/n...astning-utan-flimmer-6140f39938614523d63207aeC Carl_X skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 773 inlägg
Om man tittar på Elbutik.se och deras Wiser-sortiment, är det rea på förra generationens Wiser-prylar, d.v.s. de som bara har bluetooth. Kan väl vara så att det är dessa som utgår?
nja, dom hade både bluetooth och zigbee, de nya har bara zigbee men alla fungerar med nya gateway etc.Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 773 inlägg
Tjena,
Har läst hela tråden och är också helt inne på Wiser för tillfället. Har faktiskt tänkt exakt samma upplägg som @enoch85 med unify, ajax och wiser. Är precis i startgroparna dock och gjuter plattan nästa vecka. Så har ni något man bör tänka på vid nybygge så skriv gärna det
Något jag inte riktigt greppat är dock att dimmern måste ha minst 5W? Kommer ha spottar infällda i smygarna och det ligger väl på runt 1W? Kommer det inte gå att styra dessa via wiser då eller tänker ja fel?
Har läst hela tråden och är också helt inne på Wiser för tillfället. Har faktiskt tänkt exakt samma upplägg som @enoch85 med unify, ajax och wiser. Är precis i startgroparna dock och gjuter plattan nästa vecka. Så har ni något man bör tänka på vid nybygge så skriv gärna det
Något jag inte riktigt greppat är dock att dimmern måste ha minst 5W? Kommer ha spottar infällda i smygarna och det ligger väl på runt 1W? Kommer det inte gå att styra dessa via wiser då eller tänker ja fel?
Oj, sjukt lika setup. Även vi med infällda spottar i smyg.D Danne10 skrev:Tjena,
Lycka till med bygget! Vi kan säkert dela erfarenheter i denna tråd.
Även vi kör smygspottar o styr dem med en Wiser-dimmer. Men vi kopplade ihop i stort sett alla spottar till en och samma dimmer för styrning. Endast de i sovrummen styrs ensamma, och då inser jag nu medan jag skriver att jag ju inte kommer i de där 5W som dummern kräver.. måste kolla hur vi gjortD Danne10 skrev:Tjena,