E enoch85 skrev:
Hmm, ok. Jag kikade lite själv och det verkar som att flera produkter kommer utgå: [länk]

Ska ringa imorgon och kolla.
Låter bra. Återkoppla gärna om du får nån information.
 
E enoch85 skrev:
Kanske relaterat? [länk]
Kan absolut vara relaterat. Men borde inte puckarna också utgå då?
 
E
C Carl_X skrev:
Kan absolut vara relaterat. Men borde inte puckarna också utgå då?
Ringde och kollade... Det är ett fel på deras hemsida. Inga produkter kommer att utgå. :)
 
  • Gilla
Carl_X och 2 till
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
Ringde och kollade... Det är ett fel på deras hemsida. Inga produkter kommer att utgå. :)
Toppen! Nu när jag förresten läser pressmeddelandet igen och jämför med vrid- och tryckdimmern på deras produktsida så är dom uppdaterade enligt pressmeddelandets spec.
 
Om man tittar på Elbutik.se och deras Wiser-sortiment, är det rea på förra generationens Wiser-prylar, d.v.s. de som bara har bluetooth. Kan väl vara så att det är dessa som utgår?
 
Nu ska vi snacka vriddimmer och tryckdimmer. Är det enbart en fråga om tycke och smak eller finns det några fördelar respektive nackdelar mellan dom?
 
Jag gillar inte Wisers tryckdimmer knapparna inger ingen kvalitetskännsla, föredrar Schniders vanliga strömbrytare + puck.
 
  • Gilla
Pontus_F och 1 till
  • Laddar…
Nån som vet nåt mer om brandvarnaren?
 
hoffret hoffret skrev:
Nån som vet nåt mer om brandvarnaren?
försenad men man hoppas den är ute innan Mars 2022 är över…
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Om man tittar på Elbutik.se och deras Wiser-sortiment, är det rea på förra generationens Wiser-prylar, d.v.s. de som bara har bluetooth. Kan väl vara så att det är dessa som utgår?
nja, dom hade både bluetooth och zigbee, de nya har bara zigbee men alla fungerar med nya gateway etc.
 
R Ro36 skrev:
nja, dom hade både bluetooth och zigbee, de nya har bara zigbee men alla fungerar med nya gateway etc.
Korrekt. Texten skulle vara ”de som har bluetooth”
 
Tjena,
Har läst hela tråden och är också helt inne på Wiser för tillfället. Har faktiskt tänkt exakt samma upplägg som @enoch85 med unify, ajax och wiser. Är precis i startgroparna dock och gjuter plattan nästa vecka. Så har ni något man bör tänka på vid nybygge så skriv gärna det:)

Något jag inte riktigt greppat är dock att dimmern måste ha minst 5W? Kommer ha spottar infällda i smygarna och det ligger väl på runt 1W? Kommer det inte gå att styra dessa via wiser då eller tänker ja fel?
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
E
D Danne10 skrev:
Tjena,
Har läst hela tråden och är också helt inne på Wiser för tillfället. Har faktiskt tänkt exakt samma upplägg som @enoch85 med unify, ajax och wiser. Är precis i startgroparna dock och gjuter plattan nästa vecka. Så har ni något man bör tänka på vid nybygge så skriv gärna det:)

Något jag inte riktigt greppat är dock att dimmern måste ha minst 5W? Kommer ha spottar infällda i smygarna och det ligger väl på runt 1W? Kommer det inte gå att styra dessa via wiser då eller tänker ja fel?
Oj, sjukt lika setup. Även vi med infällda spottar i smyg.

Lycka till med bygget! Vi kan säkert dela erfarenheter i denna tråd.
 
  • Gilla
Danne10
  • Laddar…
D Danne10 skrev:
Tjena,
Har läst hela tråden och är också helt inne på Wiser för tillfället. Har faktiskt tänkt exakt samma upplägg som @enoch85 med unify, ajax och wiser. Är precis i startgroparna dock och gjuter plattan nästa vecka. Så har ni något man bör tänka på vid nybygge så skriv gärna det:)

Något jag inte riktigt greppat är dock att dimmern måste ha minst 5W? Kommer ha spottar infällda i smygarna och det ligger väl på runt 1W? Kommer det inte gå att styra dessa via wiser då eller tänker ja fel?
Även vi kör smygspottar o styr dem med en Wiser-dimmer. Men vi kopplade ihop i stort sett alla spottar till en och samma dimmer för styrning. Endast de i sovrummen styrs ensamma, och då inser jag nu medan jag skriver att jag ju inte kommer i de där 5W som dummern kräver.. måste kolla hur vi gjort:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.