NCS-kod i kombination med olika underlag har alla en tolerans och det du ser kan mycket väl vara OK. Om man ska vara helt säker så måste man ta med ett färgprov och be dem provmåla och kontrollera. Sedan kommer påverkan över tid med blekning, där olika färg-system kommer att ge olika åldrings-fenomen. Jag skulle förslå att du får det ommålat men ta med en av komodens luckor som referens.
Lycka till
Lycka till
Det var ju hennes man så…Farstatjej90 skrev:
Tack för alla svar. Nu har vi iaf lämnat in täcksidorna igen, tillsammans med en front från kommoden. Chefen för måleriet ringde upp mig, ( han hade fått bilder på möblerna) Han hade dubbelkollat att det var rätt NCS nummer, vilket det var. Han sa att de måste ha blandat fel, och att det var självklart att de skulle fixa det. Han tyckte det var stor skillnad på färgerna; kommod och täcksidorna. Skönt ändå att få det bekräftat, och att de ska fixa ny färg. Sen återstår att se om det blir bra?P Pefix skrev:NCS-kod i kombination med olika underlag har alla en tolerans och det du ser kan mycket väl vara OK. Om man ska vara helt säker så måste man ta med ett färgprov och be dem provmåla och kontrollera. Sedan kommer påverkan över tid med blekning, där olika färg-system kommer att ge olika åldrings-fenomen. Jag skulle förslå att du får det ommålat men ta med en av komodens luckor som referens.
Lycka till
Trots böket det blir med detta, är jag glad att vi lämnade in dem.
Men så bra att du fick det svaret! Hoppas det blir bra nu. Följ gärna upp med en bild på hur det blev!M Maria Arnbom skrev:Tack för alla svar. Nu har vi iaf lämnat in täcksidorna igen, tillsammans med en front från kommoden. Chefen för måleriet ringde upp mig, ( han hade fått bilder på möblerna) Han hade dubbelkollat att det var rätt NCS nummer, vilket det var. Han sa att de måste ha blandat fel, och att det var självklart att de skulle fixa det. Han tyckte det var stor skillnad på färgerna; kommod och täcksidorna. Skönt ändå att få det bekräftat, och att de ska fixa ny färg. Sen återstår att se om det blir bra?
Trots böket det blir med detta, är jag glad att vi lämnade in dem.
Tack! Ja verkligen! Ska försöka komma ihåg att lägga ut, när allt är klart.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Jotun Kvist och spärrfärg / Väggfärg för samma ändamål
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken färg till hallen som har dörrar med ncs s0502-y?
Färg, Måla & Tapetsera -
Förråd olika färg tak/vägg ncs0500 fönster ncs0502, blir det skillnad?
Färg, Måla & Tapetsera -
Olika vita färger, samma NCS kod
Färg, Måla & Tapetsera -
Olika färg trots samma NCS kod
Färg, Måla & Tapetsera
Populärt i forumet
-
Friggebod, När grundmåla och vad?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Friggebod - vart sätter vi ventilation i denna?
Hur går jag tillväga för att byta mögelskadade väggar i garaget?
Mur till växthus
Ruttet längst ner på väggen
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus