Har beställt en Worx trots varierande omdöme här. Får hoppas jag blir nöjd
Varifrån köper man extra lina billigast?
 
dj_neo01 skrev:
[bild]
Någon som har bra förslag hur man får bort gegget? Det är ganska så stenhårt.
 
Vatten.
 
Det brukar försvinna av sig självt när det regnat lite och klipparen kört i blött gräs. Det var samma sak förra året.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Fredrik Levin skrev:
Har beställt en Worx trots varierande omdöme här. Får hoppas jag blir nöjd
Varifrån köper man extra lina billigast?
Televerkets telefontråd från ett överskottsbolag eller vanlig svart fk 1.5 funkar hur bra som helst :)
 
Tips, köpte 790:an på gekås för 6495kr
50 kabel (annat märke) gick på 120kr tror jag det var
 
Dum fråga kanske, men skarvar man kabeln enklast?
 
peternicklas
dhanjel skrev:
Dum fråga kanske, men skarvar man kabeln enklast?
Lödda ihop dem, 2 lager krympslang. Använd inte den skarven som HQ/Gardena använder.
 
peternicklas
mg765 skrev:
Finns såna här varianter också för den late: [länk].

Peternicklas, du gillar dem inte?
Titta i tråden om Gardena, finns de som har problem med dem. Lödda håller mycket bättre.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
mmtw skrev:
Vad tror ni om den här varianten av skarv?
[länk]
Funkar ju klockrent i båtar tex..
Kanske några varv eltejp som avslutning?
Verkar kanon bra tips,man kan ju börja med tvinning tills allt är ok sn skarva permanent med detta
 
mmtw skrev:
Vad tror ni om den här varianten av skarv?
[länk]
Funkar ju klockrent i båtar tex..
Kanske några varv eltejp som avslutning?
Här kommer det att ligga i jorden. Det kommer inte att hålla i längden, lödda är det enda rätta och tar inte så många sekunder extra.
 
dhanjel skrev:
har ett hus och tomt som på bilden, lämpar det sig för robotgräsklippare och framförallt landroid?
Gråa är uppfarter, det markerat som grönt gräs, brunt trädäck och rött där jag tänkt sätta den.
Sen för att nå lilla plätten på framsidan så tänkte jag låta den passera över den smalare stenläggningen (till "höger" högst upp)

[bild]
Ska ut och förbereda och klippa vanligt när det torkat till sig lite under dagen och sen börja lägga ut kablarna.
Tror ni det fungerar att ha laddaren vid den röda punkten? Eller är det risk att det blir för långt till framsidan av huset?
Placeringen är nämligen optimal där i övrigt, en yta som inte används, vid garage och el samt skugga större delen av dagen.

Lite kluven på om jag ska ta plätten på framsidan som en egen zon eller ej dock.
Kanske är enklare att ha det så och lyfta dit den en gång i veckan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.