nissenhj skrev:
Här kommer det att ligga i jorden. Det kommer inte att hålla i längden, lödda är det enda rätta och tar inte så många sekunder extra.
kommer försvarets signalkabel och även originalkabel att hålla i längden Sen är det inte alla som har möjlighet kunskap och utrustning av att löda
skall man löda på plats är det ganska tidsödande
 
mg765 skrev:
Någon som har bra förslag hur man får bort gegget? Det är ganska så stenhårt.
Om man inte vill ta bort knivarna från skivan ta ett annat rakblad o skrapa bort. Annars tar man bort dem o lägger i blött blir som nya då...
 
Sådär, spenderat eftermiddagne med att klippa gräset old-school-style och dragit begränsningskabel.
Allt är frid och fröjd och den är nu i basstationen och laddas, men en sak som förbryllar mig är att i menyn med scheman för olika storlekar på gräsmattor finns bara upp till 600kvm med. manualen säger 800kvm, det är en wg790e.
 
Någon minusgrad inatt. Nu står det "övertemp batt. vänta" i displayen!!
 
När jag var på Clas Ohlson i helgen såg jag att WG791E var nersatt till 7495 igen. Men det står inget om det på hemsidan utan där är det vanliga priset 7995.

Kan vara värt att ringa butiken och dubbelkolla priset om det är så att man funderar på att köpa en.

EDIT: Kontaktade kundtjänst och frågade. De misstänkte att det var en felaktig skylt eller något i butiken. Men oavsett är det värt att slå en signal till aktuell butik.
 
Redigerat:
Med en kupong från restaurangchansen så får du den för 6400kr istället för 8000kr på CO marieberg eller örebro. Jag säljer en 20% kupong till högstbjudande :)
Eller beställ hela häftet på
restaurangchansen.se
 
Redigerat:
Hej!

Restaurangchansens häfte för Sthlm, Uppsala och Södertälje verkar vara slut. Det är ingen som sitter på ett häfte med en CO-kupong kvar, som man skulle få kunna köpa?

Tack på förhand!
 
Hur funkar det med Restaurangchansen, är det ortspecifik rabatt eller skulle det funka med rabatt på CO i Luleå? Annars får jag får jag höra med någon student som har 10 % rabatt.
 
Johan01 skrev:
Hur funkar det med Restaurangchansen, är det ortspecifik rabatt eller skulle det funka med rabatt på CO i Luleå? Annars får jag får jag höra med någon student som har 10 % rabatt.
Det är nog ortspecifikt. Clas Ohlson-rabatten fanns bara med i några städer, sist jag tittade iaf. Kika här om rabatten finns i häftet för din stad.
 
Den är tyvärr ortspecifik och i dagsläget finns inte Restaurangchansen i Sthlms-trakten...Brorsan bor dock i Linköping och har rabatten där, men där är den slut (tydligen slut i Clas Ohlssons centrallager också) så det kan ta ett tag o få hem den.

Tycker ju man borde få köpa den på en annan ort om den är slutsåld lokalt, men det verkar knivigt.
 
Jag sitter och funderar på att införskaffa en Worx Landroid M. Är det någon av Er som byggt ett garage eller liknande till den? Min tanke är att den ska få parkera in i en stor låda som är hälft planteringslåda och hälften förvaring av barnens leksaker. Tror Ni den kommer att klara av att gå längs med slingan, som kommer att gå ut med altanen, vika av 90 grader och köra in i "garaget"?
 
Kommer troligen INTE att fungera (jag kan ha fel). Det verkar behövas en "raksträcka" före garaget. Läs tråden för Landroid 2.0 https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/208892-worx-landroid-2-0-a.html (lång tid tar det) så kan du ändå se en del förslag på lösningar, som fungerar fast de inte är enligt regelboken. Det verkar som om "vägen ut" är lättare att trixa med än "vägen in" i garaget.
 
Tack, ska kolla den tråden...!
 
Då det gäller signalkabel så använder jag "kronans" som jag delat. Skarvarna gör jag med en "sockerbit".
Clipboard01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skär alltså loss en anslutning och skarvar (men det bövdes inte sägas). Sedan sprutar jag på lite underredsmassa o gräver ned. Funkar och är billigt.
 
Kört i två dagar, inte överdrivet nöjd än.
Först var det lite problem med att den krockade (får man ju ta på sig själv), man får ju justera kabeln lite.
Men igår så dog batteriet innan den hann komma tillbaka till stationen. Satte då in den manuellt, men den har inte laddat nåt sen dess.
Sen då som sagt att max verkar vara 600m2 och inte 800m2 i inställningarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.