peternicklas
Har du bara stenläggningen i samma nivå så är detinga problem. Slingan lägger man under stenen.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får problem med att knivarna gloggar igen efter cirka 7timmars klippning. Ska det vara så? Eller jag som gjort nåt fel?
 
peternicklas
Är nått som det skrevs om även förra året. Inget som är specifikt för Landroid utan gäller alla märken. Pollen, tork gräs eller vad det nu är som gör det...
 
dj_neo01 skrev:
[bild]

Får problem med att knivarna gloggar igen efter cirka 7timmars klippning. Ska det vara så? Eller jag som gjort nåt fel?
Kör den när gräset är vått, då blir det så.
Vänta att köra till daggen gått bort!
 
Min klippare startar vid 11 kanske för tidigt nu såhär på försäsongen....
 
E dags att köpa robotklippare för min del nu till helgen, har tidigare varit helt inne på en HQ men har börjat svänga om mot en Worx med tanke på prislappen (16-20tkr för de HQ som jag är intresserad av)...

Finns ju några stycken att välja på, jag har inte en särskilt stor trädgård, nog nere på knappt 800kvm efter altanbygge å stensättningar, en väldigt kvadratisk yta med en mindre slänt. Vilken modell av Worx är det jag ska ha tycker ni då? Tar gärna en lite dyrare modell om den bara är lite bättre....

Bor i Hässleholm så skulle det vara några problem med maskinen så har jag ju möjligheten att enkelt åka in å kasta in maskinen på Åsvägen... =)
 
Har fått respons från Clas Ohlson i Sisjön nu och de rekommenderar mig inte att skicka maskinen till Hässleholm då de ändå inte vet hur det ska lösa problemet...

Tydligen ett ganska omfattande problem och min kollega som bytte in sin Landroid M på Clas Ohlson igår fick en ny som fungerar lika kasst...

Jag ska ringa Torbjörn på Serviceverkstaden i Sisjön imorgon och höra vad man ska göra. Antagligen blir det att slita upp de 200 metrarna kabel och lämna tillbaka allt och få pengarna tillbaka.

Köpte en Landroid L för några veckor sedan och har skrivit om problemen på forumet. Stänger av sig själv i laddstationen och hittar aldrig till laddstationen när den ska ladda. Kanske därför handtaget sitter där bak, för jag får bära tillbaka den till laddstationen hela tiden...

Lustigt nog godkände Clas Ohlsons moderator mitt dåliga omdöme om produkten på sin hemsida - klart otippat!

http://www.clasohlson.com/se/Robotgräsklippare-Worx-WG792E/31-8256

Mög!
 
peternicklas
nissenhj skrev:
Kör den när gräset är vått, då blir det så.
Vänta att köra till daggen gått bort!
Tittade på mina knivar igår. Är som nya fast( finns inget som har fsastnat på dem) att den går ut och klipper 07.00. Måste vara något annat som gör detta, pollen?
 
Pollen var problemet i fjol
 
exabit skrev:
Har fått respons från Clas Ohlson i Sisjön nu och de rekommenderar mig inte att skicka maskinen till Hässleholm då de ändå inte vet hur det ska lösa problemet...

Tydligen ett ganska omfattande problem och min kollega som bytte in sin Landroid M på Clas Ohlson igår fick en ny som fungerar lika kasst...

Jag ska ringa Torbjörn på Serviceverkstaden i Sisjön imorgon och höra vad man ska göra. Antagligen blir det att slita upp de 200 metrarna kabel och lämna tillbaka allt och få pengarna tillbaka.

Köpte en Landroid L för några veckor sedan och har skrivit om problemen på forumet. Stänger av sig själv i laddstationen och hittar aldrig till laddstationen när den ska ladda. Kanske därför handtaget sitter där bak, för jag får bära tillbaka den till laddstationen hela tiden...

Lustigt nog godkände Clas Ohlsons moderator mitt dåliga omdöme om produkten på sin hemsida - klart otippat!

[länk]

Mög!
Min följer visserligen tråden, men stängs av i laddaren hela tiden. Undrar om det kan vara mjukvarufel? Riktigt kass är det i alla fall.
 
Känns konstigt med Pollen men kan inte vara daggen... för testa idag o bara köra på eftermiddan när jag var helt säker på att det inte var blött. Behöver nog komma regn så all pollen lägger sig...
 
Någon som vet om det endast är wifi-modulen som skiljer mellan 796 och 791? Får isf vara en väldigt bra app för att motivera de där 1500-2000 som skiljer i pris.
 
Torbjörn Larsson skrev:
Min följer visserligen tråden, men stängs av i laddaren hela tiden. Undrar om det kan vara mjukvarufel? Riktigt kass är det i alla fall.
Antar det. Pratade med Torbjörn på Clas Ohlson-supporten alldeles nyss och jag kommer hålla ut nån vecka eller två och hoppas att tillverkaren kommer med en mjukvaru-uppgradering.
 
dj_neo01 skrev:
[bild]

Får problem med att knivarna gloggar igen efter cirka 7timmars klippning. Ska det vara så? Eller jag som gjort nåt fel?
Så där blir det på försäsongen, gräset "savar" väldigt just nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.