Enligt CO gäller inte 20 procent rabatt då det är kampanjpris, har du köpt med 20 procent rabatt i Örebro?
 
Hur långt från kanten lägger ni er kabel? La den 35cm ifrån enl. manualen men känns som det är ganska god marginal till kanten då.
 
peternicklas
dhanjel skrev:
Hur långt från kanten lägger ni er kabel? La den 35cm ifrån enl. manualen men känns som det är ganska god marginal till kanten då.
Avstånden får man prova sig fram till. Jag har från 0 cm upp till c:a 27 cm som mest.
 
Mattias
Nu är det ingen kampanj? 6995kr för 790 och 7995kr för 791 är ordinarie pris. Då blir det 5600kr/6400kr. Jag köpte 791 för 6400kr marieberg.
 
Redigerat:
Enligt CO kör de kampanjpris i butik 7495 hela året och ger inte 20% på den. Pratar om Örebro butikerna nu. Är ett sätt att slippa ge 20%. Nöjd med din robot?
 
Aha.
Jo den funkar bra nu. Har också haft problem med att den stängts av på natten. Men de gånger jag startat den genom att trycka på homeknappen(så den går och laddar)under schemalagd tid så har den även startat dagen efter utan problem.
 
Hur år det med skillnaden på 790 och 791?
Ser att det är 30 meter mer kabel, 200 märlor (inga alls till 790) och 3 st. fler knivar. Ligger själv på gränsen till att det ev. år nån enstaka meter för lite med 150m. (790) Kanske lönande att gå direkt på 791.
Maskinen i sig? Är dom lika, vad gäller maskin och mjukvara osv.?
Vet att 790 är årets modell.
 
Har upptäckt ett problem till. Nu regnar det ju som bara den men min klippare är ute o kör som bara den. Spelar väl ingen större roll men är det nåt som nån annan upptäckt en regnig dag som denna?
 
Redigerat:
dj_neo01 skrev:
Har upptäckt ett problem till. Nu regnar det ju som bara dn men min klippare är ute o kör aom bara den. Spelar väl ingen större roll men nåt som nån annan upptäckt en regnig dag som denna?
Exakt samma problem här. Det har ju spöregnat sista timmarna men Worxen är inte intresserad av att åka hem.

Pga av att det är halt och blött har den rivit upp ett par fina hjulspår när den stått och slirat på ett par ställen där den ska krocka.
 
Redigerat:
mattias3983 skrev:
Enligt CO kör de kampanjpris i butik 7495 hela året och ger inte 20% på den. Pratar om Örebro butikerna nu. Är ett sätt att slippa ge 20%. Nöjd med din robot?
Mystiskt. Jag köpte min på Marieberg med i mars. 20% på 7995 var det då.
Tyckte mig se 7495 som du säger i butik senast. Pratade med kundtjänst i onsdags som var 100% säkra på att det är 7995 som gäller i Marieberg-butiken.

Luktar skumt!
 
Letherface skrev:
Hur djupt kan slingan ligga?
Jag har den 10-15cm djupt något ställe antagligen djupare. Fungerar perfekt!

WG 794E SW 0.72
 
Redigerat:
dj_neo01 skrev:
Har upptäckt ett problem till. Nu regnar det ju som bara den men min klippare är ute o kör som bara den. Spelar väl ingen större roll men är det nåt som nån annan upptäckt en regnig dag som denna?
Min WG 794E började med dessa fasoner i höstas!
Skall ta ett snack med supporten på måndag.

WG-794E SW 0.72
 
Min återvänder till laddning när det börjar regna. Sensorerna måste dock rengöras om dom blivit smutsiga har jag läst.
 
Wg791e skrev:
Min återvänder till laddning när det börjar regna. Sensorerna måste dock rengöras om dom blivit smutsiga har jag läst.
Jag har rengjort dem ett flertal gånger utan resultat. Precis som i en torktumlare där man behöver rengörar sensorerna ibland.
 
Skumt, får prata med dem i butik helt enkelt för att se vad som gäller. Tror de gjort en prissänkning för att komma undan 20% kupongen. Skrev på CO forum men de varker publicerar eller besvarar mitt inlägg, dåligt!

Måste laddningsstationen löpa parallellt med begränsningstråden för att den ska kunna följa tråden in till laddning? Så dockar inte HQ.

Finns möjlighet att sätta guideslinga på laddstationen?

Någon som uppdaterat mjukvaran i den nyligen och blev det bättre? Verkar ju varit en del strul med att de stänger av sig och tappar slingan på väg tillbaka. Känns som det varit mera strul i år jämfört med förra året. Man vill inte ha ett ständigt strul och oklippt, då köper jag hellre en dyrare HQ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.