Jag hade samma problem som många med min nya 791a att den stänger av sig men efter byte till engelska samt att jag la ett manuellt schema så funkar det finfint... Återstår att se om den startar efter helgvilan!

Kan man ta en backup innan man eventuellt uppgraderar firmwaren??
 
Min 790 orkar inte alltid hela vägen hem, kan man på nåt sätt justera när sen ska börja bege sig hem igen?
 
Hej blev en wg791 för mig på co. Strulade först med 20% för mig med men jag hade ringt kundtjänst innan och frågat om rabatten gällde, vilket det skulle göra. Men i butik sänker vissa priser och då gäller den inte. Men iom att de sagt fel i kundtjänst så fick jag rabatten ändå :cool:

En fråga tänkte ha laddstationen under altanen kan man ha den som en liten 90 graders avstickare från slingan ? Hur långt backar den innan den vänder? Och hur hittar den tråden igen om den ska kantklippa första varvet ?
 
peternicklas
mattias3983 skrev:
Skumt, får prata med dem i butik helt enkelt för att se vad som gäller. Tror de gjort en prissänkning för att komma undan 20% kupongen. Skrev på CO forum men de varker publicerar eller besvarar mitt inlägg, dåligt!

Måste laddningsstationen löpa parallellt med begränsningstråden för att den ska kunna följa tråden in till laddning? Så dockar inte HQ.

Finns möjlighet att sätta guideslinga på laddstationen?

Någon som uppdaterat mjukvaran i den nyligen och blev det bättre? Verkar ju varit en del strul med att de stänger av sig och tappar slingan på väg tillbaka. Känns som det varit mera strul i år jämfört med förra året. Man vill inte ha ett ständigt strul och oklippt, då köper jag hellre en dyrare HQ.
Laddstationen parallellt med slingan.
HQ har patent på guide, så det är bara HQ som har detta. Nu har Landroid uppdaterat med t.ex. 4 olika zoner men allt görs från begränsningsslingan.
Uppdatering ska komma under veckan, de har delvis löst problemet på supporten. Jag uppdaterade min och den bara klipper utan problem, nu är min dock från 2013 man har uppdaterat till den senaste SW.
En stor fördel med Landroid M är att den är väldigt liten, blir mycket lite oklippt kvar då den även har kantklippning vilket inte HQ har.
 
Blev en 791 på Obs Bergvik Karlstad.
6895:- Då ingick en batteri driven trimmer från Worx värde 1195:-
Helt ok pris på det tycker jag.
Bara att ut och koppla.
 
Har en W796E på sin första laddning nu,
Displayen släcks med jämna mellanrum, är det normalt eller den skall alltid vara på?
Tycker också den verkar seg på att ladda, batteristapeln har inte rört på sig nu på ett par timmar.

Sedan hittar jag inte var man ser fw-nummer.
Innan PIN så står det bara 11.5 26-03-15 nere i högra hörnet
 
Jag går i tankarna att köpa en robotgräsklippare och har kikat en del på just Worx. Gräsmattan är helt plan och ligger runt 500-600 kvm. Jag har tänkt att med tanke på batteriet och det laddas ur fortare ju längre tiden går så har jag kikat med WG792E alltså den som ska klara av 1500kvm, är det overkill att köpa en sådan. Är det någon annan som kan ge tips om det är en bra maskin eller om man ska satsa på någon annan maskin?
 
peternicklas
gwingren skrev:
Jag går i tankarna att köpa en robotgräsklippare och har kikat en del på just Worx. Gräsmattan är helt plan och ligger runt 500-600 kvm. Jag har tänkt att med tanke på batteriet och det laddas ur fortare ju längre tiden går så har jag kikat med WG792E alltså den som ska klara av 1500kvm, är det overkill att köpa en sådan. Är det någon annan som kan ge tips om det är en bra maskin eller om man ska satsa på någon annan maskin?
Du ska köpa en Landroid M, räcker länge och väl för din trädgård.
 
peternicklas skrev:
Du ska köpa en Landroid M, räcker länge och väl för din trädgård.
Har du tips på någon specifik model? Är det WG796E som gäller då?
 
peternicklas
gwingren skrev:
Har du tips på någon specifik model? Är det WG796E som gäller då?
790, 791, 796 alla funkar.
 
Så som appen ser ut idag tycker jag inte 796E är värd prisskillnaden.
Men den kan ju bli bättre med tiden.
 
gwingren skrev:
Jag går i tankarna att köpa en robotgräsklippare och har kikat en del på just Worx. Gräsmattan är helt plan och ligger runt 500-600 kvm. Jag har tänkt att med tanke på batteriet och det laddas ur fortare ju längre tiden går så har jag kikat med WG792E alltså den som ska klara av 1500kvm, är det overkill att köpa en sådan. Är det någon annan som kan ge tips om det är en bra maskin eller om man ska satsa på någon annan maskin?
jag har en 791 till ca 600 kv den räcker o blir över
 
Restauranghäftet verkar vara slut på alla orter jag kikar på. Var hittar jag annars bäst pris, det är främst 791 jag kollar på. Verkar som runt 8000 är lägsta pris, hos netonnet och clasohlson. Lite mer borde man kunna pressa ner priset väl?
 
kristianmedch skrev:
Restauranghäftet verkar vara slut på alla orter jag kikar på. Var hittar jag annars bäst pris, det är främst 791 jag kollar på. Verkar som runt 8000 är lägsta pris, hos netonnet och clasohlson. Lite mer borde man kunna pressa ner priset väl?
Se mitt inlägg högre upp om Obs.
Vet inte hur det är i resten av landet. Vet inte heller hur länge det erbjudandet gäller.
Var även på Clas Ohlson i helgen.
Priset i butiken (Karlstad) på 791 var 7495:
 
Gick med i club clas (Clas ohlsons klubb då såklart) innan jag köpte min klippare där för man fick poäng å ditten å datten... Så för två dagar sen fick jag ett mail att den 6e maj är det klubbdag med 10% rabatt för medlemmar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.