Stämmer detta, isf kan det bli stora problem efter några säsonger: "Exempelvis så måste klipparen följa avgränsningsslingan strikt under återgången till laddaren, vilket ökar risken för att den fastnar vid eller inte kan passera rabatter, grusgångar, buskage etc. "

Jag hittade det från http://www.bäst-i-test.se/Robotgrasklippare
 
peternicklas
kristianmedch skrev:
Stämmer detta, isf kan det bli stora problem efter några säsonger: "Exempelvis så måste klipparen följa avgränsningsslingan strikt under återgången till laddaren, vilket ökar risken för att den fastnar vid eller inte kan passera rabatter, grusgångar, buskage etc. "

Jag hittade det från [länk]
Att den följer slingan hem stämmer för alla klippare utom HQ/gardena. Att växter kan växa (hoppas man att de gör) påverkar alla klippare. Konstigt att inte alla BQ/Gardena hamnade före de andra. Är en test beställd av HQ som vi har sett så många gpnger förr.
https://www.youtube.com/watch?v=IN9v-Jgke4w är en annan test, lite anorlunda resultat=)
 
Jag installerade en 790 och den verkar fungerar på manuellt läge dock inte programmering. Ni är flera av er med samma bekymmer. Jag läste lite i forumet och jag förstå att det är mjukvara problem. Jag ändrade språk till engelska men den fortfarande stänger av sig efter kanske en kvart. Det är inte normal eller hur? Hur ska jag komma rund problemet? Tacksam för svar.
 
peternicklas
swedenkat skrev:
Jag installerade en 790 och den verkar fungerar på manuellt läge dock inte programmering. Ni är flera av er med samma bekymmer. Jag läste lite i forumet och jag förstå att det är mjukvara problem. Jag ändrade språk till engelska men den fortfarande stänger av sig efter kanske en kvart. Det är inte normal eller hur? Hur ska jag komma rund problemet? Tacksam för svar.
Vänta några dagar, det kommer en uppdatering snart.
 
peternicklas
Johan01 skrev:
Ser att Clas Ohlson har plockat bort Worx WG790E
"Produkten har utgått"
[länk]
WG791E och WG796E finns dock kvar.

Väntar dom på uppdateringen kanske?
Är nog slutsåld för detta året. Samma mjukvara på 791 och 790.
 
Ringde och hörde och mycket riktigt kommer CO inte sälja dem mer för i år. Planen var att bara ha den i början av våren för att folk skulle "få upp ögonen" om att dom sålde Worx robotgräsklippare. Men den finns ju kvar på många lokala butiker, jag ringde och reserverade mig ett ex.
 
B
Var och la undan en 791 tills imorgon, fanns en i butiken och - 7st på centrallagret...
 
breakman skrev:
Var och la undan en 791 tills imorgon, fanns en i butiken och - 7st på centrallagret...
Du vet att du har 10% rabatt om du köper den idag med Club Clas?
 
B
Johan01 skrev:
Du vet att du har 10% rabatt om du köper den idag med Club Clas?
Har kupong från restaurangchansen med 20%, frågade i butik om den skulle gälla även på klipparen och det var inga problem. :)
 
Läste tidigare att någon annan här på forumet också har problem med att klockan nollar sig (hittar inte inlägget nu). Det händer på min 796E också.

Det är verkligen "upp till bevis" för den här uppdateringen :)

Annars åker klipparen tillbaka....
 
Var idag på clas Ohlson och köpte en 796E. Inga problem att få 20% genom resturanchansen. Nu till en nybörjar fråga. Jag plockade ut klipparen ur kartongen och vände upp och ned på den. Såg att bladen satt lösa. De gick att "rotera". Ska de vara så eller ska man dra åt dem. Hittade ingen info i bruksanvisningen.
 
peternicklas
De ska kunna snurra fritt
 
Fredrik Levin skrev:
Läste tidigare att någon annan här på forumet också har problem med att klockan nollar sig (hittar inte inlägget nu). Det händer på min 796E också.

Det är verkligen "upp till bevis" för den här uppdateringen :)

Annars åker klipparen tillbaka....
Inte riktat bara till dig Fredrik Levin utan alla som skriver här i stil med att den åker tillbaka om nästa uppdatering inte är hundra.
Hur gör ni när ni köper dator eller bil?
Hur ofta behöver man inte uppdatera programvaran i en bil innan det blir bra eller en dator med windows säkerhetsluckor osv lämnar ni tillbaka dessa saker också?
Är det inte så att ni accepterar en bil med fel och brister som kostat betydligt mer än denna budget gräsklippare! Bara för er att läsa tråden från förra året det har fungerat problemfritt att sen en uppdatering inte blir bra är inget att gnälla för, kommer snart en ny uppdatering med era fel åtgärdade och garanterat med några nya fel som kommer att åtgärds med nästa igen uppdatering precis som med en dator eller en bil eller vad som helst som har en programvara.
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
peternicklas
nissenhj skrev:
Inte riktat bara till dig Fredrik Levin utan alla som skriver här i stil med att den åker tillbaka om nästa uppdatering inte är hundra.
Hur gör ni när ni köper dator eller bil?
Hur ofta behöver man inte uppdatera programvaran i en bil innan det blir bra eller en dator med windows säkerhetsluckor osv lämnar ni tillbaka dessa saker också?
Är det inte så att ni accepterar en bil med fel och brister som kostat betydligt mer än denna budget gräsklippare! Bara för er att läsa tråden från förra året det har fungerat problemfritt att sen en uppdatering inte blir bra är inget att gnälla för, kommer snart en ny uppdatering med era fel åtgärdade och garanterat med några nya fel som kommer att åtgärds med nästa igen uppdatering precis som med en dator eller en bil eller vad som helst som har en programvara.
Bara titta på windows, har väl kommit runt 40 uppdatering den senaste veckan.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.