nissenhj skrev:
Inte riktat bara till dig Fredrik Levin utan alla som skriver här i stil med att den åker tillbaka om nästa uppdatering inte är hundra.
Hur gör ni när ni köper dator eller bil?
Hur ofta behöver man inte uppdatera programvaran i en bil innan det blir bra eller en dator med windows säkerhetsluckor osv lämnar ni tillbaka dessa saker också?
Är det inte så att ni accepterar en bil med fel och brister som kostat betydligt mer än denna budget gräsklippare! Bara för er att läsa tråden från förra året det har fungerat problemfritt att sen en uppdatering inte blir bra är inget att gnälla för, kommer snart en ny uppdatering med era fel åtgärdade och garanterat med några nya fel som kommer att åtgärds med nästa igen uppdatering precis som med en dator eller en bil eller vad som helst som har en programvara.
Hade jag haft en ny dator som starta om sig hela tiden eller en ny bil som jämt fick motorstopp hade jag lämnat tillbaka dem snabbare än vad jag eventuellt kommer göra med gräsklipparen.
Detta då de inte uppför sig som förväntat. Jag förväntar mig inte att nästa fw skall vara 100%, det är de sällan. Däremot förväntar jag mig kunna använda min klippare så som det är tänkt
(klippa gräset).
 
  • Gilla
Elkludde och 1 till
  • Laddar…
Jadu, om jag köper en ny bil och den är okörbar så skulle jag utan tvekan kräva ett återköp. Lol
 
peternicklas
LtdRichard skrev:
Jadu, om jag köper en ny bil och den är okörbar så skulle jag utan tvekan kräva ett återköp. Lol
problemet är kanske inte lika lätt med en bil, alltså att retunera den.
Just nu är det ett litet problem med mjukvaran. Var glad att den inte kom från Tyskland, på dem var det inget som fungerade förra året.
 
Är precis på gång att köpa en Worx Landroid M. Mjukvaruproblemen, gäller dom alla modeller, och alla maskiner 2015? Skall man köpa nu och räkna med problem...eller avvakta och se hur det utvecklar sig.
Ang mjukvaruproblemet( isåfall måste det väl gälla hela serier?), så kan väl inte alla som köpt klippare i år ha problem? Då skulle ju en tråd som denna svämma över.
Jag tycker bara att om det är problem med programvaran, så borde det vara problem med alla maskiner i en serie, eller?
 
Redigerat:
david gustafsson skrev:
Är precis på gång att köpa en Worx Landroid. Mjukvaruproblemen, gäller dom alla modeller, och alla maskiner 2015? Skall man köpa nu och räkna med problem...eller avvakta och se hur det utvecklar sig.
Ang mjukvaruproblemet( isåfall måste det väl gälla hela serier?), så kan väl inte alla som köpt klippare i år ha problem? Då skulle ju en tråd som denna svämma över.
Jag tycker bara att om det är problem med programvaran, så borde det vara problem med alla maskiner i en serie, eller?
Det gäller nog alla 2015 M serien som har problem med avstängning mm
Men det finns dom som kan detta bättre
 
Verkar gälla alla 2015 m ja. Jag skulle avvakta köp tills det är fixat. Den 15e maj är senaste budet här i tråden (framflyttat från 4e som det först sas)
 
Risken är att vissa modeller blir slutsålda
 
Min har gått felfritt i 2 veckor nu. Då den fungerar så tänker jag inte hålla på att uppgradera mjukvara i den, vet inte vilken version jag har heller
 
Vilken är bäst av L & M? Oberoende av storlek på gräsmatta...
 
peternicklas
Andetoj skrev:
Vilken är bäst av L & M? Oberoende av storlek på gräsmatta...
Om du har storlek som M passar för så är den klart bäst. Liten och smidig, en mycket bra klippare. Jag har haft en L och har nu en M.
 
  • Gilla
Andetoj
  • Laddar…
Kan man köpa en nu eller bör man vänta på att dom får till mjukvaran?
 
peternicklas
Andetoj skrev:
Kan man köpa en nu eller bör man vänta på att dom får till mjukvaran?
Är en stor risk att de tar slut. 790E är redan slut på CO.
 
B
mulfen skrev:
Var idag på clas Ohlson och köpte en 796E. Inga problem att få 20% genom resturanchansen. Nu till en nybörjar fråga. Jag plockade ut klipparen ur kartongen och vände upp och ned på den. Såg att bladen satt lösa. De gick att "rotera". Ska de vara så eller ska man dra åt dem. Hittade ingen info i bruksanvisningen.
Var in och hämtade min 791:a idag, då sa de art det kommit meddelande om säljstopp på den andra. Vilken modell det var fick jag inte fram men gissar att de menade 796:an och de skyllde på mjukvaruproblem...
 
Hej!
Jag har haft en Robomov RM400 sen 2009 som fungerat bra.
Började trassla förra året och jag tyckte att det var dags att byta nu.
Hittade en Meec 1200 på Julas outlet och gav 4999:- för den.
Installerade för 3 veckor sen och fick den aldrig att fungera riktigt.
Återlämnades utan bekymmer igår.
Åkte till ICA Maxi igår och köpte en WORX Landroid M 790E för 6999:-.
Startade den idag enligt instruktionen och den gick hela rundan HEM utan problem.
Stod på laddning ett tag och gick ut och klippte felfritt.
Sen kom regnet och den fortsatte klippa!
Jag registrerade mig och skulle hämta hem den senaste FW men jag hade redan den senaste.

Skillnaden på klippare:
Robomov ligger nog i världsklass när det gäller kantklippning.
(Klipper t.o.m. utanför hjulen)
Däremot så har den alldeles för hög ljudnivå.
Har även blivit alldeles för dyra.

MEEC var alldeles för stor. Kunde inte komma in så bra i trånga passagen och var mycket dålig på kantklippning. Hade även minimalt med inställningsmöjligheter.

790E känns än så länge perfekt!
Har bl.a. en trång passage mellan plattor och fontän som 790 E klarade att klippa på första försöket!
Ingen av dom andra klarade det någon gång.
Den klipper även när den vänder och har mycket lättare att "ta sig loss".
Jag ska i helgen lägga in 2 extra klippområde.

OM den startar med automatik i morgon! :)

Jag är i alla fall helt nöjd med 790E än så länge!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vad är skillnaden på 790/791 tittar man på spec. Är det 3 vs 4 blad och 150m vs 180m gränstråd sen klara den ena 800 vs 1000m2 men enligt spec. så är ju batteri lika stora? Ska man få 200m2 extra pga ett extra blad ? Eller betalar man 1000kr extra för 30m gränstråd?

En Annan fråga hur gjorde ni vid installation, temporärt la ut tråden och provade innan ni spikade fast den, svårt att göra småjusteringar annars.

Sen var kan man köpa gränstråd till bra pris? Någon som har tips. Sett 100m för ca 500kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.