698 692 läst · 2 990 svar
699k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Du har en sjujävla lördag helt enkelt
OK - så var man tillbaka i selen igen efter diverse livsavbrott. Har skrapat bort mesta av silikonkluddet och finner ett Panasonic BR1225 LiCF-batteri som nu skall ta loss utan att förstöra hållaren. Någon som har erfarenhet av detta får gärna höra av sig. Ser två "klackar" under batteritexten "de in" respektive .."esia"
Fundera på att tejpa (gaffa/silver/väv-tejp) fast det nya batteriet så att ett ev framtida byte -- åas är väl klipparen vid det laget utsliten/utbytt -- blir enklare. Kanske bättre limma fast knappcellen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fundera på att tejpa (gaffa/silver/väv-tejp) fast det nya batteriet så att ett ev framtida byte -- åas är väl klipparen vid det laget utsliten/utbytt -- blir enklare. Kanske bättre limma fast knappcellen.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Precis, försiktigt bända upp under det asiatiska landet, svårare än så är det inte
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Operation lyckades, patienten dog - En liten bit av omkretsen - se SSV delen av fotot - sprack/var sprucken. Voltmetern visar runt 0.65-0.7V på gamla Panasonic BR1225 och 3.3V på nya Varta CR1225-cellen.
Hur fäste ni som på egen hand bytt cell era nya batterier - tejp, klister eller silikon?
PS! Ska ut på altan och lapa lite vårsol en stund med ca 10C i skuggan !
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
När jag bytte så gjordes inget skyddande, jag lät det vara öppet.
Maskinen rullar fortfarande hos svärmor 2 år senare
Maskinen rullar fortfarande hos svärmor 2 år senare
ingen med nån idé om detta?J Johnniea skrev:Har en worx som stöter emot hinder. Då stannar den upp, piper och stöter emot igen för att sen säga fångad. Även den går längs med och fastnar så stannar den lite hur som helst. Den verkar sakna första läget för emotkörning när den vänder om helt utan den stannar bara och säger fångad. har bytt frontsensor då kabeln var av.
Bytte frontsensor på min landroid. Allt gick bra förutom att jag numera inte kan höja klipphöjden. Ratten gick att vrida på tills jag satte på det lilla svarta skyddet runt ratten. Nu sitter den som berget. Antar att ratten inte klickat i knivhållaren på rätt sätt men vet inte vad jag ska göra annorlunda. Är det någon som vet vad "tricket" är?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 101 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 101 inlägg
Ja den där har du inte fått på rätt.
Det kan vara lite trixigt att få den rätt.
När du skruvat upp den max så ska ratten och skyddet typ matcha dvs tänk att du har dragit upp kvintallriken till max dvs pilen ska peka på 60
Titta på vad den står på nu, skruva ut den helt och försök få dit den en kvarts/halvt varv tidigare. (Minns inte exakt)
Var försiktigt och se till att den går på rakt.
Det är plast och plastspår så det går att vålda sönder om man tar i för kung och fosterland. Så ta det försiktigt!!
Handlar om känsla och titta på hur bitarna ska passa i varandra.
Det kan vara lite trixigt att få den rätt.
När du skruvat upp den max så ska ratten och skyddet typ matcha dvs tänk att du har dragit upp kvintallriken till max dvs pilen ska peka på 60
Titta på vad den står på nu, skruva ut den helt och försök få dit den en kvarts/halvt varv tidigare. (Minns inte exakt)
Var försiktigt och se till att den går på rakt.
Det är plast och plastspår så det går att vålda sönder om man tar i för kung och fosterland. Så ta det försiktigt!!
Handlar om känsla och titta på hur bitarna ska passa i varandra.
Redigerat:
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 101 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 101 inlägg
Fick du på det svarta skalet rätt?
De 2 fästena där fram ska vara i botten när man skruvar dit skruvarna samt passa in i fästet rätt.
Lättast är att skruva ihop allt liggandes upp och ner.
De 2 fästena där fram ska vara i botten när man skruvar dit skruvarna samt passa in i fästet rätt.
Lättast är att skruva ihop allt liggandes upp och ner.
Ja det fick jag, allt sitter okej, skalet rör sig bra på, men den är konstant fångad. Jag kunde lura den med magneter lösa, då fick ja den att gå, men lite konstigt dock
R RalleB skrev:
Hej, har letat i den lååånga tråden utan resultat.
Har en maskin med felmeddelanden ”upplyft” och ”fångad”. Har lokaliserat magneten för upplyftfelet men hur är det med fångad-felet? Också magnet eller? Och var sitter den i så fall? Får kontakt i ett visst läge när jag rör ytterskalet…
Har en maskin med felmeddelanden ”upplyft” och ”fångad”. Har lokaliserat magneten för upplyftfelet men hur är det med fångad-felet? Också magnet eller? Och var sitter den i så fall? Får kontakt i ett visst läge när jag rör ytterskalet…