Du har en sjujävla lördag helt enkelt
 
OK - så var man tillbaka i selen igen efter diverse livsavbrott. Har skrapat bort mesta av silikonkluddet och finner ett Panasonic BR1225 LiCF-batteri som nu skall ta loss utan att förstöra hållaren. Någon som har erfarenhet av detta får gärna höra av sig. Ser två "klackar" under batteritexten "de in" respektive .."esia"

Närbild av ett Panasonic BR1225 batteri i hållare med rester av silikon runt det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fundera på att tejpa (gaffa/silver/väv-tejp) fast det nya batteriet så att ett ev framtida byte -- åas är väl klipparen vid det laget utsliten/utbytt -- blir enklare. Kanske bättre limma fast knappcellen.
 
Är nog bara att försiktigt bända lite under ”Indonesien” där.
 
Precis, försiktigt bända upp under det asiatiska landet, svårare än så är det inte
 
Närbild av ett kretskort med en ny Varta CR1225-cell och sprickor synliga vid kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Operation lyckades, patienten dog -:) En liten bit av omkretsen - se SSV delen av fotot - sprack/var sprucken. Voltmetern visar runt 0.65-0.7V på gamla Panasonic BR1225 och 3.3V på nya Varta CR1225-cellen.

Hur fäste ni som på egen hand bytt cell era nya batterier - tejp, klister eller silikon?

PS! Ska ut på altan och lapa lite vårsol en stund med ca 10C i skuggan !
 
När jag bytte så gjordes inget skyddande, jag lät det vara öppet.
Maskinen rullar fortfarande hos svärmor 2 år senare
 
Tack för all hjälp guys! Precis testat utan hopmontering och allt verkar fungera normalt - ta i trä!.
 
J Johnniea skrev:
Har en worx som stöter emot hinder. Då stannar den upp, piper och stöter emot igen för att sen säga fångad. Även den går längs med och fastnar så stannar den lite hur som helst. Den verkar sakna första läget för emotkörning när den vänder om helt utan den stannar bara och säger fångad. har bytt frontsensor då kabeln var av.
ingen med nån idé om detta?
 
J Johnniea skrev:
ingen med nån idé om detta?
Testa så magneten är åt rätt håll, den triggar en hallgivare, vilket är nästa sak att kika på
 
Bytte frontsensor på min landroid. Allt gick bra förutom att jag numera inte kan höja klipphöjden. Ratten gick att vrida på tills jag satte på det lilla svarta skyddet runt ratten. Nu sitter den som berget. Antar att ratten inte klickat i knivhållaren på rätt sätt men vet inte vad jag ska göra annorlunda. Är det någon som vet vad "tricket" är?
 
R
Ja den där har du inte fått på rätt.
Det kan vara lite trixigt att få den rätt.

När du skruvat upp den max så ska ratten och skyddet typ matcha dvs tänk att du har dragit upp kvintallriken till max dvs pilen ska peka på 60

Titta på vad den står på nu, skruva ut den helt och försök få dit den en kvarts/halvt varv tidigare. (Minns inte exakt)
Var försiktigt och se till att den går på rakt.
Det är plast och plastspår så det går att vålda sönder om man tar i för kung och fosterland. Så ta det försiktigt!!
Handlar om känsla och titta på hur bitarna ska passa i varandra.
 
Redigerat:
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Hej!
Har en w790e som krånglar med magneten i kåpan. Någon som har en lösning på vad man kan använda, den skriver fångad hela tiden och magneterna ser nerslipade ut i kåpan.
Jag har en ny magnet och frontsensor monterad
 
R
Fick du på det svarta skalet rätt?
De 2 fästena där fram ska vara i botten när man skruvar dit skruvarna samt passa in i fästet rätt.

Lättast är att skruva ihop allt liggandes upp och ner.
 
Ja det fick jag, allt sitter okej, skalet rör sig bra på, men den är konstant fångad. Jag kunde lura den med magneter lösa, då fick ja den att gå, men lite konstigt dock

R RalleB skrev:
Fick du på det svarta skalet rätt?
De 2 fästena där fram ska vara i botten när man skruvar dit skruvarna samt passa in i fästet rätt.

Lättast är att skruva ihop allt liggandes upp och ner.
 
  • Gilla
Soldan
  • Laddar…
Hej, har letat i den lååånga tråden utan resultat.
Har en maskin med felmeddelanden ”upplyft” och ”fångad”. Har lokaliserat magneten för upplyftfelet men hur är det med fångad-felet? Också magnet eller? Och var sitter den i så fall? Får kontakt i ett visst läge när jag rör ytterskalet…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.