698 721 läst · 2 990 svar
699k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 101 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 101 inlägg
Är en av drivarna på moderkortet som gett upp för klipparmotorn, hade samma problem med wheel blockad trots ny motor.
och samma symptom med att den drar ut batteriet pga av detta. Så plocka ur batteriet direkt om du inte vill döda det helt innan du fixat felet.
och samma symptom med att den drar ut batteriet pga av detta. Så plocka ur batteriet direkt om du inte vill döda det helt innan du fixat felet.
Ok. Men jag har inte bytt motor än? Ska jag byta moderkort istället?R RalleB skrev:
Hej!F flovv skrev:
Skulle du kunna lägga upp 0.96 igen. För visst ska den fungera även för WG793E?
Tror jag hittat kablarna på kretskortet som går till motorn. Men även om det skulle gå att lista ut att någon av dessa komponenter är trasig så blir det omöjligt att löda ytmonterad elektronik. Så det känns rätt hopplöst onekligenR RalleB skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hallå - Jag har en 796E…där hjulmotorn på ena sidan lagt av…men det var inte motorn som var trasig. Jag plockade isär maskinen och hoppade in och mätte upp de MOSFET komponenterna som styr hjulmotorerna. Givetvis så var det en av de tre transistorer som som styr - som var trasig så jag bytte den. Sen mätte jag på alla omkring liggande komponenter…men de verkar schyssta. Trots detta så fungerar inte motorn…men maskinen startar osv…och batteriet dräneras mer än snabbt…
Någon som har några fler tips på komponenter som brukar paja när en MOSFET ”poppar”…i en Worx?
Anders
Någon som har några fler tips på komponenter som brukar paja när en MOSFET ”poppar”…i en Worx?
Anders
Hej,
Har en gammal worx wg790e som fastnat och stannat. jag skulle lyfta ut den lite så tar upp locket och lyfter i det, då går hela locket av typ 6cm från gångjärnet i framkant. Lugnt tänker man och tar fram superlimmet och limmar ihop det. Problemet är nu att klipparen går igång när man slår på den, batteri finns och när jag trycker på start så skriver den i displayen som alltid: close window to start. Jag stänger luckan och inget händer, den startar inte!
Har nu försökt med allt jag kommer på och även skruvat av hela luckan för att se om det är någon kabel som gått av, men hittar ingen kabel. Pust, försökt med det mesta och det hjälper inte att ta ur batteriet eller sätta den i laddstationen för den startar inte på den tiden den ska starta enl timerinställningarna.
Någon som har någon lösning eller idé?
Tack på förhand!
Har en gammal worx wg790e som fastnat och stannat. jag skulle lyfta ut den lite så tar upp locket och lyfter i det, då går hela locket av typ 6cm från gångjärnet i framkant. Lugnt tänker man och tar fram superlimmet och limmar ihop det. Problemet är nu att klipparen går igång när man slår på den, batteri finns och när jag trycker på start så skriver den i displayen som alltid: close window to start. Jag stänger luckan och inget händer, den startar inte!
Har nu försökt med allt jag kommer på och även skruvat av hela luckan för att se om det är någon kabel som gått av, men hittar ingen kabel. Pust, försökt med det mesta och det hjälper inte att ta ur batteriet eller sätta den i laddstationen för den startar inte på den tiden den ska starta enl timerinställningarna.
Någon som har någon lösning eller idé?
Tack på förhand!
Har försökt idag igen och inget hjälper. Har inte uppdaterat programvaran, har tydligen 0.85 och kan inte få tag på andra pga mitt serienr syns inte längre på etiketten i bak. Jag läste i tråden att någon uppdaterat sw så att den självmant startar från laddningsstationen när man själv lyft i dig, för det gör inte min (varken nu eller innan).
Någon som har någon nyare sw?
Någon som har någon nyare sw?