R
Är en av drivarna på moderkortet som gett upp för klipparmotorn, hade samma problem med wheel blockad trots ny motor.

och samma symptom med att den drar ut batteriet pga av detta. Så plocka ur batteriet direkt om du inte vill döda det helt innan du fixat felet.
 
  • Gilla
exabit
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Är en av drivarna på moderkortet som gett upp för klipparmotorn, hade samma problem med wheel blockad trots ny motor.

och samma symptom med att den drar ut batteriet pga av detta. Så plocka ur batteriet direkt om du inte vill döda det helt innan du fixat felet.
Ok. Men jag har inte bytt motor än? Ska jag byta moderkort istället?
 
R
Felsök moderkortet, kolla komponenterna där det står disc motor
Förmodligen någon av komponenterna där som är bränd.
 
  • Gilla
exabit
  • Laddar…
F flovv skrev:
Då kommer den här:
[länk]

Vad skillnaderna är vet jag inte exakt, men om jag minns rätt vad han på supporten sa när jag fick den var att den var buggfixningen för 0.94. Varför dom aldrig släppte den om det bara var buggfixning är ju lite konstigt, men den förblev beta tydligen.
Hej!

Skulle du kunna lägga upp 0.96 igen. För visst ska den fungera även för WG793E?
 
R RalleB skrev:
Felsök moderkortet, kolla komponenterna där det står disc motor
Förmodligen någon av komponenterna där som är bränd.
Tror jag hittat kablarna på kretskortet som går till motorn. Men även om det skulle gå att lista ut att någon av dessa komponenter är trasig så blir det omöjligt att löda ytmonterad elektronik. Så det känns rätt hopplöst onekligen :sweat:

Kretskort med ytmonterade komponenter och en tång som håller i två isolerade kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går att löda med en vanlig finspetsig lödpenna och lite flussmedel om du har en sådan även om det är pilligt
 
Säkerligen, men hur veta vilken det är och var man finner en ny?

Tror jag ger upp och köper en Husqvarna eller nåt istället…
 
R
Yes, byt dessa om du kan så ska det lösa sig. Du kan även behöva nya motstånden men allt som allt kostar det under 100 lappen om du kan löda själv
 
  • Gilla
Angr77 och 1 till
  • Laddar…
Hallå - Jag har en 796E…där hjulmotorn på ena sidan lagt av…men det var inte motorn som var trasig. Jag plockade isär maskinen och hoppade in och mätte upp de MOSFET komponenterna som styr hjulmotorerna. Givetvis så var det en av de tre transistorer som som styr - som var trasig så jag bytte den. Sen mätte jag på alla omkring liggande komponenter…men de verkar schyssta. Trots detta så fungerar inte motorn…men maskinen startar osv…och batteriet dräneras mer än snabbt…

Någon som har några fler tips på komponenter som brukar paja när en MOSFET ”poppar”…i en Worx?

Anders
 
Hej,
Har en gammal worx wg790e som fastnat och stannat. jag skulle lyfta ut den lite så tar upp locket och lyfter i det, då går hela locket av typ 6cm från gångjärnet i framkant. Lugnt tänker man och tar fram superlimmet och limmar ihop det. Problemet är nu att klipparen går igång när man slår på den, batteri finns och när jag trycker på start så skriver den i displayen som alltid: close window to start. Jag stänger luckan och inget händer, den startar inte!
Har nu försökt med allt jag kommer på och även skruvat av hela luckan för att se om det är någon kabel som gått av, men hittar ingen kabel. Pust, försökt med det mesta och det hjälper inte att ta ur batteriet eller sätta den i laddstationen för den startar inte på den tiden den ska starta enl timerinställningarna.
Någon som har någon lösning eller idé?
Tack på förhand!
 
Längst ner i luckan alltså där man lyfter luckan upp och ner sitter en magnet. Men om du har stängt luckan borde magneten va på rätt ställe tycker jag.
 
Ja, luckan går ner som vanligt på magneten och jag har rengjort etc, så jag gissar att magneten bara är för att ”låsa fast” luckan lite.
 
Har försökt idag igen och inget hjälper. Har inte uppdaterat programvaran, har tydligen 0.85 och kan inte få tag på andra pga mitt serienr syns inte längre på etiketten i bak. Jag läste i tråden att någon uppdaterat sw så att den självmant startar från laddningsstationen när man själv lyft i dig, för det gör inte min (varken nu eller innan).
Någon som har någon nyare sw?
 
Nu har jag inte Facebook men öpmsr fruns när jag ska uppdatera. Har blivit medlem på worx sida på Facebook för finns alla Uppdateringar till klipparen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.