698 730 läst · 2 990 svar
699k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Kan någon upplysa mig om det är samma hårdvara i Worxmodellerna och att det endast är mjukvaruskillnad. Eller med andra ord, jag har en WG790E, kan jag köpa exempelvis en WG791, WG794 mfl och använda som donator för att laga min egen?
Testade på annans gräsmatta och då gick klipparen som den ska, kom hem och då funkade den hemma också.. dvs kan ju fortfarande vara fel på både klippare och slinga.Har väl ändå mina misstankar som drar åt slingan, har en del skarvar och kan ju vara så att någon av de är påverkade av markfukten och att det är därför det varierar, men det kan såklart också vara kablarna ut till frontsensorn, även om denna byttes ganska nyligen.D djac skrev:
Eftersom jag också har problem med batteriet som håller klockan, displayen som blir spegelvänd, -någon som vet vad våre reparatörer ska ha för en reparation av allt detta, alternativt delarna?
Byt ut till en slinga på 25-30 meter och se om den fungerar som den ska. Då måste det vara ordinarie slinga det är fel på.
Att byta ut batteriet till klockan är inte så svårt. Hur man gör finns tidigare i tråden.
Att byta ut batteriet till klockan är inte så svårt. Hur man gör finns tidigare i tråden.
Det var i praktiken det jag gjorde genom att flytta klipparen till en annan installation, den funkade där och när jag kom hem med den igen!E evesve skrev:
Hej.
Jag har en Landroid WG797E som har gått väldigt bra i fyra säsonger. Det enda som behövs fixas ibland brukar vara avgrävd begränsningskabel. Men nu har Preben börjat strejka. Jag har fått kryss på diagnosskärmen på bägge främre kabel sensorerna. Jag köpte nya sensorer från Letmerepair. I 797 är det två lösa sensorer och inte det inbyggda paketet med laddplattorna som jag sett här på forat. Men har fortfarande kryss på skärmen.
Är det någon som har tips på vidare felsökning ?
Jag har beställt ett nytt batteri, (26V baterriet) om det skulle kunna ha olika spänningsutgångar som gett sig ? Men inte fått det än.
Vänligen
Pär
Jag har en Landroid WG797E som har gått väldigt bra i fyra säsonger. Det enda som behövs fixas ibland brukar vara avgrävd begränsningskabel. Men nu har Preben börjat strejka. Jag har fått kryss på diagnosskärmen på bägge främre kabel sensorerna. Jag köpte nya sensorer från Letmerepair. I 797 är det två lösa sensorer och inte det inbyggda paketet med laddplattorna som jag sett här på forat. Men har fortfarande kryss på skärmen.
Är det någon som har tips på vidare felsökning ?
Jag har beställt ett nytt batteri, (26V baterriet) om det skulle kunna ha olika spänningsutgångar som gett sig ? Men inte fått det än.
Vänligen
Pär
Hej igen.
Jag trodde jag hade läst tråden innan jag skrev men men ...
Tack Nicke och evesve och alla andra som bidrar i tråden.
Kan bara bekräfta att fylld prick = innanför slingan, ring = utanför slingan, kryss = ingen/svag signal (även om dioden lyser fast grön på stationen).
Det blir till att felsöka slingan istället.
Tack
Jag trodde jag hade läst tråden innan jag skrev men men ...
Tack Nicke och evesve och alla andra som bidrar i tråden.
Kan bara bekräfta att fylld prick = innanför slingan, ring = utanför slingan, kryss = ingen/svag signal (även om dioden lyser fast grön på stationen).
Det blir till att felsöka slingan istället.
Tack
Hej!
Fortfarande så håller min WORX Landroid M WG790E som jag tänkte släppa ut på grönbete.
Tyvärr så håller ett framhjul på att gå sönder.
Någon som har 1-2 till salu från någon i övrigt utsliten maskin eller vet var man enkelt kan fixa ett?
Tänkte hen skulle få vara med en säsong till...
Fortfarande så håller min WORX Landroid M WG790E som jag tänkte släppa ut på grönbete.
Tyvärr så håller ett framhjul på att gå sönder.
Någon som har 1-2 till salu från någon i övrigt utsliten maskin eller vet var man enkelt kan fixa ett?
Tänkte hen skulle få vara med en säsong till...
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 102 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 102 inlägg
Här hittar du hjul och reservdelar:
https://reservdelarochtillbehor.se/robotgrasklippare/worx/hjul/front-wheel-assy-1
https://reservdelarochtillbehor.se/robotgrasklippare/worx/hjul/front-wheel-assy-1
Jag byte skalet på min robot och ju varnar den för fastnad och klickar jag 0 så visar den vänster bak.
Skalet är "löst" och allt rör sig som det ska..
Tips?
Skalet är från en tidigare modell men utseende precis lika dant. Något där som spökar?
Skalet är "löst" och allt rör sig som det ska..
Tips?
Skalet är från en tidigare modell men utseende precis lika dant. Något där som spökar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonaslatt skrev:
Är skalet från 794 så sitter inte magneten exakt lika har jag för mig, sen om det spelar roll vågar jag inte svara på då jag inte testat själv, säker på att gummiupphängningen har hamnat rätt i skåran?
Kollade nu du hade helt rätt.Y yodi skrev:
Tror ni man kan kapa och flytta över den?
Det e väl bara en magnet?
Orginal
Logga in
Skapa konto
"nya"
Logga in
Skapa konto