Hejsan,
Min WG794E stannade under en buske, "Fångad". Normalt sett inga problem men den här gången hjälper det inte att starta den och trycka på nödstoppet för att resetta den. Den envisas med att indikera att den är "Fångad". Vad kan ha gått galet och hur kan jag lösa det?

På min trycker jag på nollan för att resetta.
Kanske olika på modellerna?

E evesve skrev:
På min trycker jag på nollan för att resetta.
Kanske olika på modellerna?
Det fungerade inte heller. Är väl en givare som gett up kanske?

Kollat om den varnar för någon givare?

F ForestRoad skrev:
Hejsan,
Min WG794E stannade under en buske, "Fångad". Normalt sett inga problem men den här gången hjälper det inte att starta den och trycka på nödstoppet för att resetta den. Den envisas med att indikera att den är "Fångad". Vad kan ha gått galet och hur kan jag lösa det?
Kan ha lyckats lösa det genom att följa den här vägledningen: https://support.worx-europe.com/sv/gräsklipparen-har-fastnat-fel . Får testa om det är bestående när klipparen laddat färdigt.

Nicke Nyfiken
Har du provat med en norsk reset?

Hej,
jag har en WORX WG790E tillverkad 2014 som jag skulle vilja uppdatera mjukvaran på, men jag lyckas inte hitta någon på worx hemsida. kan inte heller registrera den, verkar vara för gammal för det.

Är det någon som har mjukvaran och kan göra den tillgängligt till mig?

Hoppas och tackar på förhand.

Maila supporten ditt serienummer så kommer de skicka filen till dig.

bus_pojken bus_pojken skrev:
Hej,
jag har en WORX WG790E tillverkad 2014 som jag skulle vilja uppdatera mjukvaran på, men jag lyckas inte hitta någon på worx hemsida. kan inte heller registrera den, verkar vara för gammal för det.

Är det någon som har mjukvaran och kan göra den tillgängligt till mig?

Hoppas och tackar på förhand.
Den finns i tråden nånstans.

D
Är detta slutet?

Har sett det i tråden någonstans men hittar det inte, ursäkta upprepning. När min klippare kommer för långt från slingan så snurrar den runt och säger att den är utanför, kan inte att kvittera detta. Flyttar jag den närmare slingan går den igen men så snart den kommer en bit bort händer samma sak.

Någon som kan ställa en snabb diagnos, baserat på erfarenhet?

Redigerat:
D
D djac skrev:
Är detta slutet?

Har sett det i tråden någonstans men hittar det inte, ursäkta upprepning. När min klippare kommer för långt från slingan så snurrar den runt och säger att den är utanför, kan inte att kvittera detta. Flyttar jag den närmare slingan går den igen men så snart den kommer en bit bort händer samma sak.

Någon som kan ställa en snabb diagnos, baserat på erfarenhet?
Varit ute och testat med diagnosbilden "2", sensorerna är fyllda när jag är nära slingan, de är tomma om jag är precis utanför och de blir kryssade om jag är 2 meter bort från slingan. Någon som känner igen detta och kan tipsa?

Edit: Dessutom har jag haft problem av och till med displayen på senare tid, helt plötsligt är den spegelvänd..

Redigerat:
Nicke Nyfiken
Jag hade också en display som blev spegelvänd ibland. Det påverkade dock inte gräsklipparens funktioner. Och efter man stängt av och satte igång klipparen, var displayen normal igen. Detta körde jag med nästan en hel säsong utan problem. När klippsäsongen var slut fick jag bytt displayen på garanti.

Det jag vill säga är att jag inte tror att display-problemet är relaterat till ditt andra problem.

Jag har ingen egen erfarenhet av ditt andra problem, men kan det vara att signalen i slingan är för svag och problemet därmed ligger i laddstationen? Känner du någon med en Works-klippare så prova din robot där.

Nicke Nyfiken
Kollade mina sensorer nu och symbolerna är fyllda när klipparen är inom klippområdet oavsett hur långt från slingan den är och tomma så fort den passerar slingan. De är bara kryssade när jag drar ut sladden till laddstationen. Alltså när signalen försvinner.

Redigerat:
  • Gilla
pjsf
  • Laddar…
D
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Kollade mina sensorer nu och symbolerna är fyllda när klipparen är inom klippområdet oavsett hur långt från slingan den är och tomma så fort den passerar slingan. De är bara kryssade när jag drar ut sladden till laddstationen. Alltså när signalen försvinner.
Tack, mao så är det antingen i klipparen, sensorer eller annan elektronik, eller så är signalen i slingan svag. Kanske enklast att testa den med en annans installation.

Nicke Nyfiken
Kan du prova din klippare hos någon annan så gör det. Det är det enklaste.

Jag tror inte det är fel på roboten. Tror det är slingan som är skadad/dålig kontakt eller kortet i laddstationen som gör att det blir en för svag signal i slingan. Men jag gissar bara.

Uppdatera gärna här på forumet om du kommer vidare i felsökningen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.