P Pefe69 skrev:
Hej, har letat i den lååånga tråden utan resultat.
Har en maskin med felmeddelanden ”upplyft” och ”fångad”. Har lokaliserat magneten för upplyftfelet men hur är det med fångad-felet? Också magnet eller? Och var sitter den i så fall? Får kontakt i ett visst läge när jag rör ytterskalet…
sitter en magnet i det svarta skalet som är utsliten förmodligen. Byt magneten eller hela det svarta skalet.
 
Men var sitter den?
 
P Pefe69 skrev:
Men var sitter den?
längst fram höger sida på ovansidan
 
Så det är samma sensor för upplyft och fångad?
 
P Pefe69 skrev:
Så det är samma sensor för upplyft och fångad?
ja den bytte jag när jag hade det felet, den var nedslipad
 
J Johnniea skrev:
ja den bytte jag när jag hade det felet, den var nedslipad
tack så hemskt mycket, ska försöka med det
 
Skärmdump av en display som visar många olika sensoravläsningar och statusindikatorer, med frågor om deras funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästa fråga, finns det någonstans som beskriver vilka sensorer som bilden visar?
Dom båda längst fram är ju frontsensorn och den ensamma till höger är upplyftsensorn men dom andra? Den ensamma i mitten och dom 3 bak?
 
Har problem att starta worxen, när jag trycker på on-knappen lyser led displayen upp men släcks när jag släpper. Ingen text kommer upp. Någon som stött på problemet?

Testat och ladda men det visar bar rött i ca 2-3 sek sedan grönt.
 
R
Yes, ditt batteri är stendött. Bara att köpa nytt, sen bör du fundera över varför det blivit djupurladdat.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Prova att dra ut klipparen ut laddstationen innan du trycker på ON knappen. Så fort displayen tänds kör du in klipparen i laddaren medan du fortsätter att hålla ON knappen intryckt. Det kan behövas många försök innan det eventuellt lyckas.

Jag har lyckats få liv i mitt batteri några gånger på det sättet när det varit stendött.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag har problem med att den autoslår in pinkod och, sen pincode error goodbuy. Har testat byta knappsats men samma problem.
 
RalleB batteriet är nytt från förra året så borde vara ok. Ska se om jag kan få den att ladda.
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
S Stevee skrev:
RalleB batteriet är nytt från förra året så borde vara ok. Ska se om jag kan få den att ladda.
Gör som Nicke nyfiken föreslår så ska den förmodligen hoppa igång med laddningen. Jag brukar göra så på min och grannens när den inte har nå kräm i sig
 
R
S Stevee skrev:
RalleB batteriet är nytt från förra året så borde vara ok. Ska se om jag kan få den att ladda.
Orginal eller piratbatteri? I vilket fall så har det blivit urladdat för mycket. Så även om du får igång det kommer det ha sämre kapacitet. Li-ion batterier sabbas under en viss spänning.

Blev det bara så eller har det hänt något som gjort att det blivit så urladdat?
 
Nicke Nyfiken
R RalleB skrev:
Orginal eller piratbatteri? I vilket fall så har det blivit urladdat för mycket. Så även om du får igång det kommer det ha sämre kapacitet. Li-ion batterier sabbas under en viss spänning.

Blev det bara så eller har det hänt något som gjort att det blivit så urladdat?
Mitt batteri har vid en handfull tillfälle varit så urladdat att det inte ville ta laddning längre, men jag har fått igång det igen genom att göra som jag beskrev tidigare. Det har inte tagit någon märkbar skada.

Jag kör fortfarande med originalbatteriet som går för 9'e säsongen. Förra veckan klockade jag hur länge klipparen gick på en laddning och den var ute i 1 timme och 44 minuter. Det är inte många minuter kortare än när det var nytt. Så att batteriet skadas så fort det är urladdat tror jag inte på. Det brukar finns en skyddskrets som förhindrar djupurladdning, just för att batteriet inte ska ta skada.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.