Ingen hantverkare kommer att hämta prylarna...

Mycket dålig PR.

Enmansfirma? Eller möjligtvis en anställd dräng som uppgett fel uppgifter?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 4 till
  • Laddar…
"Han påstår att grossisterna (trots hantverkarnas rejäla rabatter) aldrig kan konkurrera med e-handelns priser för privatpersoner. Vilket jag såklart tycker låter helt vansinnigt?"

Grossister har en lagerhållning det är lite av affärsidén med att vara grossist.
Att hålla ett fysiskt lager kostar mer pengar än ett virtuellt "lager" på nätet.
Hur mycket ansträngning från e-leverantör om varan inte finns tillgänglig vid beställningen?
Grossisten lär nog ta hem varan om den skulle vara slut på hyllan.
Grossisten kanske bjuder på god morgonfika?
Finns ett antal olika förklaringar till att Grossister är/kan vara dyrare...
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
Lassiter och 5 till
  • Laddar…
Ahlsell är ingen grossist. Därav är prisbilden som man kan förvänta sig av en detaljhandel.
Men att de är signifikant dyrare än näthandel stämmer inte.
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 6 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
"Han påstår att grossisterna (trots hantverkarnas rejäla rabatter) aldrig kan konkurrera med e-handelns priser för privatpersoner. Vilket jag såklart tycker låter helt vansinnigt?"

Grossister har en lagerhållning det är lite av affärsidén med att vara grossist.
Att hålla ett fysiskt lager kostar mer pengar än ett virtuellt "lager" på nätet.
Hur mycket ansträngning från e-leverantör om varan inte finns tillgänglig vid beställningen?
Grossisten lär nog ta hem varan om den skulle vara slut på hyllan.
Grossisten kanske bjuder på god morgonfika?
Finns ett antal olika förklaringar till att Grossister är/kan vara dyrare...
Elbutik t ex har 10 000 kvadratmeter lager. I princip allt jag har köpt därifrån har skickats samma dag eller dagen efter från deras lager.
 
  • Gilla
Ulf Peter och 7 till
  • Laddar…
Pressindikatorn sitter kvar på på bild 1 (blå plast). Är den ens pressad?
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ahlsell är ingen grossist. Därav är prisbilden som man kan förvänta sig av en detaljhandel.
Men att de är signifikant dyrare än näthandel stämmer inte.
Det är helt irrelevant huruvida Ahlsell är grossist eller inte.
Det relevanta är vad denna VVS-are(?) avsåg med "grossist". Som ju uppenbarligen verkar vara någon som han handlar av.
Ligger då nära till hands att det skulle kunna vara just Ahlsell!
 
  • Gilla
Mrjayser och 3 till
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
Det var väl bara för materialet, inte arbetstid.
Aha, vad är totalkostnaden ink arbetstid ?
 
E
Vad hade ni kommit överens om innan du beställde jobbet?
 
  • Gilla
Åke Hagström och 2 till
  • Laddar…
J jeric.cire skrev:
Nu hotar han dessutom med att komma och ta bort allt material :thinking: Vilket är ett bra sätt att hantera kommunikationen.
Då begår han ett antal lagbrott, så det skulle jag rekommendera honom att avstå ifrån.
 
  • Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle ha varit nöjd om jag hittade någon som för fast tid på 11h flyttade min värmepump, lät snabbt. Materialet lät väl inte så orimligt om slangen du själv hittade om du skulle köpa den stod för nästan 3000kr av summan. I slutändan är det några få tusenlappar du bråkar om och det finns bättre saker att lägga sin energi på!
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
  • Älska
Ooli och 30 till
  • Laddar…
D Danne_83 skrev:
Jag skulle ha varit nöjd om jag hittade någon som för fast tid på 11h flyttade min värmepump, lät snabbt. Materialet lät väl inte så orimligt om slangen du själv hittade om du skulle köpa den stod för nästan 3000kr av summan. I slutändan är det några få tusenlappar du bråkar om och det finns bättre saker att lägga sin energi på!
Du vill inte skicka mig ett par tusen? Det är ju inte så mycket att bråka om.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Klass0n och 62 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du vill inte skicka mig ett par tusen? Det är ju inte så mycket att bråka om.
Tyvärr de behöver jag spara till en framtida hantverkare för att inte behöva få högt blodtryck om han försöker skinna mig på några tusen. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
SouthEast och 16 till
  • Laddar…
De hantverkare jag anlitat på senare tid kör med öppna kort och bifogar sina fakturor från Ahlsell(inkl deras väl tiltagna rabatter) och har sedan ett fast påslag. Det blir ändå dyrare än om jag sitter och letar priser på nätet förstås men de kan ju åka och hämta prylar när det behövs och jag vet att jag inte blir tokblåst så jag tycker det är rimligt.
 
  • Gilla
Fredrik o Maria och 19 till
  • Laddar…
Herregud varför inte armaflex tejp? Silvertejp kommer ju gegga igen efter nåt år.
 
  • Gilla
  • Haha
Svängis och 3 till
  • Laddar…
J Joonazz skrev:
Herregud varför inte armaflex tejp? Silvertejp kommer ju gegga igen efter nåt år.
Tejpen kommer att torka och ramla av. Den sitter ju inte ens fast nu.
 
  • Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.