Ovan tillhörande maskin i den tappning jag mindes den.

1967.jpg

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Visserligen inte glömd, men dock saknad …

Gammal svartvit bild av en öppen toalettstol med inbyggd cistern och spolmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TRJBerg
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
GB glass 1967.
[bild]
Här ser man även ursprunget till :- efter priser. Då skrevs priser med kolon och inte komma. Så 75 öre blev -:75 och 1,50 skrevs som 1:50, men med tiden blev allt så dyrt att det blev t ex fem kronor 5:-, vilket är bekant än idag.
Saknar Cassatapinnen.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jag ska sluta tjata om ett visst rockband men jag avslutar med denna klassiker som säkert alla sett, påstås den är från Schweiz, de mindre planen frankrikes och tysklands plan för transport av sina ledare. Iron Maiden turnéflygplan på flygplats med mindre statschefsflygplan i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
V Ville_Vessla skrev:
Jag ska sluta tjata om ett visst rockband men jag avslutar med denna klassiker som säkert alla sett, påstås den är från Schweiz, de mindre planen frankrikes och tysklands plan för transport av sina ledare.[bild]
The three planes of Angela Merkel, François Hollande and Iron Maiden side by side.
By Dave June 3, 2016

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
I ichigo skrev:
Ovan tillhörande maskin i den tappning jag mindes den.

[bild]
Hjälp mig att minnas, vad är de för, pantning? Har bara ett svagt minne av lapparna. :worried:

fahlis fahlis skrev:
Visserligen inte glömd, men dock saknad …

[bild]
Vad är det?

Den hade vi också! Wow.

D dicliff skrev:
Sjung svenska folk?
Känner jag inte igen... Fler förslag?

ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Raketost
Åh, det minns jag från barndomen. Saknas. Det var väl Kavli som producerade?

TRJBerg TRJBerg skrev:
Saknar Cassatapinnen.
Jag saknar GB-glassen som hade en kolasträng i mitten (minns inte namnet) och den var bra mycket godare än Nogger t ex.

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Hjälp mig att minnas, vad är de för, pantning? Har bara ett svagt minne av lapparna. :worried:
Kollektivstrafiken. Kuponger stämplas i maskinen.

I mindre orter så finns det istället någon sorts mojäng vid föraren som hen viker med för att stämpla med.

• Gilla
claym
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
De där användes i mitt första jobb som servicetekniker... Och det var så sent som - 98... De var ju ihopkopplade med trådade telefoner, och när man söktes fick man på något sätt veta anknytningen på den som sökte en, så fick man leta upp närmaste telefon och ringa och fråga vad de kört sönder nu... Men jag kan inte minnas exakt hur det funkade, vore kul om någon annan kunde fylla i... :D
Om växeln inte hittade en person på dennes anknytning kunde de söka någon med det där systemet. Som någon skrev hade varje anställd en kombination av tända, blinkande och släckta lampor. Såg man sin kombination ringde man växeln och frågade vem som sökte en.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
A
Neurosedyn

• Ledsen
dicliff och 1 till
  • Laddar…
P
S Sadelmakare skrev:
Raketost säljs fortfarande
Modern raketost är mjukost på tub, så det är inte samma sak.

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.