1 149 901 läst · 11 121 svar
1150k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 119 inlägg
Roligt nog brukar det på rockfestival när man tagit på sig uniformen komma ungtuppar 20-30år yngre än mig och säga att min back patch eller vad de nu kallar det, inköpt på en butik på Drottninggatan -84 med Eddie flygande en Spitfire, vara bland det snyggaste dom sett. Sen att det är ett original sen det begav sig då i princip knäböjer dom, så det finns hopp om dagens unga.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 715 inlägg
Har en kusin som i sin ungdom bytte den blåvita kaviartuben på frukostbordet mot motsvarande tandkräm.I ichigo skrev:
Tror aldrig han faktiskt lyckades få någon att ta fel, och oklart om han trodde att ingen sen skulle se skillnad på smörgåsen.
Själv fick jag inte ens handla på Konsum när man blev ivägskickad att handla, trots att det låg avgjort närmare än Ica. Även det känns som ett tack och lov närmast bortglömt kapitel – politisering av dagligvaruhandeln.
Gammalt foto från Getawayrock i Gävle för 5-6 år sen, jag hade inte fått på mig alla nitar då det togs men annars är det nog exakt samma kläder som gäller till nästa sommar, jag är den till höger på bilden.V Ville_Vessla skrev:Jamen då syns vi då, jag kommer att ha svarta jeans samt en svart tischa med bandets namn på inköpt 2013 samt en för liten svart(eller numera grå) jeansjacka från 80-talet med ryggmärke och pins så då borde du känna igen mig. Jobbar på frisyren just nu , saknar ett par decimeter men det är ju ett år kvar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 369 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 369 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Min var senapsgul om jag minns rätt. De kom tillbaka för 10 år sedan.V Ville_Vessla skrev:Jag hade båda men tveksamt om jag var speciellt cool, kånken säljs ju fortfarande men dottern som börjar högstadiet i höst hittade min typ 40 är gamla på vinden hos mina föräldrar förra sommarn och har använt den hela 6:an, det coolaste man kunde ha tydligen förra läsåret, men inte en ny utan ett original. Denna sommar hittade hon min Karhuväska från hockeyvm -82 i Helsingfors som farsan köpte då han var där och faktiskt träffade "The great one" på hotellet. Väskan var enligt dottern det coolaste hon sett som rygga så den lär ta över från kånken i höst.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 599 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 599 inlägg
@Jonas Persson Sån hade jag kom jag på nu när du visar, men tror den var svart/vit. Det jag minns tydligt är den härligt stickande vinyldoften från fusklädret.
Jag hade ju en sådan också, senapsgul front med blå sidor, och blått Pumamärke tror det var innan kånken. Nåt för dottern att hitta nästa sommar, den lär ligga nånstans hos morsan.