Anita och Televinken
Kvinna i orange tröja med marionettdocka mot bakgrund av barnritningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
videopac och 6 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Anita och Televinken
[bild]
När Trumpen var med blev det lite läskigt har jag för mig..? :oops:

Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
[bild]
En gissel för synsvaga.

Roligt nog brukar det på rockfestival när man tagit på sig uniformen komma ungtuppar 20-30år yngre än mig och säga att min back patch eller vad de nu kallar det, inköpt på en butik på Drottninggatan -84 med Eddie flygande en Spitfire, vara bland det snyggaste dom sett. Sen att det är ett original sen det begav sig då i princip knäböjer dom, så det finns hopp om dagens unga.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
triada och 6 till
  • Laddar…
I ichigo skrev:
En gissel för synsvaga.
Har en kusin som i sin ungdom bytte den blåvita kaviartuben på frukostbordet mot motsvarande tandkräm.

Tror aldrig han faktiskt lyckades få någon att ta fel, och oklart om han trodde att ingen sen skulle se skillnad på smörgåsen.

Själv fick jag inte ens handla på Konsum när man blev ivägskickad att handla, trots att det låg avgjort närmare än Ica. Även det känns som ett tack och lov närmast bortglömt kapitel – politisering av dagligvaruhandeln.

• Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
Ouch

• Affisch för "Vilse i pannkakan" med stor pannkaka och en mindre person som tittar fram bakom.
    Skapa konto
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Jamen då syns vi då, jag kommer att ha svarta jeans samt en svart tischa med bandets namn på inköpt 2013 samt en för liten svart(eller numera grå) jeansjacka från 80-talet med ryggmärke och pins så då borde du känna igen mig. Jobbar på frisyren just nu , saknar ett par decimeter men det är ju ett år kvar
Gammalt foto från Getawayrock i Gävle för 5-6 år sen, jag hade inte fått på mig alla nitar då det togs men annars är det nog exakt samma kläder som gäller till nästa sommar, jag är den till höger på bilden. Två personer i rockkläder poserar med korsade armar, den till höger har solglasögon och nitarmband.
Skapa konto

• Gilla
triada och 2 till
  • Laddar…
hsd
T Thomas_Blekinge skrev:
Denna typ av personsökare kunde nå 2^5 - 1 = 31 personer, tillräckligt för en mindre verkstad.
Finns fortfarande i olika utföranden:
[bild]
Där jag har sett dessa så har det varit en kombination av släckta /lysande och blinkande lampor

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Jonas Persson
V Ville_Vessla skrev:
Jag hade båda men tveksamt om jag var speciellt cool, kånken säljs ju fortfarande men dottern som börjar högstadiet i höst hittade min typ 40 är gamla på vinden hos mina föräldrar förra sommarn och har använt den hela 6:an, det coolaste man kunde ha tydligen förra läsåret, men inte en ny utan ett original. Denna sommar hittade hon min Karhuväska från hockeyvm -82 i Helsingfors som farsan köpte då han var där och faktiskt träffade "The great one" på hotellet. Väskan var enligt dottern det coolaste hon sett som rygga så den lär ta över från kånken i höst.
Min var senapsgul om jag minns rätt. De kom tillbaka för 10 år sedan.

85685734_805af5e6b9.jpg

• Gilla
KristinaRT och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
@Jonas Persson Sån hade jag kom jag på nu när du visar, men tror den var svart/vit. Det jag minns tydligt är den härligt stickande vinyldoften från fusklädret.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jag hade ju en sådan också, senapsgul front med blå sidor, och blått Pumamärke tror det var innan kånken. Nåt för dottern att hitta nästa sommar, den lär ligga nånstans hos morsan.

Jonas Persson
MultiMan MultiMan skrev:
Det jag minns tydligt är den härligt stickande vinyldoften från fusklädret.
Och det ihåliga ljudet när man rotade runt i väskan.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Denna typ av personsökare kunde nå 2^5 - 1 = 31 personer, tillräckligt för en mindre verkstad.
[bild]
På större kontor användes även blinkande ljus. Då har varje lampa tre lägen vilket ger 3^5 - 1 = 242 kombinationer.

• Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Och det ihåliga ljudet när man rotade runt i väskan.
Notera även det ergonomiskt breda axelbandet, perfekt för en åttaåring.

Kuponger.JPG

Såna här.
På den tiden så tyckte man illa om dem, stämpelmaskinen brukade ofta krångla och massakrera kupongerna. Men nu känner man att man borde ha sparat en åtminstone. Nej bilden är inte min.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.