engs engs skrev:
[bild]
Såg denna i Borås för nått år sen, var nån veteranbilsträff på torget.
Du måste ha sett fel, här finns varken buss eller hållplats …

Stadsgata utan synlig buss eller hållplats, flervåningshus och några fotgängare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Keld och 1 till
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
Igloo Hallon
Ja, den var skitgod.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Det vattnas inte direkt i munnen när vi synstarka ser paketen i sin helhet heller...
Det kanske vore något att återinföra på godisavdelningen. Det känns inte direkt som man skulle spontanköpa en blåvit påse med texten "chips" i öststatsfont...
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
en flaska Beyaz för 4,75 ?
(tillkommer en flaska läsk för att göra den drickbar)
Tala inte illa om Beyaz, det var KAPSYLs (Karlstads Pigga Systemvetenskapliga Lärjungar) officiella vin, ja iofs inte för att det var gott utan för att det var billigast.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Svärfar har vev till markisen

Manuell markisvev monterad på rödmålad vägg vid fönster i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Televerket
 
  • En person i Televerkets uniform klättrar på en telefonstolpe vid en orange Tele-servicebil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
BengtH och 8 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Det kanske vore något att återinföra på godisavdelningen. Det känns inte direkt som man skulle spontanköpa en blåvit påse med texten "chips" i öststatsfont...
Minns inte om det fanns några chips, men det fanns i alla fall "Praliner". Chokladpraliner med olika likörfyllning, alla i samma blå-vita omslag. De var riktigt, riktigt goda.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svärfar har vev till markisen
Det tror jag är ganska vanligt fortfarande så det finns väl rätt många som inte har glömt bort att det har funnits.
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
P
A andersmc skrev:
Minns inte om det fanns några chips, men det fanns i alla fall "Praliner". Chokladpraliner med olika likörfyllning, alla i samma blå-vita omslag. De var riktigt, riktigt goda.
Ja, de var riktigt bra.
Förmodligen kunde man köpa dem i dyrare förpackning om man ville bli lurad på konfekten.
 
  • Gilla
DiscoDuck
  • Laddar…
  • Ett par blå miniskidor med remmar står i snön, troligen använda för lek och skidåkning i barndomen.
Miniskidor. Användes flitigt i mellanstadieåldern. Vi byggde rätt avancerade banor med hopp eller stakade en bana med stavar som portar och lekte Stenmark eller Pierro Gross. Om man föll framåt kickade man upp baksidan på skidorna i ryggslutet och det gjorde grymt ont.
 
  • Gilla
Ingenjören och 11 till
  • Laddar…
D Daniae skrev:
Tala inte illa om Beyaz, det var KAPSYLs (Karlstads Pigga Systemvetenskapliga Lärjungar) officiella vin, ja iofs inte för att det var gott utan för att det var billigast.
Vad låg APK på?
Pojkarna på parkbänkarna i Malmö föredrog Dessert :cool:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svärfar har vev till markisen

[bild]
Jag har vev till markisen. Men jag har å andra sidan fortfarande full rörelseförmåga i armarna, så det är inget konstigt.
 
  • Gilla
  • Haha
pjgb och 9 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
30 olika kombinationer med fast sken, om man behövde fler fordrades blinkande ljus …
Efterföljaren hade 5 lampor lodrätt i 5 olika färger, även den kombination av fast och blinkande ljus.
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
Sjöhästen Sjöhästen skrev:
Televerket
OBS! "Hjälmen" ;)

Var väl eftertraktad modell av Duett, har för mig den hade diffspärr ?
 
F fusion skrev:
OBS! "Hjälmen" ;)

Var väl eftertraktad modell av Duett, har för mig den hade diffspärr ?
Diffbroms iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.