1 151 102 läst · 11 123 svar
1151k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Vattenkannan i SJs 1:klass. Man tjänstereste och det fanns inga PET-flaskor överallt som nu.
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Gick förbi godisavdelningen i en ok butik igår, fick inte med mig nått... trött på allt godis känns det som, känns som om allt smakar likadant sedan urminnes tider och jag tröttnat på allt... Bassetts Vingummi minns jag inte hur de smaka då jag inte köpt Bassetts sedan de bytte recept för massa år sedan och de smakar rent av skit sedan dess. Köper allt som det står nyhet på, men ingen lyckoträff ännu...B Bigfoot skrev:
Nej, inte haft Kinaviruset
Och till tråden:
Sökmotorerna Spray och Altavista
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade en metallicgrön 2002 årsmodell -74 med original sollucka och icke original frontspoiler i glasfiber. Växte upp i en Lapplandskommun så det var ingen brist på vinterväglag. -02rna hade minimal vikt på bakhjulen så de var tämligen dåliga vinterbilar men mycket sladdvänliga. Den gröna gick många mil på oplogade fjällvägar men lyckades på något sätt undvika att köra fast, det gällde att hålla farten uppe. Gick sen sista året i gymnasiet ute vid kusten och Bettan fick rulla 50 mil tur och retur varje helg. Ibland var det mer än 30 minusgrader och när tempmätaren gick mot rött hade kylarvätskan börjat frysa. Då var det bara att stanna och låta värmen från motorn värma vätskan till flytande igen så man kunde fortsätta. Fort gick det också. Det är egentligen ett under att man lever idag med alla mil i denna bil. Även om det var nära några gånger var den allvarligaste olyckan en påkörd ren.V Ville_Vessla skrev:Bmw 02:an ja, polaren hade en sån från 72 tror jag det var, han hade bromsat fast den och stod och burnade så det rök, ja bara om ett däck när jag klev in i den. Samtidigt kom det en moppekille som stannade och såg helt förundrad ut så då förstörde vi väl ett liv till med som fick kärleken till denna bil.
Samma morgon som Palme sköts åkte vi från Saxnäs till Hemavan över en liten fjällväg, det blåste ordentligt med snödrev och vi kom ut på en öppen yta hade snön blåst ihop till en stor driva. Det gick alldeles för fort för att hinna stanna och vi plöjde genom drivan i ett stort snömoln men lyckades hålla oss på vägen. Frontspoiler lossnade och fick åka i bagaget resten av vägen.
Grymt rolig bil som jag kan sakna än idag och ett välvårdad exemplar går knappt att få tag på idag.